ورزش

بهترین‌های هفته اول لیگ برتر ایران/ مدعیان بردند، خیبر و فولاد شگفتی آفریدند

بهترین‌های هفته اول لیگ برتر ایران/ مدعیان بردند، خیبر و فولاد شگفتی آفریدند

به گزارش خبرورزشی، هفته اول لیگ بیست و چهارم طی دو روز پنجشنبه و جمعه با برگزاری ۸ مسابقه برگزار شد.

پنجشنبه ۲۵ مرداد ماه ۱۴۰۳ لیگ بیست و چهارم با دیدار پرسپولیس مقابل ذوب آهن به عنوان افتتاحیه آغاز شد. پرسپولیس به دلیل تعمیر ورزشگاه آزادی و مشکلات ورزشگاه‌های دیگر پایتخت، در ورزشگاه امام خمینی اراک از حریف پذیرایی کرد و با نتیجه ۱-۱ متوقف شد. نتیجه‌ای که بعد از پیروزی سه رقیب دیگر باعث عقب افتادن قرمزها در کورس شد. در این بازی مدافعان میانی گلهای تیمشان را ساختند!

در بازی همزمان ملوان در خانه پذیرای گل گهر بود. مهدی تارتار مثل فصل قبل بازی اول در این ورزشگاه مقابل تیم سابقش را با اختلاف یک گل باخت، با این تفاوت که این بار تیم پیروز ملوان بود! در آخرین بازی روز پنجشنبه استقلال خوزستان مقابل آلومینیوم به تساوی بدون گل رسید. اولین و تنها مساوی بدون گل هفته اول که یک قدم رو به جلو بود چرا که در فصول گذشته معمولاً هفته اول صفر صفرهای بیشتری داشت. ۵ بازی جمعه ۲۶ مرداد با برگزاری دو بازی همزمان از ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه در اصفهان و رفسنجان آغاز شد. دو مدعی اصلی بزرگان پایتخت هر دو به پیروزی رسیدند. تراکتور در رفسنجان با انبوهی ستاره مقابل تیم ۱۳ نفره محرم نویدکیا با دو گل در همان نیم ساعت اول کار را تمام کرد. سپاهان نیز در خانه با یک چمن افتضاح ۳-۱ چادر ملو تیم تازه وارد به لیگ برتر را برد. سپاهان در نیمه اول یک گل هم زد که مردود اعلام شد، یک پنالتی هم داشت که بار دیگر ضرورت داشتن وی ای ‌آر را اثبات کرد.

سه بازی آخر این هفته ساعت ۱۹:۳۰ به صورت همزمان برگزار شد. در قائمشهر نساجی که فصل قبل را در همین ورزشگاه با شکست یک بر صفر مقابل فولاد تمام کرده بود، فصل جدید را نیز مقابل همین تیم و با همین نتیجه آغاز کرد! با این تفاوت که بازی این فصل نساجی به مراتب ضعیف‌تر از فصل قبل بود. در این مسابقه مربیان هر دو تیم اجازه نشستن روی نیمکت را نداشتند. خیبر در اولین تجربه حضور در لیگ برتر فوتبال در تهران با یک گل هوادار را برد و قدم اول را محکم برداشت. و بالاخره استقلال در قزوین با کمک وی ای آر در ثانیه‌های وقت اضافه بازی ۲ بر ۱ شمس آذر را شکست داد تا در قدم اول از سپاهان و تراکتور عقب نماند.

تیم هفته: فولاد خوزستان

یحیی گل محمدی همانطور که پیش بینی می‌شد نتوانست روی نیمکت بنشیند و دستیارش حمید مطهری در طول مسابقه فولاد را کنار زمین هدایت کرد. فولاد با یک نمایش برتر در تمام طول ۹۰ دقیقه نساجی را در خانه خود تحت فشار قرار داد. دوبار به تیرک دروازه زد و سرانجام با یک گل مزد برتری خود را گرفت.

بهترین های هفته اول لیگ برتر ایران/ مدعیان بردند، خیبر و فولاد شگفتی آفریدند

مربی هفته: رضا مهاجری (خیبر)

لرستان قبلاً گهر درود را در لیگ برتر داشت اما تیم پرطرفدار خیبر برای نخستین بار به سطح اول فوتبال ایران آمده است. رضا مهاجری خود نیز پس از مدت‌ها دوری از سطح اول فوتبال به لیگ برتر برگشته و در اولین قدم در تهران هوادار را برد تا با ۳ امتیاز استارت بزند.

این هفته ۶ تیم پیروز شدند و کار مازیار زارع که در بازگشت دوباره و البته دیر هنگام به ملوان، گل گهر را در انزلی با یک گل شکست داد نیز قابل تقدیر بود.

ستاره هفته: کاوه رضایی (سپاهان)

این هفته تنها یک بازیکن موفق به زدن یک گل و ساختن گل دیگر شد. در لباس زرد سپاهان محمد کریمی یک گل زد و حرکت منجر به گل سوم را نیز پی ریزی کرد اما عنوان ستاره به کاوه رضایی می‌رسد که گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی زد و پاس گل دوم را به محمد کریمی داد.

بهترین های هفته اول لیگ برتر ایران/ مدعیان بردند، خیبر و فولاد شگفتی آفریدند

نامزد جایزه علی دایی: گل محمد پاپی (چادرملو) به سپاهان

از این فصل خبر ورزشی جایزه ویژه‌ای را هم برای زننده زیباترین گل فصل برگزار می‌کند. زیباترین گل‌های فصل به انتخاب روزنامه در پایان در اختیار علی دایی آقای گل افسانه‌ای فوتبال آسیا و جهان قرار خواهد گرفت تا ایشان یک گل را به عنوان برگزیده هر فصل انتخاب کنند.

این جایزه دائمی و الزامی هر هفته نیست اما خوش شانس بودیم که در هفته اول یک گل تماشایی به عنوان نامزد این جایزه به ثمر رسید. محمد پاپی در اصفهان مقابل سپاهان با پیراهن تیم تازه وارد چادر ملو با یک والی تماشایی از پشت محوطه جریمه دروازه پیام نیازمند را فرو ریخت.

جایزه ناصر حجازی

این جایزه هم در هفته‌هایی که یک دروازه‌بان نمایشی تماشایی و تحسین برانگیز ارائه دهد، دارای نامزد خواهد بود و در پایان فصل یکی از بهترین‌ها به عنوان برنده دستکش طلایی و جایزه ناصر حجازی شناخته خواهد شد.

در هفته اول هیچ دروازه‌بانی به عنوان کاندیدا انتخاب نشد، چراکه ملاک ما تعداد کلین شیت نیست. پارسا جعفری دروازه‌بان جوان ذوب آهن مقابل پرسپولیس عالی بود اما یک گل هم دریافت کرد. بعد از او لوان پولی دروازه‌بان نساجی هم خوش درخشید اما خوش شانس بود که توپ دوبار به تیرک دروازه‌اش برخورد کرد و یک گل هم از محمدرضا سلیمانی خورد.

تیم منتخب هفته اول (۲-۴-۴):
دروازه‌بان: پارسا جعفری (ذوب آهن)
مدافع راست: رامین رضاییان (استقلال)
مدافع میانی: محمد حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)
مدافع میانی: محمد قریشی (ذوب آهن)
مدافع چپ: وحید حیدریه (فولاد)
هافبک راست: محمد عمری (ملوان)
هافبک میانی: ایگور پوستونسکی (تراکتور)
هافبک میانی: محمد کریمی (سپاهان)
هافبک چپ: مهرداد قنبری (خیبر)
مهاجم:کاوه رضایی (سپاهان)
مهاجم: محمدرضا سلیمانی (فولاد)

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا