تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است

تنها تالاخادزه حریف داوودی نیست/ در المپیک پاریس کار کمی سخت‌ است

به گزارش خبرنگار مهر، کمتر از دو هفته دیگر تا زمان شروع المپیک پاریس زمان باقی نمانده است. کاروان ورزش ایران با کسب ۴۰ سهمیه در این مسابقات حضور خواهند داشت. وزنه‌برداری ایران که سال‌هاست یکی از اضلاع مدال آوری کاروان ایران محسوب می‌شود امسال با دو سهمیه در این مسابقات حضور خواهد داشت. البته وزنه‌برداری ایران چندسالی است که از روزهای اوج خود فاصله گرفته و امید است که با تغییر در بدنه مدیریت فدراسیون و برنامه‌ریزی برای آینده شرایط این رشته ورزشی همچون گذشته شود.

حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره وضعیت دو ملی‌پوش المپیکی وزنه‌برداری ایران گفت: وزنه‌برداری در المپیک پاریس موفق به کسب دو سهمیه شد و چندین ماه است که این دو ملی‌پوش با حمایت‌های فدراسیون تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. خوشبختانه وضعیت کمپ تیم‌های ملی درست شد و سالن تمرینی و خوابگاه شرایط عالی دارند. جوادی و داوودی خودشان به خوبی می‌دانند در چه مسابقه مهمی روی تخته می‌روند و باید با همه توان ظاهر شوند. این دو ملی‌پوش در لیست ۱۰ نفره رنکینگ جهانی هم قرار دارند و با حریفان سرسختی باید رقابت کنند.

وی گفت: رقابت در میدان المپیک میلیمتری است و نباید هیچ وزنه‌ای را از دست بدهند. داوودی در فوق سنگین در المپیک قبل به مدال نقره رسید. او تجربه حضور در المپیک را دارد و امیدوارم بتواند در این المپیک بهتر از دوره قبل نتیجه بگیرد. او باید با تمام توان بجنگد و رنگ مدال خود را تغییر دهد. داوودی در سن کم توانست به نقره المپیک برسد اما در المپیک پاریس کار کمی سخت‌تر است زیرا در دسته فوق سنگین رقابت سختی بین نمایندگان ایران، بحرین، ارمنستان و گرجستان است. جوادی هم در مسابقات جهانی ریاض با وجود اینکه به تازگی به دسته ۸۹ کیلوگرم آمده بود اما توانست به مدال طلا برسد و در همان مسابقه نشان داد یکی از مدعیان این وزن است. البته که او در این دسته حریفان سرسختی دارد.

رکورددار سابق دسته فوق سنگین در مورد تالاخادزه حریف سرسخت داوودی در المپیک گفت: تالاخادزه یکی از رقبای جدی داوودی است او با توجه به اینکه در یک ضرب جز وزنه‌برداران قابلی هست به دنبال سومین طلا المپیک است. البته که به نظرم غیر از تالاخادزه حریف ارمنستانی و بحرینی جز رقبای سرسخت داوودی محسوب می‌شود. رشته وزنه‌برداری کاملاً رکوردی است و هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

رضازاده تأکید کرد: اگر داوودی در مسابقات قهرمانی جهان در دو ضرب فیکس می‌کرد می‌توانست به مدال طلا برسد و از تالاخادزه هم عبور کند. اما شرایط المپیک با تمامی مسابقات متفاوت است و امتیاز مجموع از اهمیت زیادی برخوردار است و همه تلاش می‌کنند خوش‌رنگ‌ترین مدال را کسب کنند. المپیک جای برترین‌هاست و هر دو وزنه‌بردار ما جز همین نفرات هستند امیدوارم در مسابقات المپیک بهترین عملکرد را داشته باشند و با دست پر به ایران برگردند.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل