به وزنه‌برداری ایران در المپیک امیدواریم/شانس کسب مدال داریم

به وزنه‌برداری ایران در المپیک امیدواریم/شانس کسب مدال داریم

علی جباری مربی وزنه‌برداری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت دو ملی‌پوش المپیکی کشورمان گفت: خدا را شکر وضعیت دو وزنه‌بردار المپیکی کشورمان خوب است و به آن‌ها امیدوار شدیم. شنیدم علی داوودی در تمرینات ۲۱۰ تا ۲۱۷ در یک ضرب و در دو ضرب هم ۲۶۰ را ثبت کرده است. این وزنه‌ها برای هر وزنه‌برداری شانس مدال است. اگر بتواند در المپیک همین وزنه‌ها را بزند به امید خدا در المپیک مدال کسب خواهد کرد.

وی ادامه داد: داوودی در دو ضرب عملکرد خوبی دارد و از دو حریف ارمنستانی و بحرینی خود بالاتر است. شاید در یک ضرب عقب بیافتد اما در وزنه‌برداری دو ضرب تعیین کننده است و هر وزنه‌برداری بتواند در دو ضرب خوب کار کند شانس مدال را خواهد داشت. تالاخادزه یکی از حریفان جدی داوودی است اما فکر می‌کنم دیگر مثل گذشته صلابت ندارد و با توجه به مصدومیتی هم که دارد کمی افت کرده باشد.

مربی وزنه‌برداری ایران بااشاره به وضعیت میرمصطفی جوادی عنوان کرد: مصطفی هم در یک ضرب بالای ۱۷۱ کیلوگرم را ثبت کرد و اگر بتواند همین روند را در المپیک داشته باشد با وجود اینکه وزنه‌بردار دو ضرب زن است اما شانس کسب مدال را دارد. دو ملی‌پوش ایران باید در یک ضرب خوب عمل کنند یا از رقبایشان عقب نمانند در این صورت شانس کسب مدال را دارند.

جباری تأکید کرد: من به این دو ملی‌پوش وزنه‌برداری امیدوارم و با توجه به اینکه هر دو در رنکینگ جهانی هم هستند به نظرم کسب مدال آن‌ها دور از دسترس نیست. البته همه چیز در روز مسابقه مشخص می‌شود و از الان نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم. شرایط مسابقه با تمرین کاملاً متفاوت است، امیدوارم بتوانند همان وزنه‌هایی که در تمرینات بالای سر بردند در روز مسابقه هم تکرار کنند. استرس مسابقات بالاست.

وی گفت: همه وزنه‌برداران برای مدال به المپیک می‌روند و کارشان بسیار سخت است اما کسب مدال دور از دسترس نیست. اگر بتوانند یک ضرب را خوب کار کنند در دو ضرب هم با انرژی بالا روی تخته می‌روند و به لحاظ روحی و روانی شرایط خوبی خواهند داشت. جوادی حریفان سرسخت‌تری دارد اما اگر مدال طلا و نقره را برای ناسار و لوپز کنار بگذاریم به نظرم وزنه‌بردار ایتالیایی و ونزوئلایی به همراه جوادی شانس کسب مدال برنز را دارند.

جباری تأکید کرد: البته دوست داریم وزنه‌برداران ایران مدال خوش رنگ بگیرند و قانع نیستیم، اما در مسابقه ممکن است هزاران اتفاق بیافتد و رقیبان اوت کنند و رنگ مدالشان عوض شود. این یک از فرضیه‌هاست اما به طور کلی حریفان مصطفی سخت‌تر هستند. علی داوودی هم شرایط مشابه دارد. اگر تالاخادزه را جدا کنیم؛ سه وزنه‌بردار ارمنستانی و بحرینی به همراه علی داوودی برای نقره و برنز می‌جنگنند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل