ورزش

VAR علیه یکپارچگی لیگ/ حق تیم‌های دیگر را به نفع سوگولی‌ها می‌خورند!

VAR علیه یکپارچگی لیگ/ حق تیم‌های دیگر را به نفع سوگولی‌ها می‌خورند!

به گزارش خبرورزشی، هفته اول لیگ برتر برای دو بازی پرسپولیس برابر ذوب آهن و استقلال برابر شمس آذر با سیستم VAR برگزار شد در حالی که سایر تیم‌ها از همچنین امکانی برخوردار نبودند.

همچنین قرار است در هفته دوم لیگ برتر پرسپولیس در تبریز با سیستم کمک داور ویدئویی به مصاف تراکتور برود و اگر استقلالی‌ها بپذیرند در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین با ملوان بازی کنند، بازی این تیم هم با VAR برگزار می‌شود تا حداقل در شروع لیگ برتر سرخابی‌ها از امکان مهمی‌بهره مند شوند که تیم‌های دیگر امکان استفاده از آن را ندارند.

این موضوعی است که اصل یکپارچی لیگ را به طور کامل زیر سوال می‌برد چراکه چه تیم‌های مدعی و چه تیم‌های پایانی جدول به یک اندازه حق دارند از این امکان بهره‌مند شوند.

امروز سپاهان یا تراکتور می‌توانند شاکی باشند که در یک جنگ نابرابر برای قهرمانی رقابت می‌کنند یا حتی تیم‌های پایین جدولی نسبت به تبعیضی که فدراسیون فوتبال برای آنها قائل می‌شود، اعتراض کنند.

طبیعتا برگزاری بازی‌های لیگ برتر با سیستم VAR به صورت گزینشی اصل یکپارچگی بازی‌های لیگ را زیر سوال می‌برد چون در این شرایط تیم‌ها با شرایط یکسان به مصاف رقبایشان نمی‌روند.

بهتر بود فدراسیون فوتبال یک سیستم VAR را در همه بازی‌ها اجرا می‌کرد یا اصلا این کار را نمی‌کرد چون با افزایش اشتباهات داوری به طور قطع اعتراض‌ها به استفاده گزینشی از سیستم کمک داور ویدئویی زیاد خواهد شد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا