ورزش

خبرورزشی‌گردی| حرمت علی پروین را حفظ کردیم و به پرسپولیس بیش‌تر گل نزدیم/ به‌خاطر فرشاد پیوس ۲ کیلو کم کردم

خبرورزشی‌گردی| حرمت علی پروین را حفظ کردیم و به پرسپولیس بیش‌تر گل نزدیم/ به‌خاطر فرشاد پیوس ۲ کیلو کم کردم

رضا حسن‌زاده در استقلال چهره‌ای کاملا نام‌آشنا تلقی می‌شود. مدافع ملی‌پوشی که سابقه قهرمانی آسیا با استقلال و فتح بازی‌های آسیایی با تیم ملی را دارد، ۲۵ مرداد سال ۱۳۹۱ در مصاحبه با خبرورزشی پیرامون استقلال، تیم ملی و علی پروین دست به افشاگری‌های ویژه‌ای زد که می‌خواهیم آن‌ها را با هم مرور کنیم:

  • در رابطه با گل رضا عابدیان به استقلال که پاییز سال ۶۸ به ثمر رسیده شد باید بگویم انصافا آفساید نبود. حالا دیگر همه چیز خاطره شده ولی واقعا فکر نمی‌کنم گلش آفساید بوده باشد. البته گل صمد مرفاوی در دربی خرداد سال ۶۹ هم برخلاف ادعای پرسپولیسی‌ها، آفساید نبود.
  • فرشاد پیوس بازیکن بزرگی بود و هیچ‌کس نمی‌تواند توانایی‌هایش را انکار کند اما در دوره‌ای که من مقابل او بازی می‌کردم فقط یک گل به استقلال زد؛ همان دربی معروف سال ۶۹. انصافا گل فرشاد در آن مسابقه هیچ مشکلی هم نداشت. نه آفساید بود و نه خطا. آدم باید حقیقت را بگوید. باورتان نمی‌شود قبل از یکی از دربی‌هایی که مامور مهار فرشاد بودم، خودم را وزن کردم، ۷۸ کیلو بودم ولی بعد از پایان همان مسابقه ۲ کیلو وزن کم کرده و شده بودم ۷۶ کیلو!
  • در دربی اسفند سال ۱۳۷۰ علی‌آقا همزمان سرمربی پرسپولیس و تیم ملی بود. پروین شناسنامه فوتبال ما محسوب می شود و در آن مقطع حفظ حرمت و احترام بزرگترها خیلی پررنگ بود. ما تا دقیقه ۱۵ دو گل زده بودیم و اگر حمله می‌کردیم، احتمال این‌که گل‌های بیشتری بزنیم هم وجود داشت. شاید اگر بازی را چهار بر صفر می‌بردیم الان پیروزی ارزشمندتری برایمان ثبت می‌شد اما نتایج گذراست و آن‌چه می‌ماند، حفظ حرمت و احترام اشخاص است. در آن مسابقه حرمت علی پروین را نگه داشتیم و بیش‌تر گل نزدیم. الان هم معتقدم چقدر کار درستی کردیم که بیشتراز دو گل به پرسپولیس نزدیم.
  • در دوره‌ای که علی پروین همزمان سرمربی پرسپولیس و تیم ملی بود، هر وقت ما دربی را می‌بردیم علی‌آقا هرگز در اردوها به رویمان نمی‌آورد. در تیم ملی از کری هم خبری نبود.
  • استقلالی که در سال ۱۹۹۰ قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد بدون شک بهترین تیم تاریخ این باشگاه بوده است.

خبرورزشی‌گردی| حرمت علی پروین را حفظ کردیم و به پرسپولیس بیش‌تر گل نزدیم/ به‌خاطر فرشاد پیوس ۲ کیلو کم کردم

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا