ورزش

پشت پرده اتفاق جذابی که رخ نداد/ چرا کاپلو سرمربی استقلال نشد؟

پشت پرده اتفاق جذابی که رخ نداد/ چرا کاپلو سرمربی استقلال نشد؟

به گزارش خبرورزشی، آنطور که آتیلا حجازی سرپرست فصل گذشته استقلال گفت، این باشگاه به دنبال مذاکره با چند گزینه مطرح برای جانشینی جواد نکونام بود و این اتفاق زمانی رخ داد که هنوز مجوز فعالیت سرمربی فعلی آبی‌ها صادر نشده بود. اما ماجرا از چه قرار است؟

گویا استقلالی‌ها با چند گزینه ایتالیایی مذاکرات را استارت می‌زنند که بزرگترین آن هم فابیو کاپلو بوده است؛ سرمربی نامداری که قطعا در صورت حضور در ایران، به بزرگترین چهره فوتبالی کشورمان تبدیل می‌شد. البته که دون فابیو حتی با وجود اینکه در سال‌های اخیر مربیگری نکرده، همچنان فرد گران قیمتی محسوب می‌شود و به همین دلیل قرارداد اولیه‌ای که به استقلال پیشنهاد داد، بسیار نجومی بود. با این حال مدیران باشگاه توانستند کاپلو را راضی کنند دستمزدش را به صورت پلکانی دریافت کند و در پاداش‌ها و درآمدزایی‌ها هم شریک باشد. یعنی مثلا قهرمانی آسیا به عنوان هدف تعیین شد که از این راه مبلغ زیادی عاید باشگاه می‌شود.

از لحاظ مالی، توافق با کاپلو دست یافتنی بود اما مشکل اصلی جایی به وجود آمد که وی نپذیرفت سرمربیگری تیم را قبول کند. سرمربی سابق رئال مادرید و میلان، پیشنهاد داد یک کادر تمام ایتالیایی و مشهور در استقلال مشغول به کار شوند و خودش هم روی پروژه باشگاه نظارت کامل داشته باشد. طوری که کاپلو به عنوان رییس سازمان فوتبال استقلال معرفی شود اما روی نیمکت ننشیند. وظیفه‌ای که در چارت به عنوان مدیرفنی تعریف می‌شود و اینجا بود که مدیران باشگاه اصرار کردند وی با همین سمت روی نیمکت نیز حضور داشته باشد که بازهم مرد ایتالیایی آن را نپذیرفت. دلیل او هم این بود که پس از هدایت تیم ملی انگلیس و روسیه، دیگر قصد حضور مستقیم کنار مستطیل سبز را ندارد و حتی پذیرفتن پروژه‌های فنی یوفا در سال‌های اخیر هم به همین خاطر بوده است. درواقع نیت کاپلو، مدیریت بر پروژه و تیم سازی بود اما استقلالی‌ها به دنبال فردی برای نیمکت تیم می‌گشتند. به همین دلیل با وجود مذاکرات مثبت، توافق انجام نگرفت.

همچنین ببینید: آتیلا حجازی افشا می‌کند: با کاپلو مذاکره کردیم جانشین نکونام شود/ در استقلال با بازیکن ۵۰ هزار یورویی، ۳۰۰ هزار یورو قرارداد بستند +فیلم

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا