ورزش

قضای حاجت، این فوتبالیست را در ایران جاودانه کرد!

قضای حاجت، این فوتبالیست را در ایران جاودانه کرد!

به گزارش خبرورزشی، یکی از سوژه‌های جذاب امروز که در خبر ورزشی هم به آن پرداختیم، اتفاقی است که در جام حذفی کشور پرو افتاده و یک بازیکن در زمانی که می‌خواست کرنر بزند و داور بازی را برای رسیدگی به مصدومیت یک بازیکن دیگر متوقف کرده بود، تصمیم گرفت همان جا خود را سبک کند و بازیکن تیم مقابل متوجه شد و به داور گفت تا او را با کارت قرمز اخراج کند.

از این دست اتفاقات در دنیای فوتبال کم نیفتاده و اتفاقاً در لیگ برتر خود ما هم در دهه ۸۰ شاهدش بودیم. آن سال‌ها یک بازیکن کامرونی به ایران آمد به نام «ژان دی نگودی» که یک بازیکن معمولی مثل همه خریدهای دیگر فوتبال ما بود اما با یک اتفاق تبدیل به چهره مشهور و جاودانه شد!

او که برای یک تیم شهرستانی بازی می‌کرد -که حالا دیگر نشانی در فوتبال ایران ندارد- متوجه قوانین که نبود هیچ، تفاوت‌های فرهنگی هم برایش اهمیتی نداشت و ترجیح داد در حین مسابقه رسمی مقابل چشم تماشاگران و دوربین‌های تلویزیونی قضای حاجت کند!

این بازیکن گمنام با همین حرکت برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران جاودانه شد و حالا که هر بار که این اتفاق هر کجای دنیا رخ بدهد، ناخودآگاه یاد او می افتیم و نامش زنده می شود!

نگودی در حافظه تاریخی فوتبال ایران

ژان نگودی که آن زمان جان نگودی نامیده می شد، پیراهن خدابیامرز ابومسلم مشهد را می پوشید! ۱۶ سال پیش در دقیقه ۲۰ بازی ابومسلم و ملوان، نگودی از داور بازی، شاهین حاج بابایی اجازه می گیرد، به بیرون زمین برود و داور هم به هوای این که او نیاز به مداوا دارد، این مجوز را به نگودی می دهد اما بازیکن کامرونی ابومسلم، به پشت نیمکت تیم خودی می رود و پیش چشم هواداران روی سکوها، قضای حاجت می کند و سپس خیلی ریلکس به زمین بازی برمی گردد!

در همین رابطه: کارت قرمز به دلیل حرکت منشوری در زمین/ فوتبالیست‌هایی که در مستطیل سبز کارهای ممنوعه کردند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا