حال و هوای شهر پاریس در فاصله یک روز تا برگزاری مراسم افتتاحیه

حال و هوای شهر پاریس در فاصله یک روز تا برگزاری مراسم افتتاحیه

به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، سی و سومین دوره بازی های المپیک از روز ۵ مرداد با برگزاری مراسم افتتاحیه بر روی رودخانه «سن» در شهر پاریس آغاز خواهد شد و ۱۰۵۰۰ ورزشکار از ۲۰۵ کشور جهان رقابت خود برای به دست آوردن مدال های طلا، نقره و برنز را آغاز خواهند کرد.

با نزدیک شدن به مراسم افتتاحیه فضای شهر پاریس بیش از روزهای گذشته ورزشی شده و نمادهای بیشتری از این رویداد در سطح شهر دیده می شود. این در حالی است که از چند روز قبل خیابان های منتهی به برج ایفل و رودخانه سن که قرار است مراسم افتتاحیه بر روی آن برگزار شود، به روی وسایل نقلیه بسته شده است.

با این حال در سطح شهر بنرها و تابلوهای تبلیغاتی پرتعدادی وجود دارد که بازی های المپیک را اطلاع رسانی کرده اند. البته هنوز مردم فرانسه خیلی در مورد المپیک حرف نمی زنند اما تحت تاثیر رفت و آمدهای پرتعداد گردشگران و مسافرانی هستند که هر روز بر تعدادشان اضافه می شود.

در برخی فروشگاه های پاریس اقلام مربوط به المپیک به فروش می رسد و پیراهن هایی با شماره ۲۴ که نشان دهنده سال برگزاری المپیک در پاریس است پشت ویترین ها خودنمایی می کند و در برخی نقاط شهر نیز اتاقک های موقتی برای فروش اقلام المپیکی در نظر گرفته شده است.

نصب بنرهایی با رنگ ها و طرح های مختلف در سطح شهر
«والنتیر»ها یا داوطلبان راهنما با لباس های مخصوص در همه جای شهر دیده می شوند
تصویری دیگر از بنرهای سطح شهر پاریس
«پتانگ» یکی از بازی های مرسوم و رایج در پارک های پاریس
شب های برج ایفل یکی از جذابیت های شهر پاریس است

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل