تعیین زمان انتخابات فدراسیون شطرنج/ ۲۰ روز پس از معرفی کاندیداها

تعیین زمان انتخابات فدراسیون شطرنج/ ۲۰ روز پس از معرفی کاندیداها

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع انتخاباتی ۱۹ تیر فدراسیون شطرنج ۲۴ ساعت قبل از این زمان مقرر به دلیل عدم اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

این در حالی است که زمان جدیدی برای تشکیل این مجمع مشخص نشده است. در واقع تایید صلاحیت کاندیداها و به نوعی زمان انجام آن، تعینی کننده زمان برگزاری انتخابات فدراسیون شطرنج خواهد بود.

کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج در گفت و گو با خبرنگار مهر در این زمینه گفت: لغو انتخابات ۱۹ تیر درخواست اعضای مجمع بود. آنها خواستار این حق هستند که حداقل ۲۰ روز پیش از تشکیل مجمع، کاندیداهای تایید صلاحیت شده را بشناسند تا بتوانند در مورد آنها بررسی نتیجه گیری کنند.

دبیر مجمع فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: این موضوع در قالب نامه ای رسمی از طرف اعضای مجمع به وزارت ورزش اعلام شد. مسئولان وزارتخانه هم با آن موافقت کرده و تصمیم به لغو مجمع گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه تا به امروز هنوز در مورد تایید صلاحیت کاندیداها هیچ اطلاع رسانی رسمی صورت نگرفته است، تصریح کرد: طبق توافق صورت گرفته با وزارت ورزش، قرار بر است هر زمان تایید صلاحیت کاندیداها به صورت کامل مشخص شد، ۲۰ روز بعد از آن مجمع تشکیل شود تا اعضای مجمع فرصتی برای بررسی پرونده کاندیداها داشته باشند.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: زمان دقیق برگزاری انتخابات توسط هیات رییسه مشخص و بعد از موافقت وزارت ورزش، نهایی و اعلام رسمی می شود.

دستگردی در پاسخ به این پرسش که «از میان ۱۵ نفری که متقاضی ریاست فدراسیون شطرنج شده بودند پرونده ۱۳ نفر در کمیسیون تطبیق بررسی شد. در نهایت پرونده چه تعداد کاندیدا در مراجع ذی صلاح مورد بررسی قرار گرفت؟»، گفت: بعد از اعلام نهایی کاندیداهای تایید صلاحیت شده مشخص می شود. پرونده برخی بررسی شده اما هنوز چند نفری باقی مانده اند که وضعیت تایید صلاحیت شان مشخص نیست. در هر صورت برای تشکیل مجمع باید صلاحیت همه کاندیداها مشخص شود.

دبیر مجمع فدراسیون شطرنج در مورد اینکه «زمان زیادی تا بازی های المپیک باقی نمانده و با توجه به بازه ۲۰ روزه مورد نظر، به نظر می رسد تشکیل مجمع به بعد از المپیک موکول شود»، گفت: شطرنج در بازی های المپیک حضور ندارد اما ما المپیاد جهانی شطرنج را پیش رو داریم که شهریور برگزار می شود و اهمیت زیادی هم برای مان دارد. امیدواریم تا آن زمان تکلیف انتخابات مشخص شده باشد.

منبع:مهر

خروج از نسخه موبایل