ورزش

طلسم ناکامی سیتی در جام خیریه شکست/ جام از دست شیاطین‌سرخ افتاد!

طلسم ناکامی سیتی در جام خیریه شکست/ جام از دست شیاطین‌سرخ افتاد!

ورزشگاه ومبلی لندن میزبان دیدار جام خیریه یا همان سوپرجام انگلیس بود، دیداری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد که پس از تساوی ۱-۱، با برد ۷-۶ سیتیزن‌ها و قهرمانی این تیم همراه شد.

بازی با برتری سیتی در مالکیت توپ و میدان آغاز شد، مالکیتی که منجر به پیش افتادن تیم پپ گواردیولا نشد. سیتیزن‌ها که بازی فینال جام‌حذفی را به یونایتد باخته بودند، نمی‌خواستند بازنده این دیدار هم باشند. دقیقه ۲۴ بهترین فرصت‌شان با ضربه جیمز مک‌اتی به تیر دروازه آندره اونانا برخورد کرد. یونایتد هم به تدریج پیش کشید و بهتری فرصت‌شان هم در حالتی تقریباً تک‌به‌تک با دروازه سیتی توسط مارکوس رشفورد در دقیقه ۳۶ هدر رفت. در نهایت این نیمه دو تیم از حملات‌شان بهره‌ای نگرفتند و با تساوی بدون‌گل به پایان رسید.

نیمه دوم عملکرد خوب شیاطین‌سرخ ادامه پیدا کرد و در دقیقه ۵۴ هم به گل رسیدند، اما گلی که برونو فرناندش به زیبایی به ثمر رساند، آفساید اعلام شد! در دقیقه ۷۵ باز هم مارکوس رشفورد شانس خوبی برای گلزنی داشت که باز هم ضربه او راهی به دروازه ادرسون پیدا نکرد. اما در حالی که بازی کم‌موقعیت بود و تصور می‌شد در پایان ۹۰ دقیقه مساوی شود، الخاندرو گارناچو با حرکت انفرادی تماشایی و شوت زمینی در دقیقه ۸۲ یونایتد را پیش انداخت. اما سیتی ناامید نشد و در دقیقه ۸۹ برناردو سیلوا با ضربه سر به زیبایی برای تیمش گلزنی کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

در ضربات پنالتی سیتیزن‌ها ۷-۶ مقابل شیاطین‌سرخ پیروز شدند و به جام رسیدند. برای سیتی، دی‌بروینه، هالند، ساویو، ادرسون، نونیس، دیاس و آکانچی ضربات‌شان را گل کردند و ضربه سیلوا هدر رفت. برای یونایتد هم فرناندش، دالو، گارناچو، کاسمیرو، مک‌تامینی و مارتینس گل زدند و ضربات سانچو و اوانز خراب شد.

منچسترسیتی با این برد به طلسم ۳ ساله ناکامی در سوپرجام خاتمه داد. سیتیزن‌ها به هفتمین قهرمانی‌شان در جام خیریه رسیدند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا