اخبار روزاقتصاد

Bukele در مورد بیت کوین: “این به ما برندسازی، سرمایه گذاری و گردشگری داد”

Bukele در مورد بیت کوین: “این به ما برندسازی، سرمایه گذاری و گردشگری داد”

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، از تصمیم پیشگامانه کشورش برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی دفاع کرد و بر تأثیر آن بر وجهه جهانی و فرصت های اقتصادی کشور تأکید کرد. 

در مصاحبه اخیر با مجله تایم، بوکل، بیت کوین را برجسته کرد (BTC) از مزایای السالوادور علیرغم شک و تردیدهای گسترده برخوردار است. و پذیرش محدود داخلی.

بوکله گفت بیت کوین نه تنها به ما نام تجاری داد، بلکه استقبال از اقتصاد دیجیتال به رونق گردشگری و تشویق سرمایه گذاری کمک کرد. این مصاحبه سه سال پس از تبدیل شدن السالوادور به اولین کشور در جهان که بیت کوین را به طور رسمی پذیرفته است، انجام می شود. 

بوکله، که جلد مجله تایم را به عنوان “باحال ترین دیکتاتور جهان” زیبا کرد، به چهره ای قطبی در سیاست جهانی تبدیل شده است. در حالی که کمتر از 12 درصد از مردم سالوادور تنها یک تراکنش بیت کوین انجام داده اند، طبق Time، رئیس جمهور اصرار داشت که هدف اصلی تغییر موقعیت السالوادور در صحنه جهانی است.

طبق گزارش‌های اخیر< /a>، این کشور دارای 5,851 بیت کوین به ارزش تقریبی 352,300,000 دلار در زمان نگارش مقاله است.

السالوادور و بیت کوین

السالوادور در سپتامبر 2021، زمانی که اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی انتخاب کنید. این اقدام که توسط Bukele انجام شد، با هدف تقویت مشارکت مالی در کشوری انجام شد که 70 درصد از جمعیت آن به خدمات بانکداری سنتی دسترسی ندارند. 

دولت کیف پول Chivo را معرفی کرد، یک برنامه رسمی رمزنگاری، به شهروندان 30 دلار بیت کوین رایگان به عنوان انگیزه برای دانلود و استفاده از برنامه ارائه می دهد. علی‌رغم این تلاش‌ها، پذیرش گسترده محدود بود و بسیاری از کاربران اولیه درگیر نشدن در تراکنش‌های بعدی پس از صرف جایزه اولیه.

دلیل پذیرش بیت کوین در السالوادور چند وجهی بود. یکی از انگیزه‌های اولیه ارائه خدمات مالی به جمعیت بدون بانک و کاهش هزینه‌های حواله‌ای بود که برای اقتصاد سالوادور حیاتی هستند. 

بیت کوین، به ویژه از طریق شبکه لایتنینگ، همچنین با هدف تسهیل تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تر است، که در کشوری که زیرساخت‌های بانکداری سنتی اغلب غیرقابل دسترسی است، بسیار مهم است. با این حال، این خط‌مشی با چالش‌های مهمی مواجه شده است، از جمله مشکلات فنی با کیف پول Chivo و شک و تردید از سوی عموم مردم.

منتقدان Bukele 

منتقدان پذیرش بیت کوین در السالوادور، از جمله مؤسسات مالی بزرگ مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نگرانی در مورد خطرات مرتبط با نوسانات بیت کوین و تأثیر بالقوه آن بر ثبات مالی ابراز کرد. 

علی رغم این هشدارها، رئیس جمهور بوکله متعهد باقی ماند به آزمایش بیت کوین، آن را به عنوان گامی جسورانه به سوی نوآوری اقتصادی و استقلال مالی تلقی می کند.

بوکله عذرخواهی نکرد و بیت کوین را عنصری کلیدی در استراتژی گسترده تر خود برای جذب سرمایه خارجی و تقویت گردشگری می دانست. 

به یک معنا، این منطق کار کرد. دامیان مرلو، یک لابیست، به Time گفت که قمار گردشگری بیت کوین نتیجه داد.

 «ما آن را تغییر نام تجاری بزرگ می نامیم. این نابغه بود… ما می توانستیم میلیون ها دلار به یک شرکت روابط عمومی برای تغییر نام السالوادور پرداخت کنیم. در عوض، ما فقط بیت کوین را پذیرفتیم.»

دامیان مرلو. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا