ورزش

رضاییان خیال خودش و استقلالی‌ها را راحت کرد/ با VAR خطر از بیخ گوش تیم نکونام گذشت/ باید با ۱۵ امتیاز به دربی برسیم

رضاییان خیال خودش و استقلالی‌ها را راحت کرد/ با VAR خطر از بیخ گوش تیم نکونام گذشت/ باید با ۱۵ امتیاز به دربی برسیم

صادق ورمزیار کاپیتان و پیشکسوت استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره پیروزی این تیم در هفته اول سری مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم و شرایط کلی استقلال در دیدار مقابل شمس آذر قزوین با حضور بازیکنان تازه وارد اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی اول استقلال مقابل شمس آذر برگزار شد و این تیم توانست در خانه حریف یک برد ۳ امتیازی کسب کند. این نتیجه را چطور می‌بینید؟

همین که استقلال توانست فصل را با برد شروع کند نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی در راه است. خوشبختانه استقلال فصل قبل هم مسابقات را با برد شروع کرد و اتفاقاً بردش هم خارج از خانه بود. این را باید به فال نیک گرفت. با وجود تغییرات گسترده در ترکیب استقلال نسبت به آخرین هفته‌های لیگ برتر باید امیدوار باشیم که این هماهنگی در بازی‌های بعدی از این هم بیشتر شود.

عملکرد کلی تیم را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم استقلال خیلی خوب توانست در زمین حریف مقابل شمس آذر به میدان برود. با اینکه گفته می‌شد این تیم در هفته‌های اخیر به لحاظ کادر فنی دچار مشکلاتی شده بود اما دیدیم که بچه‌های تیم شمس آذر خیلی خوبه جمع شده بودند و تحت نظر سرمربی شان استقلال را به خوبی تحت تاثیر قرار می‌دادند. شمس آذر تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در خیلی از دقایق به ویژه بعد از خوردن گل از استقلال روی دروازه حسینی فشار وارد کرد.

ورزش شدید باد چقدر روی عملکرد دو تیم تاثیر منفی گذاشته بود؟

قطعا بی تاثیر نبود. به هر حال گاهی اوقات دیده می‌شد که توپ روی هوا تغییر مسیر می‌دهد. یک بار هم در نیمه دوم نزدیک بود توپ ارسالی قزوینی ها به درون دروازه استقلال برود که آمادگی بالای حسینی و انگیزه زیاد این دروازه‌بان کمک کرد تا استقلال در بازی بماند.

انگیزه زیاد حسینی از کجا نشأت می‌گیرد؟

طبیعتاً او به تازگی دستکش طلا را گرفته و به عنوان بهترین دروازه‌بان فصل قبل در آستانه برپایی اردوی تیم ملی دوست دارد دوباره به تیم ملی دعوت شود. به نظرم حسینی مدعی پوشیدن دستکش تیم ملی هم هست. البته بیرانوند هم شرایط خوبی دارد ولی قطعاً انگیزه‌های زیادی برای حسینی وجود دارد که بخواهد خودش را به سرمربی تیم استقلال و سرمربی تیم ملی اثبات کند.

بازیکنان تازه وارد در ترکیب استقلال را چطور دیدید؟

به نظرم رامین رضاییان طبق پیش‌بینی قبلی با همان جدیت و عزم و اراده در زمین مسابقه حضور پیدا کرد و هیچ چیزی کمتر از قبل از او ندیدیم. یک پاس گل هم داد که حیاتی بود و شاید کمتر بازیکنی در چنین شرایطی که توپ را در حین دویدن دریافت می‌کند بتواند سانتر کند. علاوه بر این رامین رضاییان در تقابل‌های تک به تک هم خیلی خوب عمل کرد و توانست عملکردفوق العاده‌ای داشته باشد. به طور کلی او در جناح راست جای خالی یامگا را به خوبی پر کرد و ما نبودن این بازیکن فرانسوی و یا غیبت صالح حردانی در نفرات استقلال را احساس نکردیم.

سایر بازیکنان استقلال را چطور دیدید؛ آیا استقلال به لحاظ نفری شرایط خوبی داشت؟

با اینکه تعدادی از بازیکنان استقلال مثل بلانکو نتوانسته بودند مجوز حضور در این بازی را داشته باشند ولی به طور کلی استقلال چون از فصل قبل نفرات خوبی در اختیار داشت با تکیه بر همان نفرات و آن دسته از نفرات تازه وارد خیلی خوب کار کرد. زکی‌پور در جناح چپ دفاع را خوب بسته بود و اسلامی هم خیلی خوب آن جلو کار کرد و یک گل هم زد. به طور کلی ساختار اصلی تیم استقلال همان تیم فصل قبلش بود ولی در مجموع عملکرد کلی تیم نشان می‌داد که استقلال از انگیزه و امیدواری زیادی برای رسیدن به قهرمانی برخوردار است. این را می‌شد در تک تک حرکات استقلال دید. اتفاقی که در تیم تراکتور و سپاهان هم شاهد آن بودیم. به نظرم شرایط در هفته‌های آینده از این هم سخت‌تر می‌شود.

رضاییان خیال خودش و استقلالی‌ها را راحت کرد/ با VAR خطر از بیخ گوش تیم نکونام گذشت/ باید با ۱۵ امتیاز به دربی برسیم

روی گلی که استقلال خورد چه صحبتی دارید. آیا استقلال مستحق دریافت این پنالتی بود؟

به هر حال وقتی داور فیلم را باز در لحظه تصمیم گرفته بود شاید ما هم شک می‌کردیم ولی وقتی آنها می‌روند و چند نفری صحنه را برای چند مرتبه بازبینی می‌کنند قطعاً اتفاقی رخ داده است.البته ای کاش تلویزیون هم صحنه‌های وی ای آر را خیلی دقیق‌تر نشان می‌داد اما به هر حال نظر داور مشخص بود و پنالتی زن هم خیلی خوب ضربه‌اش را زد.

درباره صحنه کمک داور ویدیویی در لحظات وقت تلف شده پایان بازی صحبت نمی‌کنید؟

واقعا در آن لحظه بود که گفتیم خدا را شکر که لااقل چنین تجهیزاتی در این بازی قرار داده شده بود. مسلماً اگر VAR نبود یک گل مسلم و سالم استقلال از بین می‌رفت و بعد باید در برنامه تلویزیونی درباره اینکه این گل اشتباه مردود شده حرص می‌خوردیم و افسوس ۲ امتیاز از دست رفته در بازی خارج از خانه. اما دیدیم که چطور کمک دوباره ویدیویی به استقلال کمک کرد تا توانست ۳ امتیازی که حقش بود را بگیرد. همانطور که پنالتی حق تیم شمس آذر بود و با کمک دوباره ویدیویی توانستند به آن دست پیدا کنند. اما خب طبیعتاً تیم استقلال نسبت به تیم شمس آذر هم پرمهره‌تر بود و هم به لحاظ تمرینی تحت تاثیر اتفاقاتی مثل شمس آذر قرار نداشت که مربیاش برود و یک مربی دیگر بیاید و از این مسائل.

بازی بعدی استقلال مقابل ملوان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

این بازی هم دشوار است. البته همانطور که گفتم بازی‌های استقلال تا قبل از دربی نسبتا آسان است. چون حریفان ۶ امتیازی و بالای جدولی روبروی استقلال قرار ندارند. به همین خاطر ما باید از این فرصت استفاده کنیم و پنج ۳ امتیاز مسلم را بگیریم تا با ۱۵ امتیاز به دربی برویم. شرایط در چنین وضعیتی برای استقلال فوق العاده می‌شود و ما می‌توانیم در وضعیت بهتری خودمان را آماده رویارویی با تیم پرسپولیس کنیم.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا