ورزش

آغاز سلطنت لاروخا در جهان؛ اسپانیا قهرمان فوتبال المپیک هم شد/ کاش استقلال و پرسپولیس از رئال و بارسا تقلید کنند

آغاز سلطنت لاروخا در جهان؛ اسپانیا قهرمان فوتبال المپیک هم شد/ کاش استقلال و پرسپولیس از رئال و بارسا تقلید کنند

قبل از شروع المپیک در خبرورزشی نوشتیم روش مسئولان فوتبال اسپانیا را باید الگو قرار دهیم. کشور ما از نظر استعداد دست کمی از اسپانیا ندارد، چیزی که نداریم برنامه‌ریزی و مدیریت است.

اسپانیا با داشتن لالیگا و بزرگترین بازی فوتبال جهان یعنی الکلاسیکو، به راحتی از نظر مالی قادر به جذب بزرگترین ستاره‌های دنیا است اما اساس کار خود را بر روی تیم‌های پایه و استفاده از داشته‌های خود می‌گذارد.

اسپانیا با سابقه قهرمانی جهان و اروپا مربی تیم جوانانش را به سطح بزرگسالان آورد و با امثال یامال و ویلیامز تاج قهرمانی اروپا را بر سر گذاشت. در تیم ملی بزرگسالان اسپانیا که قهرمان یورو ۲۰۲۴ شد اکثریت با جوانان بود.

جالب اینکه اسپانیا در سطح نوجوانان و جوانان و در امیدهای زیر ۲۱ سال اروپا نیز یک مدعی جدی قهرمانی است و جالب‌تر اینکه بین این تیم‌ها بازیکن مشترک خیلی کم وجود دارد. یعنی آنها یک یامال ندارند که در هرتیمی از او استفاده کنند.

و دیدیم که به فاصله یک ماه بعد از یورو اسپانیا با تیمی به المپیک آمد که هیچ کدام از قهرمانان اروپا عضو آن نبودند؛ اولمو، یامال، ویلیامز، پدری، گاوی و … ببینید که اسپانیا چه گنجینه‌ای از استعدادهای جوان در اختیار دارد.

تیم المپیک اسپانیا در خاک فرانسه در فینال ۵ گل به میزبان زد! دیگر از این قاطعانه‌تر قهرمانی سراغ دارید؟ این اسپانیا لااقل تا یک دهه آقای فوتبال جهان خواهد بود چون پشتوانه دارد. چون بارسلونا به لاماسیای خود متکی است و رئال مادرید نیز از تیم دوم خود بیشترین بازیکن را می‌آورد.

وقتی دو الگوی فوتبال اسپانیا چنین می‌کنند معلوم است که سایر باشگاه‌ها نیز به همین مسیر می‌روند. کاش روزی برسد که استقلال و پرسپولیس ما هم یادی از تیم جوانان و امیدهای خود کنند، مثل زمانی که مجتبی جباری و آندو ستاره شدند یا محمد عمری که اصلاً معلوم نیست کجاست.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا