ورزش

محرومیت موراتا و رودری به دلیل اظهارات سیاسی

محرومیت موراتا و رودری به دلیل اظهارات سیاسی

رودری هرناندس، هافبک منچسترسیتی و آلوارو موراتا به دلیل شعارهایشان در مورد جبل‌الطارق در جشن قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ توسط یوفا از حضور در یک بازی ملی محروم شدند. در ویدیوهای پخش شده از این اتفاق، موراتا به رودری اشاره می‌کند که تو در انگلیس زندگی می‌کنی و رودری پاسخ می‌دهد: برایم اهمیتی ندارد.

این دو ستاره در جشن قهرمانی در حالیکه میکروفن در دست داشتند مقابل هزاران هوادار ایستادند و گفتند که «جبل‌الطارق اسپانیایی است». این موضوع باعث شکایت رسمی اتحادیه فوتبال جبل‌الطارق شد و وزیر ارشد جبل‌الطارق نیز مدعی شد که این شعارها منزجرکننده است و آن را مشابه سخنان دیکتاتور اسپانیایی فرانسیسکو فرانکو دانست.

جبل‌الطارق منطقه‌ای در جنوب اسپانیا است و بریتانیا و اسپانیا سال‌ها در مورد مالکیت این منطقه باهم نزاع و درگیری داشتند تا اینکه از قرن ۱۸ (سال ۱۷۱۳) بریتانیا مالکیت این منطقه را در دست گرفت.

طبق گزارش مارکا، یوفا هر دو بازیکن را برای بازی رسمی بعدی لاروخا برای یک جلسه محروم کرده است. شاگردان لوئیس دلا فوئنته در روز پنجم سپتامبر در دیدار افتتاحیه لیگ ملت‌ها در بلگراد به مصاف صربستان خواهند رفت.

بیشتر بخوانید: جنجال در جشن قهرمانی اسپانیا/ محرومیت در انتظار کاپیتان‌های لاروخا

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا