ورزش

به بهانه افشاگری جنجالی شماره یک علیه پرسپولیس/ حرف‌هایی که بیرانوند نباید می‌زد و زد؛ جمله‌هایی که نباید می‌گفت و گفت!

به بهانه افشاگری جنجالی شماره یک علیه پرسپولیس/ حرف‌هایی که بیرانوند نباید می‌زد و زد؛ جمله‌هایی که نباید می‌گفت و گفت!

آن‌هایی که علیرضا بیرانوند را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که او معمولا کارهایی را انجام می‌دهد که شاید کسی قادر به انجامش نیست. او معمولا حرفی که در دلش هست را می‌زند و به شدت رک است. خیلی وقت‌ها هم حرف‌هایش بر علیه خودش استفاده می‌شود. مثلا علیرضا بعد از پایان لیگ در مصاحبه ای اعلام کرد که بند فسخی در قراردادش نیست ولی در قراردادش تبصره وجود داشت و با استفاده از همین بند، قراردادش را با پرسپولیس فسخ کرد و راهی تراکتور شد. به تازگی یکی از رسانه‌ها فایل صوتی از بیرانوند منتشر کرد که بیرانوند مدعی گرفتن سه میلیارد پول خارج از قراردادش از باشگاه پرسپولیس شد. تقریبا همه می‌دانند که اکثر بازیکنان این کار را انجام می‌دهند و بارها شاهد گرفتن پول‌های زیرمیزی در فوتبال ایران بودیم. با این حال کسی این موضوع را رسانه ای نمی‌کند ولی بیرانوند این کار را انجام داد. افشاگری اخیر بیرانوند علیه پرسپولیس در دعوایی که بین طرفین وجود دارد، قابل پیش بینی بود. در واقع دو طرف از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا یکدیگر را بکوبند. در این گزارش به بهانه افشاگری جنجالی علیرضا می‌خواهیم چند مورد از اقدامات خاص گلر شماره یک پرسپولیس و تیم ملی را مرور کنیم. 

سه میلیارد زیرمیزی گرفتم! 

روز گذشته فایل صورتی منتسب به علیرضا بیرانوند در یک سایت منتشر شد. در این وویس که به نظر بیرانوند آن را برای یکی از دوستانش ارسال کرده، او جمله‌هایی را به زبان می‌آورد که یک ادعای فوق العاده جنجالی علیه پرسپولیس محسوب می‌شود.

بیرانوند در این فایل صوتی تلاش می‌کند تا روایت خود را از وضعیت قراردادش با پرسپولیس و همچنین فسخ قرارداد ارائه دهد. بیرانوند در این فایل صوتی می‌گوید: بر اساس قوانین، باشگاه می‌توانست ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بگنجاند که مربوط به رضایت سرمربی، حضور در تیم ملی و حضور در ۵۰ درصد مسابقات را شامل می‌شود، اما موضوع پاداش‌ها فرق می‌کند. پاداش، چیزی است که خارج از قرارداد پرداخت شده و چیزی حدود سه میلیارد به هر بازیکن بوده است. (نقل به مضمون)

بیرانوند سپس توضیح می‌دهد که این سه میلیارد شامل پرداختی‌هایی است که حامیان مالی باشگاه به بازیکنان داشتند و در قرارداد نیامده است. این برای اولین بار است که بازیکنی از پرسپولیس یا سایر تیم‌ها چنین ادعایی را به زبان می‌آورد و می‌گوید که بازیکنان یک تیم دریافتی خارج قرارداد داشته‌اند.

بیرانوند می‌گوید که بخشی از این پرداختی‌ها از حساب باشگاه پرسپولیس بوده و پرسپولیس با استناد به همین موضوع آن را از قرارداد اصلی کسر کرده تا بتواند در کمیته تعیین وضعیت علیه او (بیرانوند) حکم بگیرد.

به عبارتی بیرانوند معتقد است که اسپانسرهای پرسپولیس به بازیکنان این تیم در قابل پاداش، ارقامی را پرداخت کرده‌اند و فقط بخشی از آن حساب باشگاه انجام شده که باشگاه پرسپولیس آن بخش از مبلغ که از حساب خودش واریز شده را از قرارداد بازیکنان کسر کرده است.

در رستوران ظرف می‌شستم و کارگر کارواش بودم! 

پسرک ۱۵ساله لاغراندام با ۱۵هزار تومانی که از دایی و پسرعمویش قرض کرده بود، روستای سراب‌یاس را با یک کوله‌پشتی ترک گفت و با اتوبوس به تهران آمد. در اتوبوس با مربی نوجوانان وحدت تهران آشنا شد. حسین فیض گفت که اگر ۱۵۰ هزار تومان بدهد او را به تیم وحدت می‌برد و تست می‌گیرد. اما بیرو که پولی نداشت! بنابراین به فیض گفت؛ من برای آمدن به تهران پول قرض گرفته‌ام. او قبول می‌کند از پسرک لاغراندام تست بگیرد، او در تست وحدت قبول می‌شود و به تمرین می‌پردازد. شب‌ها را در کارگاه خیاطی پدر هم تیمی‌اش می‌خوابید و کار می‌کرد. تا اینکه آقای کمپانی، او را در تمرین دید و برای تیم نوجوانان نفت انتخاب کرد. باشگاه نفت هم خوابگاه نداشت. پسرک، عمه‌ای داشت که در قلعه حسن‌خان زندگی می‌کرد، ولی دید رفت و آمد به آنجا واقعاً باعث زحمت آنها می‌شود، پس تصمیم گرفت دیگر به خانه آنها نرود. چندماهی را در چمن‌های دور میدان آزادی ‌خوابید. تا جایی‌که دستفروش‌های آنجا، او را شناخته بودند. ناچار شد در یک فست‌فود کار کند و هر روز از ۶ صبح تا ۱۲ ظهر، ظرف‌های پیتزا را چرب می‌کرد و ساعت ۱۲ به سر تمرین تیم نفت می‌رفت و دوباره برمی‌گشت همان جا، مشغول به کار می‌شد. شرایط آنجا برای پسرک چندان مساعد نبود و به همین دلیل به دنبال کار دیگری گشت و در کارواش ارم مشغول به کار شد که شرایط بهتری نسبت به کار قبلی او داشت و به علت قد بلندش مسئول شستن ماشین‌های شاسی بلند شد!

به بهانه افشاگری جنجالی شماره یک علیه پرسپولیس/ حرف هایی که بیرانوند نباید می زد و زد؛ جمله هایی که نباید می گفت و گفت!

اولین گلر نامزد مرد سال آسیا 

بیرانوند آنقدر در تیم ملی و پرسپولیس درخشید که در سال ۲۰۱۸ نامزد کسب عنوان مرد سال آسیا شد. علیرضا جزو نامزدهای نهایی کسب این عنوان مهم شد و به مراسم هم رفت. با این حال نتوانست این عنوان را کسب کند و جایزه مرد سال آسیا به عبدالکریم حسن رسید که فصل قبل با علیرضا همبازی بود. بیرانوند اولین گلر تاریخ فوتبال آسیا بود که نامزد دریافت جایزه مرد سال آسیا شد. بیرانوند در سال‌ ۲۰۱۹ هم در میان نامزدهای کسب جایزه بهترین بازیکن فوتبال قاره آسیا قرار گرفت ولی برخلاف سال قبلش به جمع سه نامزد نهایی جایزه نرسید و در نهایت موفق به کسب این عنوان نشد. خداداد عزیزی در سال ۹۶، علی دایی در سال ۹۹، مهدی مهدوی‌کیا در سال ۲۰۰۳ و علی کریمی‌در سال ۲۰۰۴ چهار بازیکن ایرانی هستند که تاکنون موفق به کسب جایزه بهترین بازیکن سال آسیا شدند و بیرانوند خیلی دوست داشت اولین گلر تاریخ و پنجمین ایرانی شود که به این عنوان می‌رسد ولی این اتفاق رخ نداد. 

استقلالی هستم!

همه بازیکنان یا استقلالی هستند و یا پرسپولیسی. کمتر پیش می‌آید بازیکنان ولی علاقه قلبی خود را به یکی از این دو تیم بیان کنند. معمولا بازیکنان بعد از بستن قرارداد با پرسپولیس یا استقلال مدعی می‌شوند که از بچگی طرفدار آن تیم بودند. حتی موارد زیادی داشتیم که بازیکنی عاشق پرسپولیس بوده ولی راهی تیم رقیب شد و بلعکس. بیرانوند اما جزو معدود بازیکنانی بود که از علاقه قلبی اش صحبت کرد. علیرضا سال‌ها قبل مدعی شده بود عاشق استقلال است و آرزو دارد تا سال‌ها گلر شماره یک این تیم شود. با این حال علیرضا به آرزویش نرسید و راهی پرسپولیس شد و سال‌ها برای قرمزها درخشید.

پسرم تهدید به خودکشی کرد

علیرضا سال قبل هم در تیتر اصلی اخبار نقل و انتقالات بود و پیشنهاد وسوسه انگیز استقلال به او فوتبال ایران را فوتبال ایران را تحت الشعاع قرار داده بود. هرچند بیرانوند از ابتدا هم مشخص بود به استقلال نخواهد رفت و آن ماجرا  به خاطر تحت فشار قرار دادن  مدیران پرسپولیس برای بستن قرارداد جدید بوده ، با این حال بیرانوند در خصوق رفتن احتمالی اش به استقلال صحبت‌های جالبی را مطرح کرده بود. نکته جالب این بود سنگربان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس تاکید کرد که پسرش به او گفته اگر به استقلال می‌رفت خودکشی می‌کرد. هرچند این صحبت برای رسانه‌ها و مردم جذابیت دارد ولی در واقع بیرانوند نباید این ماجراها را رسانه ای می‌کرد. کاری که کمتر فوتبالیستی انجام می‌دهد ولی خب بیرانوند جزو خاص ترین فوتبالیست‌های ایران است و از گفتن این حرف‌ها ابایی ندارد. 

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا