ورزش

واکنش وزیر ورزش فرانسه به اتفاقات المپیک/همه چیز «بسیار مثبت» است

واکنش وزیر ورزش فرانسه به اتفاقات المپیک/همه چیز «بسیار مثبت» است

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از روز چهارشنبه با برگزاری رقابت های فوتبال و راگبی ۷ نفره مردان آغاز شد. اما یک اتفاقات عجیبی که در جریان دیدار تیم های فوتبال مراکش و آرژانتین رخ داد موجب شد بسیاری از مردم نسبت به شرایط امنیتی این مسابقات ابراز نگرانی کنند.

با این حال، «آملی اودئا-کاسترا»، وزیر ورزش و بازی‌های المپیک فرانسه، در مصاحبه‌ای با شبکه «franceinfo» اعلام کرد که از نظر عملیاتی، همه چیز به شکلی بسیار رضایت‌بخش پیش رفت. وی درباره برخی از مشکلات روز نخست گفت که این روز از نظر «امنیت و حمل‌ونقل» بسیار مثبت بوده و برخی مسائل پیش آمده جنبه «حاشیه ای» داشتند.

مشکلات دسترسی و امنیت
مشکلات دسترسی به «پارک دو پرنس» و «ورزشگاه استاد دو فرانس»، محل برگزاری مسابقات فوتبال و راگبی ۷ نفره، گزارش شد. برخی هواداران نتوانستند قبل از شروع مسابقه ازبکستان به اسپانیا به ورزشگاه برسند. وزیر ورزش فرانسه در این خصوص اذعان داشت: برخی از ماموران امنیتی کمی افراط کرده و بازرسی‌ها را طولانی‌تر کردند اما با صدور دستور تسریع جریان‌ها، همه چیز به خوبی پیش رفت.

تعداد کافی مأموران امنیتی
اودئا-کاسترا تأکید کرد که تعداد کافی مأموران امنیتی از جمله مأموران زن، برای بازرسی‌های امنیتی وجود دارد. او اطمینان داد که اصلاحات عملیاتی لازم انجام خواهد شد تا هر مأمور در زمان و مکان مناسب حاضر باشد.

حوادث مسابقه مراکش-آرژانتین
وزیر ورزش به حوادث مسابقه فوتبال مراکش برابر آرژانتین در «سن-اتین» اشاره کرد و گفت که یک لحظه سردرگمی وجود داشت که ناشی از مسائل داوری بود. او این حادثه را بیشتر ناشی از شور و شوق هواداران مراکشی دانست و اطمینان داد که پس از بررسی با کمیته سازماندهی مسابقات المپیک و فیفا، همه چیز به حالت عادی بازخواهد گشت.

انتقاد از سایت «آرنا-شان دو مارس»
ماریوس ویزر، رئیس فدراسیون بین‌المللی جودو، از کیفیت سایت آرنا-شان دو مارس که میزبان جودوکاران است، انتقاد کرده است. او به ویژه کیفیت تاتامی‌ها را مورد انتقاد قرار داد. وزیر ورزش اطمینان داد که تا آغاز مسابقات در روز شنبه، همه چیز در حد عالی خواهد بود و مشکلی از نظر تمیزی و کیفیت وجود نخواهد داشت.

نگرانی‌ها درباره کووید -۱۹
برخی از ورزشکاران بلژیکی به دلیل مثبت بودن آزمایش کووید -۱۹ ورودشان به دهکده المپیک به تأخیر افتاد. همچنین یک بازیکن استرالیایی واترپولو به قرنطینه منتقل شد. اودئا-کاسترا تأکید کرد که هیچ افزایش نگران‌کننده‌ای در موارد کووید -۱۹ وجود ندارد و هرگونه ترس‌افکنی بی‌مورد است. او تأکید کرد که هر کشوری مسئولیت سلامت کاروان ورزشی خود را برعهده دارد و باید اطمینان حاصل کند ورزشکاران در بهترین شرایط قرار دارند و در صورت مشاهده هرگونه علائم بیماری، اقدامات لازم برای جلوگیری از انتشار ویروس انجام شود.

آماده‌سازی برای مراسم افتتاحیه
وزیر ورزش از افشای جزئیات مراسم افتتاحیه خودداری کرد اما اطمینان داد که «ما آماده‌ایم». او وعده داد که این مراسم هنری، یک مراسم خیره‌کننده خواهد بود و کشور فرانسه را سربلند خواهد کرد و شادی را به جهان هدیه خواهد داد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا