حاشیه خودساخته برای ورزش ایران/مقصران ماجرای «لباس» کاروان المپیک

حاشیه خودساخته برای ورزش ایران/مقصران ماجرای «لباس» کاروان المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود گذشت سه روز از آغاز رقابت ورزشکاران ایران در سی و سومین دوره بازی های المپیک، حاشیه هایی که باید مدتها قبل تمام می شد، هر روز با شکل جدیدتری سر باز می کند تا تمرکز کاروان ورزش کشورمان در پاریس را برهم بزند و عملکرد ورزشکاران را تحت تاثیر قرار دهد.

«لباس کاروان ورزش ایران» نه تنها در این دوره از بازی ها بلکه در اکثر دوره های گذشته یکی از پررنگ ترین حاشیه ها و اتفاقاتی بود که پیرامون این کاروان به وجود می آمد و تا مدت ها سوژه اول رسانه ها و اظهار نظر مسئولان بود.

شاید به همین خاطر بود که کمیته ملی المپیک این بار تصمیم گرفت بدون رونمایی از لباس رسمی کاروان ورزش ایران، ملی پوشان را راهی پاریس کند تا اینگونه از ایجاد حاشیه های قبلی جلوگیری کند. اما اتفاقاتی که در روزهای اخیر رخ داده نشان داد کمیته ملی المپیک در انتخاب استراتژی خود دچار اشتباه شده است.

بعد از انتقاداتی که به لباس کاروان ورزش ایران در مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره بازی های المپیک صورت گرفت، مهسا جاور ملی پوش قایقرانی که عنوان شده سفیر برند البسه کاروان ورزش ایران است، با انتشار صحبت های خود در فضای مجازی اظهارات تندی در مورد منتقدان لباس کاروان مطرح و آنها را بی فرهنگ نامید.

همین اظهار نظر کافی بود تا آتش انتقادات شعله ور شود و در شرایطی که انتظار می رود این ماجرا فروکش کند، افراد جدیدی به ماجرا وارد شدند و در واکشن به اظهارات ملی پوش قایقرانی به او توصیه کردند که بیشتر از آن که تمرکزش روی دفاع از البسه ورزشکاران باشد، روی مسابقه اش تمرکز کند تا نمایش بهتری در المپیک داشته باشد.

نکته نگران کننده این است که در روزهای اخیر که این ماجرا ورزش کشور را به حاشیه برده و همه نگاه ها را به سود خود معطوف کرده است، هیچ یک از مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون قایقرانی به این موضوع واکنش نشان نداده اند. چه بسا توضیح کمیته ملی المپیک می توانست بخشی از این حاشیه ها را از بین ببرد و یا حداقل به آن پایان دهد.

از سوی دیگر فدراسیون قایقرانی که مهسا جاور یکی از اعضای آن است هم می توانست به ورزشکارش توصیه کند که در حین برگزاری رقابت در المپیک زمان مناسبی برای استوری گذاشتن و وارد شدن به یک حاشیه بزرگ نیست چرا که او باید تمرکزش را روی مسابقات بگذارد نه این که در فضای مجازی به دنبال پاسخ دادن به انتقادات باشد.

با این وجود هنوز هم ورزشکاران دیگری مانده اند که باید در رویداد بزرگ و مهمی چون المپیک به مصاف رقبایی بروند که هم تا بن دندان مسلح هستند و هم با چنین اتفاقات حاشیه ای بیگانه هستند. به همین خاطر انتظار از کمیته ملی المپیک و مسئولان فدراسیون قایقرانی این است که با ورود به این موضوع ماجرا را در همین جا ختم کنند تا تمرکز همه روی عملکرد و نتایج کاروان ورزش ایران باشد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل