تقابل پرتغال پُر ستاره با چک/ گرجستان در پی تاریخ سازی در یورو

تقابل پرتغال پُر ستاره با چک/ گرجستان در پی تاریخ سازی در یورو

در ادامه مسابقات یورو ۲۰۲۴ به میزبانی آلمان امروز از گروه F  تیم‌های ملی فوتبال ترکیه – گرجستان و پرتغال – جمهوری چک به مصاف هم می‌روند.

ترکیه – گرجستان/ ساعت ۱۹:۳۰

ترکیه تحت هدایت وینچنزو مونتلا در ۵ بازی اخیرش ۳ شکست و ۲ تساوی به ثبت رسانده است تا بدون پیروزی پا به یورو بگذارند، اما آن ها در دوره‌های اخیر یورو عملکرد خوبی نداشته اند و در ۷ بازی گذشته شان ۶ شکست و تنها یک پیروزی را به دست آورده اند.

 ترکیه ششمین حضورش در یورو را تجربه می‌کند و بهترین عملکرد آنها در این مسابقات حضور در نیمه نهایی ۲۰۰۸ است.

در سوی مقابل گرجستان با پیروزی در ضربات پنالتی مقابل یونان برای نخستین بار موفق شد مجوز حضور در یورو را به دست بیاورد و به همین دلیل بازیکنان این تیم بی صبرانه مشتاق بازی با ترکیه هستند.

گئورگی گولسیانی با عملکرد درخشانش در پرسپولیس به تیم ملی کشورش دعوت شد و حضور او در بازی با ترکیه مطمئنا برای هواداران سرخپوشان حائز اهمیت خواهد بود.

هدایت این تیم برعهده ونیلی سانیول مدافع سابق تیم ملی فوتبال فرانسه و باشگاه بایرن مونیخ است.

۲ تیم تاکنون ۵ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که سهم ترکیه ۳ پیروزی، گرجستان یک پیروزی و یک بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

پرتغال – جمهوری چک/ ساعت ۲۲:۳۰ 

در آخرین بازی دور اول مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ پرتغال به مصاف جمهوری چک خواهد رفت. پرتغالی ها  بدون شک شانس اول صعود از این گروه هستند چرا که آن‌ها با پیروزی ۱۰۰ درصدی در مقابل حریفان شان در مرحله  مقدماتی موفق به حضور در این مسابقات شده اند.

آن‌ها تنها تیمی هستند که از یورو ۱۹۹۶ موفق شده اند از مرحله گروهی صعود کنند که ۲ بار نیز به فینال رسیده اند که یک قهرمانی ۲۰۱۶ و نایب قهرمانی ۲۰۰۴ را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

جمهوری چک هشتمین دوره حضورش در یورو را تجربه می‌کند آن‌ها پیش از این تحت عنوان کشور چکسلواکی در یورو شرکت می‌کردند. آن‌ها در ۱۶ بازی آخر خود تنها ۲ شکست را مقابل آلبانی و ترکیه متحمل شده اند که این موضوع نشان دهنده عملکرد خوب آن‌ها به شمار می‌رود.

چکی‌ها در یورو ۱۹۹۶ موفق شدند به فینال برسند، اما با شکست مقابل آلمان به عنوان نایب قهرمانی بسنده کردند.

۲ تیم تاکنون ۵ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که پرتغال ۲ پیروزی و چک یک پیروزی به دست آورده اند. ۲ بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است. از تنها پیروزی چکی‌ها مقابل پرتغال ۲۸ سال می‌گذرد.

منبع :خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل