ورزش

میراث بنا الگوی دنیا؛ حالا همه قهرمانان بعد مدال سالتو می‌زنند/ شادی بعد گل رونالدو هم اینقدر کپی نشد

میراث بنا الگوی دنیا؛ حالا همه قهرمانان بعد مدال سالتو می‌زنند/ شادی بعد گل رونالدو هم اینقدر کپی نشد

در فوتبال یکی از سرگرمی‌های دوستداران این رشته ورزشی شادی بعد از گل گلزنان است. هر مهاجمی سعی می‌کند برای خود یک شادی مخصوص طراحی کند که تبدیل به امضای آن ورزشکار می‌شود.

وقتی کسی به سطح کریس رونالدو می‌رسد خیلی‌ها در سراسر دنیا از مدل شادی بعد گل او تقلید می‌کنند. همین جذابیت برای بینندگان باعث شد سایر رشته‌های ورزشی و قهرمانان نیز به فکر داشتن یک امضا بیفتند و حالا به شکلی جالب و مثال زدنی، اتفاقی که یک اسطوره ایرانی رقم زد تبدیل به امضای تقلیدی بسیاری از قهرمانان شده است.

در المپیک ۲۰۱۲ لندن شاگردان محمد بنا تاریخ سازی کردند و ۵۰ درصد مدال‌های طلا را به ایران آوردند. بعد از قهرمانی امید نوروزی در ۶۰ کیلوگرم او محمد بنا را که برای همراهی در شادی قهرمانی شاگردش به روی تشک آمده بود، به حالت یک رقیب بغل کرد و روی او سالتو اجرا کرد!

پس از آن دستیار محمد بنا و مربی سنگین وزن‌های تیم ملی همین شادی را با قاسم رضایی بعد از کسب مدال طلای ۹۷ کیلو تکرار کرد. آنقدر این صحنه‌ها برای همه دنیا جالب بود که از آن به بعد بسیاری از کشتی‌گیران و مربیان از ملیت‌های مختلف در تورنمنت‌های متفاوت، اقدام به الگوبرداری کرده و عیناً همین کار را تکرار کردند!

و حالا می‌بینید که در المپیک ۲۰۲۴ پاریس میراث محمد بنا و شاگردان و همکارانش مورد استفاده و تقلید بیشتر قهرمانان و تیم‌های دنیا قرار گرفته است. به خصوص از وقتی اتحادیه جهانی قانون گذاشت که فقط دارنده مدال طلا حق دارد با پرچم کشورش دور تشک، دور افتخار بزند و این امکان از برندگان مدال نقره و برنز سلب شد، تمایل قهرمانان و انجام این حرکت بیشتر شد.

قهرمانانی در سنین مختلف، از کشورهای مختلف که با این تصویر یادگاری از خود برای نسل‌های بعدی به جا می‌گذارند. تصویری که در پاریس به کرات تکرار شد.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا