اخبار روزاقتصاد

FTX تحت بررسی SEC در مورد برنامه هایی برای بازپرداخت بستانکاران در ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها

FTX تحت بررسی SEC در مورد برنامه هایی برای بازپرداخت بستانکاران در ارزهای دیجیتال و استیبل کوین ها

  • SEC نسبت به برنامه FTX برای بازپرداخت بستانکاران در استیبل کوین یا سایر دارایی های رمزنگاری شده، نگرانی هایی را مطرح کرده است و قانونی بودن تراکنش ها را به چالش می کشد.
  • در میان روند ورشکستگی در حال انجام، مدیریت FTX ایده راه اندازی مجدد صرافی را رد کرده و به جای آن بازپرداخت پول نقد یا استیبل کوین را انتخاب کرده است.

در پرونده اخیر خود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هشدار داده است که صرافی رمزنگاری FTX از طریق اتر بازپرداخت طلبکار در استیبل کوین ها یا سایر دارایی های رمزنگاری منحل شده است. رگولاتور اوراق بهادار قانونی بودن بازپرداخت مطالبات را در حالی که تلاش می‌کند از مخفیانه دارایی‌های رمزنگاری شده خود کسب درآمد کند، به چالش کشیده است.

علاوه بر این، پرونده SEC همچنین نشان می‌دهد که طرح بازپرداخت FTX فاقد جزئیات در مورد اینکه در صورت تأیید همه مفاد، مسئول توزیع استیبل کوین‌ها است. اگرچه SEC به صراحت اعلام نکرده است که این اقدام غیرقانونی است، اما خاطرنشان کرد:

“SEC در مورد قانونی بودن تراکنش های مندرج در طرح، تحت قوانین اوراق بهادار فدرال، نظری ندارد” و افزود که آژانس، “…حق خود را برای به چالش کشیدن تراکنش های مربوط به دارایی های رمزنگاری شده محفوظ می دارد.”

>

SEC به همراه متولی ایالات متحده که بر ورشکستگی نظارت می کند، با رهایی بخشی از طرحی که از بدهکاران FTX در برابر اقدامات قانونی آتی توسط طلبکاران محافظت می کند، مخالفت کرده اند. امین ایالات متحده در پرونده خود اظهار داشت که “مگر اینکه طرح مقرر کند که بدهکاران نباید معافیت دریافت کنند و هر گونه دستور تخلیه را حذف کند، دادگاه باید تایید را با استناد به قانون مربوطه رد کند.”

از سوی دیگر، هزینه های اداری ورشکستگی FTX به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که هزینه ها طبق درخواست کارکنان اخیراً از 800 میلیون دلار فراتر رفته است.

آیا SEC خاری در طرح بازپرداخت FTX خواهد بود؟

بدهکاران استراتژی‌های متعددی را برای به حداکثر رساندن بازیابی طلبکار در طول فرآیند ورشکستگی FTX بررسی کرده‌اند، گزارش شده Crypto News Flash. این شامل پیشنهادهای کلیدی برای راه اندازی مجدد صرافی FTX و ایجاد وجوه برای طلبکاران است. طرح بازپرداخت FTX همچنین شامل توزیع ادعاها می‌شود، زیرا امکان معامله توکن‌ها را در یک سرمایه‌گذاری جدید، طبق CNF گزارش.

در اوایل تابستان امسال، FTX برای راه‌اندازی مجدد از بازارهای غیرمتمرکز مانند Found.xyz و Figure Markets، همراه با پشتیبانی از معاملات ادعاهای FTX توکن‌شده، پشتیبانی دریافت کرد.

با این حال، تیم پیشرو FTX شامل مدیر عامل جان ری سوم و مشاور حقوقی سالیوان و کرامول ایده راه اندازی مجدد صرافی را رد کرده اند و اضافه کرده اند که هیچ سرمایه گذار حاضر به ارائه سرمایه لازم برای احیای پلت فرم فراساحلی نخواهد بود.

>

از سوی دیگر، طلبکاران از توزیع‌های غیرمجاز، مشابه ورشکستگی‌های BlockFi و Genesis حمایت کرده‌اند، که در آن بازپرداخت ارز رمزنگاری‌شده از دست رفته در خود کریپتو اتفاق افتاد. طرح فعلی FTX شامل بازپرداخت بستانکاران به صورت نقدی یا استیبل کوین های ثابت با دلار آمریکا است.

پال گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase (CLO) SEC ایالات متحده را به دلیل تاکتیک‌های ترسناک و تلاش برای دستیابی به رمزارزها مورد انتقاد قرار داد. «چرا وقتی تهدیدها و توهین‌ها جواب می‌دهند، به بازار شفافیت می‌دهیم؟ او نوشت: سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان و بازارها سزاوار بهتری هستند – خیلی بهتر.

          بدون هرزنامه، بدون هرزنامه فقط بینش می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا