ورزش

کشتی آزاد نسبت به المپیک قبل رشد داشت/ توقع بیشتر از یک ملی‌پوش

کشتی آزاد نسبت به المپیک قبل رشد داشت/ توقع بیشتر از یک ملی‌پوش

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در المپیک پاریس گفت: کشتی‌گیران از نظر نتیجه خوب کار کردند، از پنج وزن ما توانستیم سه مدال بگیریم و نسبت به المپیک‌های قبلی بهتر کار کردیم. البته از امیرحسین زارع توقع بیشتری داشتیم و می‌توانست رنگ مدالش عوض شود اما این هم از اتفاقات و حوادث ورزش است. اگر آن یک دقیقه برای حسن یزدانی در ابتدای کشتی رخ نمی‌داد نتیجه الان طور دیگری رقم خورده بود.

وی گفت: حسن با وضعیتی که برای کتف‌اش پیش آمد خیلی رشادت کرد و برای اینکه نتیجه هم بگیرد خیلی تلاش کرد اما متأسفانه کتف یزدانی او را یاری نکرد، با این حال چیزی از ارزش‌های یزدانی کم نشد. رحمان عموزاد هم واقعاً خوب کشتی گرفت اما باید قبول کنیم حریف ژاپنی واقعاً کشتی‌گیر خوبی بود. رحمان در یک لحظه غفلت کرد؛ در صورتی که ما بارها حریف ژاپنی را آنالیز کرده بودیم و می‌دانستیم این کشتی‌گیر ژاپنی در خاک خیلی خوب کار می‌کند، متأسفانه غفلت رحمان این فرصت را به او داد.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد عنوان کرد: امیرعلی آذرپیرا عملکرد خوبی داشت و با شایستگی توانست مدال برنز بگیرد در حالی که او هم می‌توانست مدالش خوش رنگ‌تر باشد. در اوزان ۶۵ و ۷۴ ترافیک کشتی‌گیران و مدعیانی زیادی در این وزن هستند. یونس امامی زحمت خودش را کشید، اختلاف زیادی با «کایل دیک» نداشت اما کشتی از دستش درآمد. او زحمت خودش را کشید و چیزی از ارزش‌های او کم نشده است.

کاوه در واکنش به اینکه آیا همکاری‌اش را با فدراسیون کشتی ادامه می‌دهد یا خیر گفت: فعلاً در زمان استراحت هستم و باید در آینده تصمیم بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به برکناری بهنام احسان پور تیم نوجوانان را در مسابقات جهانی همراهی می‌کند یا خیر گفت: من یک مصاحبه از احسان پور دیدم و او در صحبت‌هایش گفته زمانی که با (مسئول کمپ تیم‌های ملی بحث می‌کرده من آنجا بودم و فقط لبخند می‌زدم. در صورتی که این موضوع اصلاً درست نیست. خانه کشتی مقررات خاص خودش را دارد که اصلاً دست من نیست. روزی که من آنجا بودم حتی با مسئول خانه کشتی صحبت کردم و او گفت مقررات وضع شده و مسئولیت آن هم برعهده رئیس فدراسیون است.

کاوه عنوان کرد: احسان پور چهار کشتی‌گیری از رده نوجوانان به تیم ملی داده بود و مابقی را از بیرون به عنوان حریف تمرینی دعوت کرده بود. این خلاف مقررات است که حریفان تمرینی که از بیرون آمدند در آستانه المپیک با ملی‌پوشان در یک جا حضور داشته باشند. ممکن بود ویروسی که در ایران بود به تیم ملی منتقل شود بنابراین ما صلاح دانستیم افرادی خارج از دایره محدود خودمان کسی وارد اردو نشود تا مشکلی پیش نیاید.

سرمربی تیم بزرگسالان عنوان کرد: شرایط تمرینی برای تیم نوجوانان وجود داشت و حتی من با حمید باوفا صحبت کردم و حتی قرار شد نصف تشک را به آن‌ها بدهند و نصف دیگر برای ما باشد و تمرینات را پیگیری کنیم. حالا اینکه آقای احسان پور از تیم رفته و اتفاقاتی برای او افتاده و بعدش هم می‌گوید فلانی آنجا بوده اصلاً حرف درست و منطقی نیست. این صحبت‌ها در جایگاه یک مربی نیست. اگر من بخواهم در مورد احسان‌پور حرف بزنم، صحبت‌های زیادی دارم مثل اینکه او فراموش کرده یک بار دیگر هم قهر کرده بود و من وساطت کردم. من اصلاً نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده و زمانی که او رفته من اصلاً آنجا حضور نداشتم.

کاوه عنوان کرد: من نمی‌دانم احسان پور به دنبال چیست که این حرف‌ها را مطرح می‌کند. من اگر آنجا بودم به دنبال این بودم که تمرینات پیگیری شود و عقب نیفتاد. فکر می‌کنم اگر کسی ادای اخلاق مداری را درمی‌آورد ذاتاً این کار را انجام دهد. من هم حرف‌های زیادی می‌توانم بزنم اما درست نیست. احسان پور با مسئول کمپ تیم‌های ملی اختلاف داشته و او هم عامل اجرایی دستورات رئیس فدراسیون است. یک مقرراتی وجود دارد نزدیک ۱۰ تا ۱۵ کشتی‌گیر از بیرون وارد کمپ کشتی می‌خواستند بشوند؛ رئیس کمپ هم گفته این برخلاف قوانین و مقررات است. چه کاری از دست من برمی‌آمد؟

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در مورد جراحی دوباره حسن یزدانی خاطرنشان کرد: من دو روز پیش با حسن صحبت کردم. کتفی که آسیب دیده همان زمان نمی‌توانند سی تی و ام آر آی از آن بگیرند. باید طبق تجویزی که برای او شده ابتدا باید تورم دستش کاهش پیدا کند و بعد در مورد آن تصمیم بگیرند. میزان آسیب دیدگی و جایگاهش بعداً مشخص می‌شود. آقای دبیر همان موقع این قول را داد که تمام مراحل درمانی دست حسن یزدانی برعهده فدراسیون است تا به زودی بهبود پیدا کرد.

کاوه در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه کشتی‌گیران تا فینال خوب ظاهر می‌شوند، اما در مرحله فینال نمی‌توانند خوب کشتی بگیرند، گفت: اول باید ببینیم این کارشناسان در مورد چه کشتی‌گیری صحبت می‌کنند. برخی از آن‌ها زیر باد کولر نشستند و مسائل کشتی را تحلیل می‌کنند در صورتی که این اصلاً درست نیست. عملکرد کشتی‌گیران که در این دوره از المپیک روی تشک رفتند با عملکرد کشتی‌گیران در المپیک قبلی مورد مقایسه قرار بگیرد. سال گذشته از ۶ وزن المپیکی که در مسابقات جهانی کشتی گرفتند چه عملکرد داشتند؟

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ادامه داد: در وزن ۵۷ کیلوگرم اوت کردیم که در المپیک هم سهمیه کسب نکردیم. در وزن ۶۵ کیلوگرم سال گذشته در مسابقات جهانی عنوان پنجمی را به دست آوردیم در حالی که امسال در المپیک روی سکوی دوم قرار گرفتیم. در وزن ۷۴ کیلوگرم سال گذشته در مسابقات جهانی در رده بندی نبودیم، امسال هم در المپیک در رده بندی نبودیم. در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی در مسابقات جهانی سال گذشته روی سکوی دومی ایستاد و امسال هم در بازی‌های المپیک به مدال نقره رسید و دوم شد. ضمن اینکه حسن یزدانی امسال به خاطر دستش شرایط ویژه‌ای هم داشته است.

کاوه ادامه داد: سال گذشته در مسابقات جهانی در وزن ۹۷ کیلوگرم حتی در رده‌بندی نبودیم اما امسال در بازی‌های المپیک سوم شدیم و به مدال برنز رسیدیم. امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات جهانی سال گذشته اول شد و امسال یک پله سقوط کرد و در جایگاه دومی قرار گرفت. ما قبول داریم که در این وزن افت کردیم و زارع نسبت به گذشته افت داشته است. در المپیک توکیو هم در وزن ۵۷ کیلوگرم در رده بندی نبود و در این المپیک هم اصلاً سهمیه نداشتیم.

وی گفت: در وزن ۶۵ کیلوگرم در المپیک توکیو در رده بندی و جز ده نفر نبودیم، امسال دوم شدیم. پس در این وزن نسبت به المپیک توکیو در پاریس رشد داشتیم. در وزن ۷۴ کیلوگرم ما در المپیک توکیو اوت شد و امسال هم اوت شدیم. در المپیک توکیو در وزن ۸۶ کیلوگرم دوم شدیم در المپیک پاریس هم دوم شدیم. در وزن ۹۷ کیلوگرم در المپیک توکیو اوت شدیم امسال در المپیک پاریس سوم شدیم. در المپیک توکیو در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به عنوان سومی رسیدیم در این دوره از المپیک دوم شدیم.

کاوه عنوان کرد: اگر ما بخواهیم براساس آمار جلو برویم، باز هم رشد داشتیم. برخی توقع داشتند ما در ۵ وزن به ۵ مدال طلا برسیم. این افراد توقع بالایی داشتند. در همین المپیک پاریس تیم آمریکا چه نتایجی به دست آورد. تیمی که عنوان اولی دنیا را داشت آیا در المپیک پاریس توانست نتایج قابل قبولی داشته باشد؟! برخی می‌گویند روس‌ها در این دوره از المپیک حضور نداشتند در حالی که روس‌ها بودند. این صحبت‌ها زیاد کارشناسی نیست، البته ما خوشحالیم که توقع از کشتی تا این حد بالاست. ولی من معتقدم ما اشتباهات و ایراداتی داشتیم و باید حداقل دو مدال طلا می‌گرفتیم، اما تقدیر نبود و باید بیشتر بررسی کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا