ورزش

ناهید – کیمیا؛ این بار بدون هر گونه شائبه/ این کیانی قهرمان جهان است، نه نفر دوم ۳ سال قبل!

ناهید – کیمیا؛ این بار بدون هر گونه شائبه/ این کیانی قهرمان جهان است، نه نفر دوم ۳ سال قبل!

به گزارش خبرورزشی، تکواندو یکی از امیدهای ما برای کسب مدال در المپیک پاریس است. ما تنها دو سهمیه در مردان و دو سهمیه در بانوان داریم و در جمع چهار قهرمان اعزامی ما به المپیک، مهمترین امید ما برای مدال ناهید کیانی است.

ملی پوش وزن منفی ۵۷ کیلوگرم که سابقه قهرمانی جهان دارد، در رشته‌ پرافتخارترین المپین تاریخ ایران که اتفاقاً خود هادی ساعی با دو طلای المپیک حالا رئیس فدراسیون تکواندو است، البته تکواندو در سال‌های اخیر افت محسوسی داشته اما اگر یک نفر بتواند آن را تکان دهد فقط هادی ساعی است ولی ببینید که از بخت بد، قرعه ما چطور مهمترین امید ما را در دور اول مقابل سخت‌ترین رقیبش گذاشته است.

اولین و تا امروز تنها مدال بانوان ایران در المپیک را کیمیا علیزاده در ۲۰۱۶ ریو گرفت. او در ۱۷ سالگی به مدال برنز المپیک رسید و امیدوار بودیم که تا چند المپیک دیگر برای ما افتخارآفرینی کند اما همه می‌دانیم که چه شد و کیمیا علیزاده از ایران رفت. در المپیک قبلی ناهید کیانی که نفر دوم کیمیا در ایران بود، به عنوان نماینده ما در این وزن اعزام شد. اتفاقاتی در قرعه کشی افتاد که شائبه توطئه داشت و هرچه بود، این دو ورزشکار در همان دور اول و شرایط نابرابر به هم خوردند و دست کیمیا به عنوان برنده بالا رفت.

در تکواندو اولین شکست به معنی خداحافظی است. دیگر امکان جبران وجود ندارد و ورزشکار حذف می‌شود. دست خود کیمیا هم به مدال نرسید اما پس از آن روند رشد و پیشرفت ناهید کیانی به مراتب بیشتر بود. حالا دوباره در دور اول مسابقات تکواندو در المپیک پاریس ناهید و کیمیا حریف هم شده‌اند، انگار ناف این دو را با رقابت در دور اول بریده اند! این بار دیگر هیچ شائبه و توطئه‌ای در کار نیست و خوشبختانه این بار دیگر ناهید کیانی آن نفر دوم و رقیب همیشه مغلوب هم نیست، او حالا قهرمان جهان است و دست بالا را در پیش بینی‌ها برای پیروزی دارد.

امیدواریم که قهرمان ما شکست المپیک قبلی را جبران و با یک مدال خوشرنگ برگردد اما این نکته و بازی سرنوشت بسیار عجیب است. اینکه اولین مدال آور ما در بانوان المپیک با مهم‌ترین امید بانوان ما در المپیک برای مدال، در یک وزن حضور دارند و انگار هر المپیک قرار است در همان دور اول با هم روبرو شوند!

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا