ورزش

گفت‌وگوی مهر باسرمربی تیم ملی ونزوئلا/فوتسال ایران برزیل دوم است

گفت‌وگوی مهر باسرمربی تیم ملی ونزوئلا/فوتسال ایران برزیل دوم است

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال از ۲۴ شهریور به میزبانی کشور ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی با تیم‌های فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا دیدار خواهد کرد.

تیم ملی فوتسال ونزوئلا به عنوان یکی از رقیبان ایران در این مسابقات توانسته است در سال‌های اخیر خود را به عنوان یک قدرت نوظهور در فوتسال آمریکای جنوبی مطرح کند. هدایت این تیم را «رابینسون رومرو» برعهده دارد.

او ۵۱ ساله و اهل ونزوئلا است و به طور همزمان هدایت تیم‌های زیر ۱۷ سال و زیر ۲۰ سال ونزوئلا را برعهده دارد و در مدتی که به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان ونزوئلا انتخاب شده توانست تحولات بزرگی را در این تیم به وجود بیاورد و نقش بسیاری در توسعه فوتسال در این کشور ایفا کرده است. او سابقه هدایت تیم‌های باشگاهی در فوتسال ایتالیا و پرو را هم در کارنامه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هدایت «پانتا والون» پرو را برعهده داشت و با این تیم عنوان چهارمی جام لیبرتادورس را از آن خود کرد.

ونزوئلا دومین تجربه حضور در جام جهانی را تجربه می‌کند. آن اولین بار در سال ۲۰۲۱ به جام جهانی صعود کردند و توانستند از گروه خود صعود کنند.

گفت‌وگوی مهر باسرمربی تیم ملی ونزوئلا/فوتسال ایران برزیل دوم است

«رابینسون رومرو» در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار مهر، به بررسی شرایط تیم ملی این کشور و آماده سازی برای جام جهانی پرداخت و تیم ملی ایران را یکی از گزینه‌های رسیدن به فینال معرفی کرد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ونزوئلا در خصوص وضعیت رشته فوتسال در این کشور گفت: لیگ فوتسال در ونزوئلا با حضور ۱۲ تیم برگزار می‌شود و تیم‌ها ۹ ماه در سال به رقابت می‌پردازند. در ونزوئلا رقابت‌های باشگاهی فوتسال در دو مرحله برگزار می‌شود که ۹ ماه به طول می‌انجامد و معمولاً تیم‌های باشگاهی هفته‌ای ۲ بازی دارند. لیگ ونزوئلا لیگ خیلی فشرده و رقابتی است و بدنه بازیکنان تیم ملی هم از همین لیگ انتخاب می‌شود.

وی در خصوص استراتژی‌ای که برای رشد و توسعه فوتسال در این کشور پیاده کرده است گفت: فدراسیون فوتبال ونزوئلا ابزارهای لازم را برای پیشرفت و توسعه در اختیار تیم فوتسال قرار داده است و من و همکارانم به عنوان یک تیم کار می‌کنیم و این پیشرفت‌ها حاصل یک کار گروهی است و تلاش ما این است که این انسجامی که در بیرون زمین بازی وجود دارد به داخل زمین و به بازیکنان انتقال دهیم.

«رابینسون رومرو» در خصوص اینکه چه نتیجه‌ای برای این تیم در جام جهانی راضی کننده است گفت: ما در دوره قبل توانستیم از مرحله گروهی صعود کنیم به یک هشتم برسیم اما در دوره به دنبال کسب نتیجه بهتر نسبت جام جهانی ۲۰۲۱ هستیم و تلاش می‌کنیم به یک چهارم نهایی راه پیدا کنیم.

گفت‌وگوی مهر باسرمربی تیم ملی ونزوئلا/فوتسال ایران برزیل دوم است

او در خصوص برنامه‌های تیمش تا آغاز جام جهانی گفت: برنامه ما در بازه زمانی باقی مانده تا جام جهانی این است که هفته آینده برای شرکت در یک تورنمنت چهارجانبه به مراکش می‌رویم و بعد از آن برای حضور در جام جهانی به ازبکستان سفر خواهیم کرد.

وی در خصوص تیم ملی فوتسال گواتمالا گفت: گواتمالا تیمی از آمریکای مرکزی است که سبک فوتسال این تیم به فوتسال آمریکای جنوبی و ونزوئلا شباهت زیادی دارد اما رقابت سختی با این تیم خواهیم داشت و نمی‌توان هیچ تیمی را از قبل برنده دانست.

سرمربی ونزوئلا در خصوص تیم ملی فوتسال فرانسه گفت: فرانسه متفاوت‌ترین تیم در این گروه است که سبک بازی مختص به خود را دارد از بازیکنان قدرتمندی بهره می‌برد. ما چند هفته قبل با این تیم یک دیدار تدارکاتی انجام دادیم که بازی با نتیجه ۳ به ۳ به پایان رسید و از بازی این تیم لذت بردم. آنها تیمی منسجم و قدرتمند بودند.

این سرمربی در خصوص تیم ملی فوتسال کشورمان گفت: اما تیم ملی ایران شرایط خاص خود را دارد و تیمی کاملاً برتر است و در فوتسال جهان از ایران به عنوان برزیل دوم یاد می‌شود. می‌دانیم که در دوره‌های قبلی جام جهانی توانسته است به جمع ۴ تیم برتر راه پیدا کند. اما در خصوص لیگ‌های داخلی ایران اطلاعات چندانی ندارم.

وی ادامه داد: از بعضی از بازیکنان ایرانی شناخت دارم و می دانم ۴ بازیکن ایرانی فصل گذشته در لالیگا حضور داشتند و ایران را تیم منسجم و خوبی می دانم. معتقدم تیم فوتسال ایران یکی از شانس‌های رسیدن به فینال خواهد بود. راجع به وحید شمسایی هم در رسانه‌ها اطلاعاتی کسب کردم و می دانم که بهترین گلزن جهان است و بازیکن بسیار بزرگی بوده است.

سرمربی تیم ملی ونزوئلا در پایان به مدعیان کسب قهرمانی اشاره کرد و گفت: معتقدم تیم ملی فوتسال برزیل را باید همیشه یک پای ثابت در فینال جام جهانی دانست و گفت: از شما تشکر می‌کنم که این فرصت را اختیار من گذاشتید که بتوانم این مصاحبه را انجام دهم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا