مبلغ جوایز ورزشکاران پارالمپیکی نهایی نیست/شان آن‌ها باید حفظ شود

مبلغ جوایز ورزشکاران پارالمپیکی نهایی نیست/شان آن‌ها باید حفظ شود

بابک محمدی سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت تیم ملی پاراوزنه‌برداری برای حضور در پارالمپیک پاریس گفت: ما برای تیم پاراوزنه‌برداری یک برنامه چهارساله داشتیم. یکی از تفاوت‌هایی که این رشته با سایر رشته‌ها دارد این است که وزنه‌برداران باید در ورودی‌های مختلف شرکت کنند و هر کسی سهمیه ورود به پارالمپیک را برای شخص خودش باید بگیرد و مثل سایر رشته‌ها نمی‌تواند برای وزن بگیرد، بنابراین با توجه به این شرایط وزنه‌برداران تحت نظر فدراسیون و کمیته پارالمپیک برای کسب سهمیه در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند. حتی عدم حضور در یکی از مسابقات باعث از دست دادن سهمیه می‌شد.

وی ادامه داد: برای تیم فعلی پاراوزنه‌برداری زحمات زیادی کشیده شده و براساس یک برنامه چهارساله پیش رفتند. در حال حاضر دو اردوی پایانی ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری را پیش رو داریم. خیلی خوش‌بینم که در روز مسابقه ملی‌پوشان در اوج آمادگی باشند به این خاطر که واقعاً وزنه‌برداری غیرقابل پیش‌بینی است. امیدوارم ملی‌پوشان با توان بالا در پارالمپیک شرکت کنند. اردوی جدید تیم ملی تا چند روز دیگر شروع می‌شود و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت؛ این اردو متصل به اعزام خواهد بود.

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری در مورد بحث پاداش به ملی‌پوشان اظهارداشت: قطعاً مهم‌ترین موضوع برای همه ورزشکاران افتخارآفرینی برای ایران و به اهتزاز درآوردن پرچم ایران در عرصه بین‌المللی است و مسائلی مثل پاداش و جایزه در اولویت‌های بعدی قرار دارد. وزنه‌برداری جز رشته‌های پرهزینه است و مستقیماً با میزان کالری و تغذیه ارتباط دارد، بنابراین ورزشکاران باید هزینه زیادی صرف تهیه مکمل کنند. آن‌ها باید همه چیز را وقف ورزش خود کند و به موضوعات کاری دیگر، نمی‌تواند بپردازند.

محمدی ادامه داد: بنابراین اگر هم گلایه‌ای از سوی ورزشکاران این رشته مطرح می‌شود به این خاطر است که واقعاً روی خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید هر روز در تمرینات حضور داشته باشند و اگر یک روز از تمرینات دور باشند، دو روز باید تمرین کنند تا نبودنشان جبران شود. با این شرایط عملاً ورزشکار باید به صورت دائم و مستمر در تمرینات باشند. اما اینکه مقدار جوایز چقدر باشد مستقیماً زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و کمیته پارالمپیک است و آن‌ها به فدراسیون منتقل می‌کنند.

سرپرست انجمن پاراوزنه‌برداری عنوان کرد: ما سیاست‌گذار نیستیم و تنها می‌توانیم از مسئولان ذیصلاح این خواهش را داشته باشیم که شرایط سخت ورزشکاران با توجه به توان جسمانی‌شان در نظر گرفته شود. کادر فنی هم شبانه روز زندگی‌اش را وقف این ورزشکاران کرده و در کنار ملی‌پوشان است. ورزشکاران هم خودشان را وقف این رشته کردند و باید جوایز تا حدودی پاسخگوی زحمات آن‌ها باشد که باعث رنجش و آزرده‌خاطری نشود. من مطمئنم سیاست‌گذاران با بینش خوب و قوی این موارد را لحاظ می‌کنند و جوایزی که در نظر می‌گیرند در شأن آن‌ها خواهد بود.

وی در مورد نهایی شدن مبالغ جوایز ورزشکاران پارالمپیکی و در نظر گرفتن پاداش دو میلیاردی برای مدال آوران طلا گفت: من این موضوع را به صورت مستند جایی ندیدم. ممکن است صحبت‌ها و پیشنهاداتی شده باشد اما هنوز به صورت رسمی به ما اطلاع ندادند. الگوی ورزشکاران ما پهلوانی و قهرمانی است و هدف آن‌ها افتخار برای کشورشان است، ان شالله مسئولان هم این موارد را در نظر می‌گیرند.

محمدی گفت: من در فراکسیون مجلس در خدمت آقای فروردین هستم و در جلسه‌ای که با هم داشتم این مسائل مطرح شد که ورزشکاران به حق خودشان برسند و پاداش‌ها به گونه‌ای باشد که در شأن آن‌ها باشد. همه ما خوشبین هستیم که جواب زحمات ورزشکاران داده شود.

وی در پاسخ به این سوال که فدراسیون برای ایجاد انگیزه ورزشکاران پاداشی در نظر گرفته یا خیر، گفت: این موضوع به بودجه‌بندی‌هایی که از قبل شده مرتبط است. قطعاً پاداش پای سکو و جوایز برای ورزشکاران در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه ما تصمیم‌گیرنده نیستیم اما پیگیر این موضوع خواهیم بود و امیدوارم بهترین اتفاق برای ورزشکاران هم از بابت کسب مدال و هم جوایز رخ بدهد.

محمدی تأکید کرد: شأن مدال بالاتر از مبلغ و عدد است و امیدوارم حرمت‌ها حفظ شود و شأن ورزشکاران در نظر گرفته شود. تمام تلاش فدراسیون در این راستا است که ورزشکاران به حق خودشان برسند. ضمن اینکه باید انگیزه کسانی که در آینده قصد ورود به ورزش جانبازان و معلولین دارند هم افزایش و این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل