راه‌های برطرف کردن چالش‌های فوتبال بانوان/ دلایل قهرمانی اسپانیا

راه‌های برطرف کردن چالش‌های فوتبال بانوان/ دلایل قهرمانی اسپانیا

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره کلاس رهبران آینده در فوتبال بانوان همزمان با یورو ۲۰۲۴ مردان در شهر برلین آلمان برگزار شد که از ایران هم فاطمه شریف مربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان و سرمربی تیم سایپا در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان در این کلاس حضور داشت.

فاطمه شریف در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره هدف از شرکت در این کلاس اظهار کرد: اولین دوره این کلاس همزمان با جام جهانی ۲۰۲۲ و یک هفته زودتر از آغاز بازی‌های جام جهانی در قطر برگزار شد این دوره در واقع ادامه همان کلاس ها بود که این بار به میزبانی فدراسیون فوتبال آلمان و در شهر برلین برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کلاس بررسی چالش‌های موجود در فوتبال بانوان و راه‌های بر طرف کردن آن بود. البته موضوعات دیگری مانند مطالبات بانوان درخصوص برابری جنسیتی در فوتبال، برابر از امکانات و حتی دستمزدها نیز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

سرمربی تیم فوتسال بانوان سایپا در مورد تجربه تماشای بازی ترکیه و هلند در مسابقات یورو ۲۰۲۴ گفت: تماشای این بازی برای من یک تجربه غیر قابل توصیف است. بیش از ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه المپیک برلین حضور داشتند. بازی هم از هیجان و سرعت بالایی برخوردار بود ترکیه تا دقیقه ۷۰ از حریف پیش افتاده بود ولی در عرض ۶ دقیقه ۲ گل از هلند دریافت کرد. در این بازی ۳ گل رد و بدل شد و حتی موقعیت‌های گل دیگری هم وجود داشت که حالا یا بی‌دقتی مهاجمان و یا عملکرد خوب دروازه‌بان از بین رفت.

شریف ادامه داد: ترکیه و هلند همیشه به داشتن تماشاگران پرهیجان خود معروف هستند. در این مسابقه هم به نظرم آنچه که حتی بیشتر از نتیجه به چشم آمد و برای من جذاب بود؛ صمیمیت و رفاقت بین تماشاگران دو تیم بود. با وجود اینکه ترکیه بازی برده را به رقیب واگذار کرد هیچ تنشی در بین هواداران مشاهده نشد و همه چیز در کمال آرامش پیش رفت. فوتبال لذت است و بر این باورم که آن روز تماشاگران هر دو تیم هم برای لذت بردن از بازی به ورزشگاه آمده بودند.

این مربی با تجربه فوتسال در واکنش به قهرمانی اسپانیا در پایان بازی‌های یورو ۲۰۲۴ عنوان کرد: همزمان با شروع یورو تقریبا همه اذعان داشتند که اسپانیا مدعی اصلی قهرمانی است که همین اتفاق هم افتاد و در پایان این تیم بدون هیچ باخت و یا کشیدن بازی‌هایش به پنالتی جام قهرمانی را بالای سر برد. به نظرم آن چیزی که باعث قهرمانی آنها شد جوانگرایی درستی بود که توسط فدراسیون و کادر فنی تیم اسپانیا در این مدت صورت گرفت.

وی تاکید کرد: اسپانیا قهرمانی خود را مدیون درخشش بازیکن‌های جوان و البته با تجربه است. البته در این میان نباید از نقش پررنگ رودری ستاره کاربلد آنها که به خوبی خط حمله و دفاعی اسپانیا را بهم وصل می‌کرد و هچنین سرمربی این تیم غافل شد که موفق شدند با درخشش در کنار هم قهرمانی را با اقتدار جشن بگیرند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل