عملکرد کاروان ایران در روز دوم/حذف سه ورزشکار و صعود دختر قایقران

عملکرد کاروان ایران در روز دوم/حذف سه ورزشکار و صعود دختر قایقران

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت نمایندگان ایران در دومین روز رسمی بازی‌های المپیک، امروز (یکشنبه ۷ مرداد) با مسابقات روئینگ و رقابت فاطمه مجلل آغاز شد و با رقابت دیگر نمایندگان ایران در رشته‌های قایقرانی، تیراندازی و تنیس روی میز پیگیری شد.

در جریان این رقابت‌ها نیما عالمیان با شکست برابر حریف خود در اولین دیدار حذف شد، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی دو دختر تیرانداز ایران هم در تفنگ بادی ۱۰ متر از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

در قایقرانی اما فاطمه مجلل که روز گذشته به مرحله شانس مجدد راه یافته بود، امروز با کسب عنوان نخست در این مرحله راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. همچنین قایق دو نفره زنان ایران هم راهی شانس مجدد شد.

عملکرد نمایندگان کاروان ورزش ایران در روز دوم المپیک ۲۰۲۴ پاریس به این شرح است:

قایق دو نفره زنان ایران چهارم شد و به شانس مجدد رفت

تیم قایقرانی روئینگ زنان ایران با ترکیب مهسا جاور و زینب نوروزی که برای نخستین بار در تاریخ در این رشته تیمی راهی بازی‌های المپیک شده است، امروز در مرحله مقدماتی با حریفانش رقابت کرد. این ترکیب در رقابت با قایق‌های پرو، آمریکا، ژاپن با زمان ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه به عنوان قایق چهارم از خط پایان گذشت و راهی شانس مجدد شد.

نیما عالمیان حذف شد

رقابت‌های تنیس روی میز المپیک در بخش انفرادی مردان امروز با برگزاری دیدارهای انفرادی مردان پیگیری شد. در این روز از مسابقات و در مرحله یک سی و دوم، نیما عالمیان به مصاف «کائو چنگ جوی» از چین تایپه رفت و با نتیجه ۴ به یک شکست خورد. عالمیان نتیجه گیم های اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۱۱ به ۷، ۱۱ به ۲ و ۱۱ به ۵ واگذار کرد و تنها در گیم سوم به برتری ۱۱ بر ۹ دست یافت.

دختران تیرانداز به فینال نرسیدند

در چارچوب رقابت‌های تیراندازی و در تفتگ ۱۰ متر بادی، امروز شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در مرحله مقدماتی رشته تفنگ ۱۰ متر بادی به مصاف حریفان خود رفتند و به ترتیب با قرار گرفتن در رتبه‌های یازدهم و بیست و ششم از رسیدن به مرحله فینال باز ماندند. شرمینه چهل امیرانی تا قبل از راند پایانی در جمع ۸ نفر فینالیست قرار داشت اما در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند.

در اولین مسابقه از دومین روز از بازی‌های المپیک فرانسه فاطمه مجلل قایقران جوان کشورمان در رشته روئینگ در مرحله شانس مجدد با قایقرانانی از کشورهای سنگاپور، ترکیه و الجزایر مسابقه داد و به عنوان قایق نخست با اختلاف از رقبا اول شد.

صعود فاطمه مجلل به یک چهارم نهایی رقابت‌های روئینگ

فاطمه مجلل در مرحله شانس مجدد رشته روئینگ امروز با قایقرانانی از کشورهای سنگاپور، ترکیه و الجزایر مسابقه داد و به عنوان قایق نخست با اختلاف از رقبا اول شد. مجلل با این نتیجه به مرحله نیمه نهایی بازی‌های المپیک صعود کرد. در این مرحله ۲۴ قایق در قالب ۴ گروه شش نفره مسابقه می‌دهند که سه قایق اول به فینال A و B برای رتبه‌های اول تا دوازدهم و سه قایق دوم این مرحله از هر گروه به فینال C و D برای رده بندی سیزدهم تا بیست و چهارم راه می‌یابند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل