میزبانی‌های بین‌المللی اعتبار ورزش است/بدمینتون موفق عمل کرده است

میزبانی‌های بین‌المللی اعتبار ورزش است/بدمینتون موفق عمل کرده است

محمدرضا پوریا در گفت وگو با خبرنگار مهر، درخصوص برنامه‌های این فدراسیون برای نیمه دوم سال اظهار کرد: روزها و ماه‌های ابتدایی سال را درگیر مسابقات قهرمانی آسیا بودیم که پریا اسکندری و رومینا تاجیک دو ملی پوش با استعداد ما به این مسابقات اعزام شدند. البته در کنار این در رده‌های پایین‌تر نیز در آسیای میانه رویدادهایی داشتیم که هم تیم دختران و هم تیم پسران ما اعزام شدند. نتایج به دست آمده توسط این بازیکنان برای ما قابل قبول بود.

وی افزود: اما اصل کار ما در نیمه دوم سال آغاز خواهد شد که این روزها درگیر برنامه‌ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه‌ها در شش ماه دوم سال هستیم. ابتدا اولین دوره مسابقات جام خزر را خواهیم داشت که از سوم الی هفتم مهر به میزبانی ساری برگزار خواهد شد. این در واقع دومین رویداد بین‌المللی در رشته بدمینتون به شمار می‌رود که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود.

رئیس فدراسیون بدمینتون در ادامه با بیان اینکه برگزاری منظم مسابقات جام فجر اعتبار فدراسیون ایران را در سطح جهانی بالا برده است؛ گفت: اتفاق مثبتی برای ماست که یک مسابقه رنکینگ دار دیگر را هرساله در کشورمان می‌توانیم میزبانی کنیم. برای رقم زدن این ماجرا جلسات متعددی با فدراسیون آسیایی و جهانی داشتیم که خوشبختانه تلاش‌های ما نتیجه داد و جام خزر هم به تقویم فدراسیون جهانی اضافه شد.

وی در مورد پاداش‌های تعیین شده برای مدال آوران جام خزر توضیح داد: این مسابقه بین المللی هر سال قرار است فقط به میزبانی مازندران، گلستان و یا گیلان برگزار شود. پیش‌بینی ما این است که تعداد کشورهای آسیایی خوبی در این جام حضور پیدا کنند. جوایز خوبی هم برای نخستین دوره آن در نظر گرفتیم. این مسابقات در سطح فیوچرز است و پاداش آن ۵ هزار دلار خواهد بود. مسابقاتی که مورد تایید فدراسیون جهانی باشد قطعا می‌تواند مورد استقبال هم قرار بگیرد امیدوارم این اتفاق درخصوص جام خزر هم رخ بدهد.

پوریا با اشاره به برگزاری جام بین المللی فجر به میزبانی سمنان هم گفت: سی و سومین دوره جام فجر و هم زمان با آن ششمین دوره مسابقات سریز جوانان قرار است بهمن امسال به میزبانی استان سمنان برگزار شود. یک دوره از رقابت‌های جام فجر در سال ۱۳۷۱ در سمنان برگزار شد که شاهد یک میزبانی مناسب بودیم به همین دلیل برای این دوره نیز با رایزنی و جلساتی که با مسئولان استان داشتیم مقرر شد این دو مسابقات بین‌المللی در سمنان برگزار شود. سال گذشته با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک استقبال خوبی از جام فجر شد امیدوارم این دوره هم شاهد حضور بازیکنان رنکینگ دار جهان در ایران باشیم.

او در پایان تاکید کرد: میزبانی از سه رویداد بین‌المللی مورد تایید فدراسیون جهانی در کشورمان یک اعتبار ویژه برای ماست. خوشحالم که در این سالها موفق شدیم بدمینتون ایران را به این مرحله از رشد برسانیم. در حال حاضر ملی پوشان ما هم خودشان را آماده حضور در مسابقاتی که میزبان آنها خواهیم بود می‌کنند امیدوارم شاهد درخشش آنها در کنار بدمینتون بازان خارجی صاحب نام باشیم.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل