ورزش

دفاع تمام قد رئیس فدراسیون تنیس از حضور سلبریتی‌ها در این رشته

دفاع تمام قد رئیس فدراسیون تنیس از حضور سلبریتی‌ها در این رشته

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون تنیس این روزها با انتصاب میلاد کی‌مرام به عنوان رئیس کمیته تنیس ساحلی به یکی از فدراسیون‌های خبرساز تبدیل شده و به شدت مورد نقد قرار گرفته است. منتقدین بر این باورند که حضور سلبریتی ها در بدنه اجرایی این فدراسیون با توجه مشغله‌های زیادی که هنرمندان در حوزه کاری خود دارند که بیشتر هم شامل فعالیت‌های هنری می‌شود عملاً دستاوردی برای این رشته المپیکی در پی نخواهند داشت.

امیر جدیدی، محمدرضا گلزار و این روزها میلاد کی‌مرام از جمله افرادی هستند که درچند سال گذشته در پست‌های متفاوت فعالیت خود را با انجمن‌های زیر مجموعه تنیس آغاز کردند که البته در این میان امیر جدیدی پس از انتقادهای مطرح شده از حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی انصراف داد؛ محمدرضا گلزار اما همچنان به عنوان سرپرست تیم ملی پدل و عضوی از هیأت اجرایی این انجمن با فدراسیون تنیس همکاری دارد و باید دید میلاد کی‌مرام که به تازگی خبر انتصابش از سوی فدراسیون رسانه‌ای شده چه اتفاقی را برای این رشته نوپا در ایران رقم خواهد زد.

دفاع تمام قد رئیس فدراسیون تنیس از حضور سلبریتی‌ها در این رشته

تنیس جزو رشته‌های ورزشی پر هیجان است که علاوه بر جنبه سرگرمی قطعاً می‌توان در سطح قهرمانی هم نگاه ویژه‌ای به آن داشت؛ کاری که البته در چند سال اخیر در فدراسیون صورت گرفته اما انتشار اسامی و فهرست حضور سلبریتی ها در این رشته باعث نگرانی‌هایی شده است که داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس توضیحاتی را در این زمینه و نحوه فعالیت ستاره‌های سینما در این حوزه به خبرنگار مهر ارائه کرد.

داوود عزیزی در واکنش به نقدهای مطرح شده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به عنوان رئیس فدراسیون از تمام انتصاب‌هایم دفاع می‌کنم. اینطور نبوده که ما فردی را بیاوریم که سابقه فعالیت در این رشته را نداشته باشد. سوال من از دوستان منتقد این است که آیا اگر روزی یک پزشک، وکیل و یا هر شخص دیگری بخواهد در این رشته فعالیت داشته باشد شما باز هم به این حضور خرده می‌گیرید؟

وی افزود: امیر جدیدی که حدود ۲-۳ سال پیش به تیم ملی دعوت شد خودش یک تنیسور حرفه‌ای است و سال‌ها در این رشته فعالیت دارد. رضا گلزار سالهاست که پدل بازی می‌کند و کی مرام هم در تنیس ساحلی واقعاً تبحر دارد. اینگونه نبوده که ما بخواهیم از افرادی استفاده کنیم که تجربه و یا شناختی از این رشته‌ها نداشته باشند.

رئیس فدراسیون تنیس در پاسخ به این پرسش که آیا امیر جدیدی قابلیت‌های فنی برای رسیدن به تیم ملی را داشت؛ گفت: بخاطر دارم با آمدن جدیدی خیلی از تنیس استقبال شد. این دعوت هم درست زمانی صورت گرفت که کل کشور درگیر کرونا بود و اکثر مسابقات برگزار نمی‌شد. سرمربی تیم ملی در آن زمان تصمیم گرفت حدود ۷۰ و یا ۸۰ تنیسور داری رنک را به انتخابی دعوت کند که جدیدی هم یکی از آن افراد دارای رنک بود. قطعاً با وجود دعوت از این تعداد ورزشکار، برای تشکیل تیم ملی دچار ریزش می‌شدیم که ممکن بود که جدیدی هم یکی از آنها باشد اما به هر حال در ادامه خود شخص جدیدی از حضور در انتخابی انصراف داد ولی صرفاً حضورش در تمرینات به تنیس ایران در ایامی که با کرونا درگیر بود کمک زیادی کرد.

دفاع تمام قد رئیس فدراسیون تنیس از حضور سلبریتی‌ها در این رشته

عزیزی با بیان اینکه این رشته‌ها در ایران نوظهور هستند؛ گفت: من فکر می‌کنم اتفاقاً حضور برخی از این ستاره‌ها باعث جذابیت این رشته‌ها و شناخت مردم شده که اتفاق بدی نیست. درست است که تنیس قدمت طولانی دارد ولی حضور همین امیر جدیدی کمک خوبی برای شناخته‌تر شدن این رشته کرد. سوال من این است واقعاً استفاده از اعتبار آدم‌ها برای توسعه یک رشته کار بدی است؟ قطعاً نیست و این دوستان هم واقعاً لطف بزرگی برای این رشته انجام دادند.

رئیس فدراسیون تنیس اضافه کرد: از دید من افرادی که متخصص هستند و یا در کنار این تخصص شهرت هم دارند می‌توانند به توسعه و شناخت تنیس کمک کنند و قطعاً از حضور آنها استفاده می‌کنم و پای انتخاب‌هایم خواهم ایستاد.

او با اشاره به فعالیت‌های خوب کی مرام در بخش تنیس ساحلی گفت: با حضور او ما آرام آرام تنیس ساحلی را فعال کردیم. مسابقات بین المللی برگزار کردیم که با توجه به قوانین سخت فدراسیون جهانی و حتی قوانین خاص کشورمان کار آسانی نبود. در حال حاضر و در ماه‌های آینده نیز مسابقات ساحلی به میزبانی انزلی را خواهیم داشت.

عزیزی با اشاره به آخرین وضعیت رشته پدل هم توضیح داد: پدل مدتی بود که در ایران فعالیت خود را آغاز کرده بود اما شناخته شده نبود. در حال حاضر گلزار برای رشد این بخش واقعاً تلاش خوبی دارد و برای گرفتن پاسخ مناسب‌تر در این زمینه بهتر است بروید سراغ ورزشکاران و مربیانی که کار می‌کنند. ما در بخش پدل بانوان اصلاً در این مدت اعزامی نداشتیم ولی برای مقدماتی جام جهانی که به میزبانی کویت است تیم بانوان ما هم اعزام خواهد شد که کار مثبتی است.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا