ورزش

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/صعود نوشاد عالمیان

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/صعود نوشاد عالمیان

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به پاریس، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک که شامگاه جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در پاریس آغاز به کار کرد، از امروز (شنبه ۶ مرداد) با برگزاری رقابت ورزشکاران در رشته‌های مختلف پیگیری شد.

در این روز از بازی‌ها نمایندگان ایران در رشته‌های قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک، تیراندازی به مصاف حریفان شأن رفته و این نتایج را برای کاروان ورزش ایران رقم زدند:

صعود نوشاد عالمیان به جمع ۳۲ بازیکن برتر

در جریان رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های المپیک و از مرحله یک سی و دوم این رقابت‌ها، شامگاه شنبه نوشاد عالمیان به مصاف «اولاجید اوموتایو» رفت و موفق به کسب برتری ۴ بر یک شد. عالمیان با کسب این پیروزی به جدول ۳۲ نفره راه یافت.

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/صعود نوشاد عالمیان

پایان کار شمشیربازی در بخش انفرادی

در چارچوب رقابت‌های شمشیربازی المپیک و در جدول ۱۶ نفره اسلحه سابر، علی پاکدامن که در جدول ۳۲ نفره موفق به شکست «کنتو یوشیدا» از ژاپن شده بود، به مصاف «اوه» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۱۵ به ۱۰ شکست خورد. پاکدامن در حالی نتیجه رقابت با «اوه» کره‌ای را واگذار کرد که در رده ۱۳ رنکینگ جهانی قرار دارد در حالیکه حریفش نفر چهارم جهان است. با شکست و حذف پاکدامن، پرونده شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بسته شد چراکه پیش از از محمد رهبری و محمد فتوحی هم از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/پایان کار بدون مدال شمشیربازان

حذف دومین شمشیرباز ایران

محمد رهبری نخستین دیدار خود در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر را در جدول ۳۲ نفره و برابر «سباستین پاتریک» از فرانسه برگزار کرد. این دیدار در شرایطی برگزار شد که جو سالن کاملاً به نفع حریف میزبان رهبری بود. این ملی پوش ایران در این شرایط تا تساوی ۱۳ بر ۱۳ هم پیش رفت اما در نهایت با نتیجه ۱۵ به ۱۳ شکست خورد و به کار خود پایان داد.

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/پایان کار بدون مدال شمشیربازان

حذف اولین المپین ایران در تپانچه ۱۰ متر

هانیه رستمیان که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی صاحب سهمیه المپیک شده بود، امروز در ماده ۱۰ متر تپانچه با حریفانش رقابت کرد و در نهایت در جایگاه ۲۲ جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت. رستمیان تا دورهای میانی در رتبه نهم بود و در آستانه صعود به دور اصلی قرار داشت اما در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند. رستمیان در ادامه مسابقات تیراندازی در ماده تپانچه ۲۵ متر در خط آتش قرار می‌گیرد.

پوشش زنده روز نخست المپیک سی و سوم/پایان کار بدون مدال شمشیربازان

رقابت الفتی در مرحله مقدماتی پرش خرک

در جریان رقابت‌های ژیمناستیک و در وسیله پرش خرک، مهدی الفتی دارنده مدال نقره بازی‌های آسیایی هانگژو در حرکت اول امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در حرکت دوم امتیاز ۱۴.۵۸۳ را ثبت کرد. کار الفتی در این مرحله به پایان رسیده و برای قرار گرفتن در جمع ۸ نفر پایانی باید منتظر پایان کار حریفان خود باشد تا مشخص شود به عنوان یکی از ۸ ورزشکار به فینال صعود می‌کند. رقابت مهدی الفتی در پاریس به غیبت ۶ دهه‌ای این ژیمناستیک ایران در المپیک پایان داد.

رقابت نمایندگان ایران در رویینگ و ژیمناستیک/پاکدامن صعود کرد

حذف فتوحی در جدول ۶۴ نفره

در روز نخست مسابقات شمشیربازی و در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر، محمد فتوحی به عنوان اولین نماینده ایران به مصاف «جبران زئآ» از مکزیک رفت اما با متحمل شدن شکست ۱۵ به ۱۳ از صعود بازماند.

رقابت نمایندگان ایران در رویینگ و ژیمناستیک/پاکدامن صعود کرد

رقابت دختر قایقران ایران در روز تولدش

در نخستین روز رقابت‌های قایقرانی، مسابقات روئینگ برگزار شد. در این بخش فاطمه مجلل قایقران ۲۱ ساله همزمان با روز تولدش و در مرحله مقدماتی ماده تک نفره سنگین وزن زنان در گروه اول به مصاف قایقرانانی از کشورهای اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه رفت. وی در پایان این مسابقه با رکورد ۸ دقیقه و یک ثانیه و ۳۰ صدم به عنوان قایق چهارم از خط پایان عبور کرد تا فردا در ادامه مسابقات برای رسیدن به فینال بازی‌ها در مرحله شانس مجدد به رقابت بپردازد.

رقابت نمایندگان ایران در رویینگ و ژیمناستیک/پاکدامن صعود کرد

این خبر به روز رسانی می‌شود…….

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا