ورزش

مربیگری برایم تعریف زیباتری پیدا کرد/آرامش از نیمکت به چمن می آید

مربیگری برایم تعریف زیباتری پیدا کرد/آرامش از نیمکت به چمن می آید

به گزارش خبرنگار مهر، دوره آموزشی مربیگری درجه A آسیا با حضور ۲۴ نفر برگزار شد تا بازیکنان پیشین مستطیل سبز فوتبال ایران حالا داعیه نشستن روی نیمکت مربیگری لیگ برتر را بیش از پیش داشته باشند.

محمد برزگر در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به حضور در این دوره از رقابت‌ها گفت: فکر نمی‌کردم مفاهیم فوتبالی در عرصه مربیگری اینقدر سخت و در عین حال لذت بخش باشد. وقتی مربیگری را تجربه می‌کنید متوجه می‌شوید هرگز نخواهید توانست خود را علامه این رشته بدانید چون هیچ وقت هیچ سقفی ندارد. با پشت سر گذاشتن علم روز فوتبال آسیا می‌توانم بگویم مربیگری هم برایم تعریف زیباتری پیدا کرد چون فقط نباید با زمین چمن کار داشته باشید بلکه همه جزئیات داخل و خارج رختکن و تیم و کادر و.. اهمیت دارد.

او با اشاره به پیشرفت علم مربیگری افزود: روز به روز پیشرفت را در صنعت فوتبال می‌توان شاهد بود. نه تنها توپ و مستطیل فوتبال این را می‌گوید بلکه تکنولوژی نیز ورود چشمگیری به علم ورزش داشته است و اگر کسی از این موضوع غافل شود کار خیلی سخت و پیچیده ای خواهد داشت. نباید غافل شد که همیشه برای کسب نتیجه تمام فشارها و استرس روی دوش سرمربی است اما باز هم همین سرمربی است که منبع آرامش برای تیمش می‌تواند باشد.

برزگر درباره حضور متوالی و بدون توجه به کارآیی برخی مربیان در سال‌های اخیر لیگ برتر تاکید کرد: به تمام همکارانم احترام می‌گذارم. نمی‌توان دانش و تجربه آنها را نادیده گرفت اما فکر می‌کنم علم فوتبال کشور نیاز به بازنگری و ارتقا دارد تا بتوانیم حرفی برای گفتن در آسیا با در نظر گرفتن وضعیت فیزیکی، روحی و اجتماعی بازیکنان ایرانی داشته باشیم.

برزگر درباره ورود مربیان جدید خارجی به تیم‌هایی نظیر پرسپولیس و استقلال خوزستان تصریح کرد: دیگر فکر نمی‌کنم داخلی و خارجی مطرح باشد. علم فوتبال هرچقدر بیشتر باشد کارایی فنی و در نهایت نتیجه‌گیری تیمی نمود پیدا می‌کند. امیدوارم سبک و شیوه جدیدی را هم با حضور آنها در فوتبال کشور شاهد باشیم.

مربیگری برایم تعریف زیباتری پیدا کرد/آرامش از نیمکت به چمن می آید

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا