حمیدی: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال غلط بود

حمیدی: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال غلط بود

جمشید حمیدی کارشناس والیبال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها گفت: ما در این مسابقات ۴ شکست داشتیم و پیش بینی می‌شد می‌توانیم مقابل صربستان با توجه به اینکه بیشتر بازیکنان این تیم سن بالا هستند پیروز شویم، اما در این بازی نیز شکست خوردیم. ما در بازی‌های اخیر در دفاع خوب بودیم، اما در دریافت و حمله متوسط بودیم و جای سید محمد موسوی در دفاع تیم ملی حس می‌شد، اما جلوه در بازی با آرژانتین تا حدودی بازی امیدبخشی در دفاع به نمایش گذاشت.

بازیکنان ما در هفته نخست از لحاظ روحی و روانی و تکنیکی دچار مشکل بودند

او ادامه داد: تیم ملی در بازی با آرژانتین نسبت به سه دیدار قبلی خود عملکرد بهتری داشت، چون آرژانتینی‌ها با بازیکنان قدرتی زن خودشان بازی می‌کردند. بازیکنان ما در هفته نخست از لحاظ روحی و روانی و تکنیکی دچار مشکل بودند. برخی از بازیکنان ما در این بازی‌ها تا حد انفجار بازی می‌کردند و برخی نیز بی تفاوت بازی می‌کردند. حریفان  نیز در این بازی‌ها به خوبی ما را آنالیز کرده بودند و از نقاط ضعف ما به خوبی استفاده کردند. بازیکنی مثل میلاد عبادی پور شاید در در دفاع خوب بود، اما در حمله عملکرد خوبی نداشت و شاید دلیل این موضوع بالا بودن سن او باشد. برخی از بازیکنان نیز در بازی ذهن شان معطوف به حواشی بازی بود و یا با بازیکنان حریف دچار درگیری می‌شدند.

او در خصوص بازی‌های آینده تیم ملی و شانس کسب سهمیه المپیک گفت: ما  از ۸ بازی آینده مان می‌توانیم روی برد بلغارستان و ترکیه حساب باز کنیم و شاید بتوانیم آمریکا نیز که با بازیکنان جوان خود در این مسابقات حاضر شده است را شکست دهیم. در مجموع ما نهایتا در بازی‌های پیش رو بتوانیم ۵ پیروزی کسب کنیم. بلغارستان با تیم جوان خود در این مسابقات حاضر شده است و مطمئنا آن‌ها با جانلورنزو بلنجینی سرمربی ایتالیایی خود در چهار سال آینده تیمی قوی خواهند داشت.

پائز حاضر نیست به بازیکنان جوان فرصت بازی بدهد

حمیدی درباره انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بیان کرد: انتخاب پائز به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب غلطی بود و تیم ملی جای تجربه اندوزی نیست. پائز یک مربی ناشناخته بود و باید مربی قوی در حد ولاسکو یا لوزانو برای تیم ملی انتخاب می‌شد. او حتی در حد یک مربی متوسط مثل کولاکوویچ نیز نیست. مربی مثل ولاسکو بازیکنان جوانی مثل فرهاد قائمی و امیر غفور را به تیم ملی دعوت می‌کرد و به آن‌ها فرصت بازی کردن می‌داد، اما بازی که در آن نیز شکست مان قطعی شده است پائز حاضر نیست به بازیکنان جوان فرصت بازی بدهد.

او در خصوص آینده تیم ملی والیبال گفت: در کل کشور ما بازیکنان با استعدادی هستند. زمانی که ولاسکو سرمربی تیم ملی شده بود گفت که هیچ جای دنیا مثل ایران بازیکن با استعداد والیبال در آن وجود ندارد. ما توانسته ایم در رده‌های جوانان و نوجوانان قهرمان جهان شویم و بازیکنان فعلی ایتالیا را ما در رده‌های  پایه شکست داده ایم و این موضوع نشان می‌دهد که ما دارای استعداد‌های خوبی هستیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: ما سرمربی باید داشته باشیم که یک تیم ملی قوی تشکیل بدهد و ما توانایی داشتن ۲ و ۳ تیم ملی را نیز داریم و پائز مربی برای این کار نیست.

خبرنگار: سجاد هدایت پور

منبع :خبرنگاران جوان

خروج از نسخه موبایل