ورزش

در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ اوسمار هم اولین بازی را در اراک باخت اما قهرمان شد/ لیست استقلال پر شد؛ تکلیف این بازیکن چیست؟

در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ اوسمار هم اولین بازی را در اراک باخت اما قهرمان شد/ لیست استقلال پر شد؛ تکلیف این بازیکن چیست؟

روزنامه خبرورزشی هنوز جایگاه خود روی کیوسک و در دل هواداران ورزش حفظ کرده است.  یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ در شماره ۷۷۵۰ این روزنامه می توانید این مطالب را بخوانید:

رضا حسن‌زاده : هوادار استقلال زمان بدی را برای سلفی انتخاب کرد

استقلال اولین مسابقه خود در لیگ بیست و چهارم را با پیروزی پشت سر گذاشت. پیرامون این دیدار و حواشی آن با رضا حسن‌زاده بازیکن و مربی اسبق استقلال گپ زدیم:

  • از نظر کسب سه امتیاز و استارت موفقیت آمیز خوب بود. بالاخره همیشه بازی‌های اول  سخت‌ترین بازی‌ها به حساب می‌آیند.
  • طبیعتاً وقتی آرمان رمضانی در زمین حضور دارد شکل بازی به سمت و سوی بازی مستقیم و ارسال از جناحین پیش می‌رود اما انتظار می‌رود آبی پوشان با پلن‌های بیشتری بازی را دنبال کنند.
  • به نظرم بازیکنان استقلال از اعتماد به نفس لازم برخوردار نبودند، شعاع حرکتی آنان کم بود، و خبری از تعداد پاسکاری‌های زیاد در میانه میدان نیست.
  • البته ناگفته نماند هنوز ابتدای فصل است و تا جواد نکونام ترکیب و چیدمان خود را بشناسد، کمی زمان می‌برد.
  • ایمان از بازیکنان قدیمی استقلال محسوب می‌شود و بدون شک اشراف خوبی به نیمکت و حاشیه‌های اطراف تیم دارد.
  • بالاخره بازیکن خوب گرفتن مزیت‌های خود را دارد. رامین بازیکنی است که در سانتر از جناحین از هر ۱۰ پاس او، ۸ پاس آن به نقطه مورد نظر می‌رسد و این امتیاز مثبتی برای او و استقلال محسوب می‌شود.
  • تاثیرات مثبت وی ای آر بسیار بیشتر است و دیگر از تیم‌ها حقی ضایع نمی‌شود و داوران نیز راحت‌تر سوت می‌زنند.
  • شک نکنید اگر فصل گذشته بود گل پیروزی بخش آبی پوشان آفساید اعلام می‌شد و با کسب همان تک امتیاز میدان را ترک می‌کردند.
  • بنده خدا آن هوادار زمان بدی برای عکس گرفتن انتخاب کرده بود و جواد وقتی گفت الان عکس نمی‌گیرم باید می رفت. جواد هم حرف بدی نزد
  • همه می‌گویند سه بازی ابتدایی تیمها اما من می‌گویم پنج بازی اول حکم فینال را برای تیم‌ها و به ویژه استقلال که مدعی قهرمانی است را دارد.
  • ملوان تیمی با ریشه و قدر است که از بازیکنان سرباز خوبی بهره‌مند است. شک نکنید این بازی یکی از دیدارهای سخت استقلال محسوب می‌شود و به هیچ عنوان نباید شاگردان مازیار زارع را دست کم گرفت.

در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ اوسمار هم اولین بازی را در اراک باخت اما قهرمان شد/ لیست استقلال پر شد؛ تکلیف این بازیکن چیست؟

صادق ورمزیار: رضاییان خیال خودش و مردم را راحت کرد

صادق ورمزیار کاپیتان و پیشکسوت استقلال در گفتگو با خبرورزشی، درباره پیروزی این تیم در هفته اول صحبت کرد:

  • همین که استقلال توانست فصل را با برد شروع کند نشان می‌دهد که اتفاقات خوبی در راه است.
  • شمس آذر تیم دست و پا بسته‌ای نبود و در خیلی از دقایق به ویژه بعد از خوردن گل از استقلال روی دروازه حسینی فشار وارد کرد .
  • به نظرم حسینی مدعی پوشیدن دستکش تیم ملی هم هست. البته بیرانوند هم شرایط خوبی دارد ولی قطعاً انگیزه‌های زیادی برای حسینی وجود دارد که بخواهد خودش را به سرمربی تیم استقلال و سرمربی تیم ملی اثبات کند.
  • رامین رضاییان خیال همه را راحت کرد و هیچ چیزی کمتر از قبل از او ندیدیم. یک پاس گل هم داد که حیاتی بود
  • استقلال چون از فصل قبل نفرات خوبی در اختیار داشت با تکیه بر همان نفرات و نفرات تازه وارد خیلی خوب کار کرد.
  • وقتی داوران می‌روند و چند نفری صحنه را برای چند مرتبه بازبینی می‌کنند قطعاً اتفاقی رخ داده است. البته ای کاش تلویزیون هم صحنه‌های وی ای آر را خیلی دقیق‌تر نشان می‌داد
  • مسلماً اگر VAR نبود یک گل مسلم و سالم استقلال از بین می‌رفت و بعد باید در برنامه تلویزیونی درباره اینکه این گل اشتباه مردود شده حرص می‌خوردیم.
  • دیدیم که چطور کمک دوباره ویدیویی به استقلال کمک کرد تا توانست ۳ امتیازی که حقش بود را بگیرد. همانطور که پنالتی حق تیم شمس آذر بود و با کمک دوباره ویدیویی توانستند به آن دست پیدا کنند.
  • گفتم بازی‌های استقلال تا قبل از دربی نسبتا آسان است. چون حریفان ۶ امتیازی و بالای جدولی روبروی استقلال قرار ندارند. به همین خاطر ما باید از این فرصت استفاده کنیم و پنج ۳ امتیاز مسلم را بگیریم تا با ۱۵ امتیاز به دربی برویم.

آیا بازیکن قدیمی استقلال به این تیم بر می گردد؟

در صفحه استقلال می خوانید: «محمد حسین مرادمند مدافع فصل گذشته تیم استقلال جمعه شب گذشته با حضور در استادیوم شهر قزوین از نزدیک نظاره گر بازی این تیم در برابر شمس آذر بود. در مورد وضعیت این بازیکن گفته می شود چون با استقلال قرارداد دارد بار دیگر به اردوی این  تیم بر می گردد اما بر  اساس آخرین خبرهای رسیده از اردوی آبی ها بازگشت این بازیکن به ترکیب تیم استقلل غیر ممکن است. به این خاطر که لیست بزرگسالان استقلال پر است و جایی برای محمد حسین مرادمند نیست…»

نقش ۳ ستاره پرسپولیسی در پیروزی ارزشمند تراکتور

در صفحه پرسپولیس می خوانید: «یک روز پس از تساوی پرسپولیس و ذوب آهن اصفهان، سه ستاره پرسپولیسی تراکتور عالی ظاهر شده و در پیروزی ارزشمند تیم خود تأثیرگذار بودند.

علیرضا بیرانوند در شهر رفسنجان و مقابل تیم سخت کوش و خطرناک محرم نویدکیا توانست کلین شیت کرده و در اولین مسابقه تیم جدیدش دروازه تراکتور را بسته نگه دارد.

مهدی ترابی ستاره سال های اخیر پرسپولیس نیز در دقیقه ۱۰ پاس گل داد. همچنین دانیال اسماعیلی فر بهترین پاسور فصل گذشته پرسپولیس نیز ترک عادت نکرد و پاس گل داد….»

در روزنامه امروز خبرورزشی بخوانید؛ اوسمار هم اولین بازی را در اراک باخت اما قهرمان شد/ لیست استقلال پر شد؛ تکلیف این بازیکن چیست؟

جواد منافی: اوسمار هم اولین بازی را در اراک باخت، اما قهرمان شد

ستاره اسبق پرسپولیس معتقد است که با یک بازی نمی توان ارزیابی درستی از عملکرد خوان کارلوس گاریدو داشت…

  • بازی اول در هر لیگ یا تورنمنتی واقعا سخت و ممکن است یک تیم نتواند همه توانایی خود را به نمایش بگذارد.
  • اوسمار هم  بازی اول را به آلومینیوم باخت اما به او زمان داده شد و او هم به خوبی خودش را نشان داد و توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند.
  • برای قضاوت درباره سرمربی اسپانیایی هنوز زود است. البته قبول دارم که ایراداتی در چیدمان اولیه تیم و حتی تعویض ها وجود داشت.
  • منهای اوستون اورونوف بقیه تعویض ها کار خاصی انجام ندادند.
  • وحید امیری یک بازیکن چپ پا و تکنیکی است اما مدافع چپ نیست   
  • مدافع راست مراکشی که این همه تعریفش را شنیده بودیم هم کاری نکرد. او وقتی به سمت چپ رفت عملا دیگر هیچ کاره شد
  • میزبانی در شهر اراک یا هر شهر دیگری به سود پرسپولیس نیست. این بازی اگر در ورزشگاه آزادی برگزار می شد، حتم بدانید پرسپولیس برنده از زمین خارج می شد.
  • تراکتور امسال تیم خوب و پرستاره ای بسته است اما این دلیل نمی شود که پرسپولیس از پیش بازنده باشد.

۳ میلیاردهای دیگر را نگفت…

فرهاد اشراقی در سرمقاله نوشت: «علیرضا بیرانوند مسائلی را در مورد قراردادش افشا کرده که کاری به درست یا غلط بودن آن نداریم اما سؤال اینجاست که چرا در فوتبال ایران هیچ‌وقت قراردادها به طور شفاف و با زیرمیزی و پاداش و بند رضایت مدیرعامل! منتشر نمی‌شود؟ چه قدرتی پشت پرده هست که این همه نفوذ دارد و مانع شفاف‌سازی می‌شود؟ ماجرا نمی‌تواند فقط به خاطر فرار مالیاتی باشد و قاعدتاً پای خیلی از مسائل درمیان است. بازیکنان (حتی نفرات معمولی نه امثال بیرانوند) یک‌ قرارداد دارند، یک پاداش، چند مدل آپشن و کلی مزایای دیگر که اصلاً به مغزتان خطور نمی‌کند…»

با یک بازی گاریدو را محاکمه نکنید

سیدغفور هاشمی در حرف آخر نوشت: «پرسپولیس هفته اول خیلی پرسپولیسی بازی نکرد و نتیجه ضعیفی هم گرفت اما اینکه با یک بازی مربی خارجی که تازه آمده را به نقد بکشیم (آن هم نقدهای تند و غیرمنطقی) اصلاً منصفانه نیست. در هیچ‌ جای دنیا با یک بازی مربی و تیمی را نقد نمی‌کنند. فصل گذشته هم اوسمار که سرمربی شد، بازی اول را به آلومینیوم باخت و بعد از آن کم‌کم پرسپولیس تبدیل به تیمی شد که هوادارانش می‌خواستند. حالا شاید گاریدو نتواند موفقیت‌های اوسمار را تکرار کند اما این خیلی بی‌انصافی است که با یک بازی که تازه آن هم پرسپولیس موقعیت‌های زیادی برای گلزنی خلق کرد، یک مربی را بکوبیم…»

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا