ورزش

شکایت پشت شکایت در لیگ برتر/ فدراسیون فوتبال زودتر اقدام کند؛ رای پرونده بیرانوند چرا صادر نشد؟

شکایت پشت شکایت در لیگ برتر/ فدراسیون فوتبال زودتر اقدام کند؛ رای پرونده بیرانوند چرا صادر نشد؟

به گزارش خبرورزشی، این فصل فدراسیون فوتبال قوانینی وضع کرده که برخی‌هایشان واقعاً برای فوتبال ما لازم بود. همه ما باید کنار فدراسیون بایستیم و کمک کنیم تا این قوانین به شکل درست اجرایی و فرهنگ غلطی که بر فوتبال ما حاکم شده بود از بین برود.

مثلاً قوانین مربوط به عدم همکاری با ایجنت‌های بدون شناسنامه یا حد نصاب بازیکن خارجی، یا الزام ورزشگاه‌ها به داشتن حداقل امکانات استاندارد برای برگزاری مسابقات اما شاید یک قانون که از همه مهمتر بود مقابله با بیانیه نویسی و اتهام زدن در مصاحبه‌ها نسبت به داوران یا رقبا بود. جریمه ۲ و ۴ میلیاردی برای بیانیه نویسی واقعاً لازم بود چرا که روح رقابت و جوانمردانه در ورزش را نشانه گرفته بودند. با اتهامات اینستاگرامی و بدون مدرک، شخصیت و آبروی انسان‌ها زیر سوال می‌رفت و اعتماد مردم نسبت به محیط ورزش خدشه‌دار شده بود. اما در کنار تمام این کارهای خوب هنوز هم کارهایی هست که روی زمین مانده و سرمنشا دردسر برای تیم‌ها می‌شود. هفته اول لیگ با انجام ۸ مسابقه برگزار شد و دو تیم نسبت به رقبای خود در مهلت قانونی شکایت کردند.

همه می‌دانیم که قانون شکایت در مورد استفاده از بازیکن غیرمجاز تنها تا ۴۸ ساعت بعد از بازی امکان پیگیری دارد. روز پنجشنبه ۲۵ مرداد هنوز داوران پس از سوت بازی مس رفسنجان مقابل تراکتور به رختکن نرسیده بودند که باشگاه مس از باشگاه تراکتور بابت استفاده از علیرضا بیرانوند شکایت کرد! همین اتفاق عیناً در قائمشهر روز جمعه تکرار شد، جمعه ۲۶ مرداد در ورزشگاه وطنی فولاد با یک گل نساجی را برد و آنجا هم مثل رفسنجان، میزبان بازنده نسبت به یک بازیکن غیر مجاز در تیم حریف شکایت داشت؛ محمد جواد محمدی که از ذوب آهن به فولاد رفت.

داستان فسخ قرارداد علیرضا بیرانوند با پرسپولیس را همه می‌دانند و از کفر ابلیس مشهورتر شده است! این فصل یک قانون جدید اجرایی شد که تا این لحظه مانع جدایی محمد حسین مرادمند از استقلال شده است. قانونی که باشگاه‌ها می‌توانند با افزایش قانونی درصد قرارداد بازیکن تنها با یک نوتیس به سازمان لیگ، قرارداد بازیکن خود را تمدید کنند.

شکایت پشت شکایت در لیگ برتر/ فدراسیون فوتبال زودتر اقدام کند؛ رای پرونده بیرانوند چرا صادر نشد؟

باشگاه ذوب آهن مدعی شده که با استفاده از همین قانون قرارداد محمد جواد محمدی بهترین گلزن فصل قبل خود را تمدید کرده است اما بازیکنان که به زعم خود قراردادی با باشگاه ندارند، به سراغ پیشنهادات بهتر رفته و جواد محمدی با همین فرمول راهی فولاد شد. سوال اینجاست که چرا کمیته تعیین وضعیت فدراسیون که مسئولیت بررسی این شکایت بر عهده آنهاست، تا قبل از شروع فصل تکلیف پرونده‌های این چنینی را مشخص نکرد؟ هنوز پرسپولیس منتظر حکم قرارداد پرونده بیرانوند است و تراکتور هم به دلیل همین انتظار با جدایی پورحمیدی مخالفت کرد.

اگر احکام این قبیل بازیکنان که زیاد هم نیستند، تا قبل از شروع فصل اعلام شده بود حداقل جلوی این گونه شکایت‌ها گرفته می‌شد. شکایت‌هایی که محدود به هفته اول هم نیست و شک نکنید در هفته دوم تیم‌هایی که مقابل تراکتور و فولاد و باشگاه‌های این چنینی قرار می‌گیرند، به جمع شاکیان فعلی مثل نساجی یا مس اضافه خواهند شد. هستند کارشناسانی که با مشاهده وضعیت چمن ورزشگاه‌ها یا بلاتکلیفی تیم‌ها و بازیکنان ایراد می‌گیرند که چرا فدراسیون اینقدر اصرار به آغاز لیگ در ۲۵ مرداد داشت؟ ما جز این دسته نیستیم و اعتقاد داریم اتفاقاً فدراسیون کار درستی کرد چون اگر قرار بود باز هم زمان بدهد باز هم هیچکس هیچ کاری نمی‌کرد!

ما ملت دقیقه ۹۰ هستیم، تا زمانی که اجبار نباشد دست به کاری نمی‌زنیم و همین حالا اگر ورزشگاه‌ها در جهت بازسازی حرکت کرده‌اند، به خاطر الزام و اجبار است. فدراسیون از مدت‌ها قبل تاریخ شروع لیگ را اعلام و باشگاه‌ها وظیفه داشتند لیست بازیکنان خود و قراردادها را تا تاریخ ۱۴ مرداد به سازمان لیگ برسانند اما دیدیم که فقط سه باشگاه این کار را کردند و ۱۳ باشگاه دیگر جریمه شدند!

شکی نیست اگر قرار بود باز هم لیگ دیرتر آغاز شود، باز همین مشکلات ادامه داشت اما در کنار تمام این کارهای درست و خوب کاش فدراسیون با رسیدگی به موقع به پرونده امثال بیرانوند اجازه بروز شکایت‌های بیشتر و پرونده‌های سنگین‌تر را نمی‌داد. کیست که نداند در این گونه پرونده‌ها با توجه به بعد رسانه‌ای مسئله، هر چقدر زمان بگذرد کار صدور حکم سخت‌تر می‌شود چرا که پای غیر فوتبالی‌ها هم به قضیه باز خواهد شد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا