برگزاری دیدنی‌ترین افتتاحیه تاریخ المپیک در پاریس/ رژه ۶ کیلومتری

برگزاری دیدنی‌ترین افتتاحیه تاریخ المپیک در پاریس/ رژه ۶ کیلومتری

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ به واسطه برگزاری روی رودخانه «سن» جسورانه، بدیع و منحصر به فرد خواهد بود. این مراسم جمعه ۵ مرداد از ساعت ۱۹:۳۰ (به وقت محلی) در قلب شهر و در امتداد شریان اصلی آن آغاز می‌شود.

این برای نخستین بار در طول تاریخ بازی‌های المپیک تابستانی است که مراسم افتتاحیه در ورزشگاه برگزار نمی‌شود که به طور حتم به خاطره انگیزترین لحظات تاریخ المپیک خواهد پیوست طوریکه برگزارکنندگان بازی‌ها اعلام کرده اند که مراسم افتتاحیه این بازی‌ها دیدنی‌ترین و در دسترس‌ترین مراسم افتتاحیه در تاریخ المپیک خواهد بود.

افتتاحیه المپیک با برنامه‌های هنری و در حضور رئیس دولت فرانسه و «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک به صورت رسمی آغاز می‌شود. رژه ورزشکاران بخش اصلی مراسم است که بعد از برنامه‌های نمایشی و هنری و پخش سرود ملی آغاز شده و تقریباً مدت زمان قابل توجهی از مراسم را به خود اختصاص می‌دهد. در افتتاحیه المپیک ورزشکاران هر کشور برای رژه سوار بر قایق در امتداد رودخانه سن حرکت می‌کنند.

عنوان شده که ۱۰۵۰۰ ورزشکار در مراسم افتتاحیه شرکت دارند. این ورزشکاران برای رژه و البته سوار بر قایق مسیر ۶ کیلومتری خود را از شرق به غرب طی می‌کنند و با گذر از مرکز پاریس از مکان‌های دیدنی مانند لوور، نوتردام پاریس و میدان کنکورد هم عبور می‌کنند. این رژه به انتهای مسیر ۶ کیلومتری در یک مینی استادیوم ۳۰۰۰۰ نفری در تروکادرو می‌رسد. جایی که عناصر باقی مانده از پروتکل المپیک و نمایش‌های نهایی برگزار می‌شود.

قایق‌های حامل ورزشکاران مجهز به دوربین‌هایی خواهند بود تا بینندگان تلویزیونی و آنلاین بتوانند ورزشکاران را از نزدیک ببینند. به همین منظور هشتاد صفحه نمایش غول پیکر و بلندگوهای استراتژیک به همه اجازه می‌دهند از فضای جادویی این نمایش که در سرتاسر پایتخت فرانسه طنین انداز می‌شود لذت ببرند. اینگونه برای نخستین بار شرایطی فراهم شده که تا حد امکان افراد بیشتری افتتاحیه را به صورت زنده تماشا کنند.

در مجموع اینکه در جریان افتتاحیه المپیک پاریس همچون دیگر مراسم افتتاحیه این بازی‌ها در ادوار گذشته، سخنرانی‌های رسمی، برافراشتن پرچم المپیک و پخش سرود المپیک، سوگند ورزشکاران و روشن شدن رسمی مشعل المپیک جزو بخش‌های اصلی به حساب می‌آید اما برگزارکنندگان المپیک پاریس با به کار برردن تفکر خلاقانه و در عین حال قابل دسترس بودن مراسم افتتاحیه برای مخاطبان زیاد و به ویژه چگونگی رژه ورزشکاران که قلب و روح مراسم به حساب می آیند، سنت شکنی کرده اند.

مراسم اینچنینی افتتاحیه در کنار موسیقی، آهنگ، آتش بازی و … مردم را به کشف فرهنگ کشور فرانسه دعوت می‌کند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل