ورزش

بوژوویچ مثل ویرا؛ استقلال خوزستان خاطره حماسه ملبورن را زنده کرد

بوژوویچ مثل ویرا؛ استقلال خوزستان خاطره حماسه ملبورن را زنده کرد

تنها مساوی بدون گل روز اول از هفته اول لیگ ۲۴ در اهواز رقم خورد. جایی که استقلال خوزستان نتوانست دروازه مهمان خود آلومینیوم اراک را باز کند.

این بازی مصداق بی‌عدالتی در فوتبال بود. استقلال خوزستان نمایشی بسیار خوب و روان داشت و بارها صاحب موقعیت عالی گلزنی شد اما جذابیت و زیبایی فوتبال به همین چیزهاست.

این بازی مساوی شد و هر دو تیم یک امتیاز به اندوخته خود اضافه کردند اما هر بیننده‌ای از تماشای این ۹۰ دقیقه لذت کافی را می‌برد. این درست که استقلال خوزستان در خانه نتوانست ۳ امتیاز را بگیرد اما باز هم دلیل کافی برای راضی بودن دارد.

تیم خوزستانی که دور رفت سال قبل امتیازات زیادی از دست داد و قعرنشین مطلق جدول بود، حالا امیدوار کننده شروع کرده و از آن مهمتر،  با تیمی کاملا ایرانی این نمایش را ارائه کرد.

استقلال خوزستان با انتخاب یک مربی خارجی در فصل نقل و انتقالات چند بازیکن خارجی خرید که خیلی‌ها گمان کردند نسخه مربی تازه وارد است و او قرار نیست در شرایط حتی یکسان، به بازیکنان ایرانی میدان بدهد.

اما دقیقاً برعکس شد! او حتی یک خارجی را هم در ترکیب نگذاشت و با تیمی کاملاً ایرانی نمایشی دلپذیر ارائه داد. این همان نکته امیدوار کننده برای فوتبال ماست، همان هدفی که از جذب مربیان خارجی داریم، اینکه مربیان خارجی به ایران بیایند و به جوانان کشور ما یاد بدهند و باعث پیشرفت فوتبال ما شوند.

جالب اینکه در سبک نمایش تیم خوزستانی بیش از هر چیز فوتبال تکنیکی این استان به چشم می‌آمد. طوری که ناخودآگاه یاد ویرا در حماسه ملبورن افتادیم!

همه حاضران در رختکن تیم ملی در استرالیا روز ۸ آذر شهادت داده اند که او بین دو نیمه به بازیکنان گفت: «من تاکتیک و نکته فنی برای بازی ندارم، فقط به زمین بروید و خودتان باشید»

آن روز فوتبال ایرانی و چیزی که بچه‌های ما با آن خو گرفته‌اند، باعث آن حماسه نیمه دوم شد و ایران به جام جهانی رفت. استقلال خوزستان هم در اهواز همان فوتبالی را ارائه داد که بازیکنانش به آن خو گرفته‌اند و بلدند، بدون حضور خارجی‌ها….

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا