اخبار روزفناوری

اینتل یک CPU “Halo” برای لپ‌تاپ‌های علاقه‌مند توسعه خواهد داد، اما نه در نسل Arrow Lake، احتمالاً با Panther Lake می‌آید.

اینتل یک CPU “Halo” برای لپ‌تاپ‌های علاقه‌مند توسعه خواهد داد، اما نه در نسل Arrow Lake، احتمالاً با Panther Lake می‌آید.

CPU “Halo” خود اینتل برای لپ‌تاپ‌های علاقه‌مند احتمالاً با خانواده دریاچه پلنگ به عنوان طرح دریاچه ارو منحل شده است.

اینتل و AMD محصولات “Halo” علاقه‌مندی خواهند داشت، اما تیم قرمز پیشتاز است و به احتمال زیاد با دریاچه پلنگ وارد می‌شود

اطلاعات از مدیر محصول Lenovo چین آمده است که اطلاعات بیشتری در مورد محصولات آینده Halo از اینتل و AMD. همین دیروز، ما گزارش ظهور مجدد نمونه های مهندسی اولیه از CPU های Arrow Lake Halo که دارای iGPU های بزرگتر و حافظه پنهان اختصاصی به شکل Adamantine هستند. این پردازنده‌ها دو سال پیش گزارش شده‌اند، اما از آن زمان تاکنون، کشش آنچنانی نداشته‌اند.

منبع تصویر: Weibo

گزارش‌هایی مبنی بر لغو لیست Halo وجود دارد، و به احتمال زیاد این اتفاق می‌افتد، اما نگران نباشید زیرا اینتل همچنان فعالانه به فرمول Halo نزدیک می‌شود و احتمالاً با نسل آینده پردازنده‌های مرکزی عرضه خواهد شد. به گفته این منبع، برنامه‌هایی برای تراشه‌ای مشابه Arrow Lake Halo وجود دارد، اما آن‌طور که قبلاً انتظار می‌رفت زودتر وارد بازار نخواهند شد. سیلیکون Arrow Lake Halo اکنون تقریباً یک بن بست است و تنها بقایای محصول به همراه RVP یا پلت فرم ارزیابی مرجع آن باقی مانده است.

همچنین اشاره شده است که کاشی iGPU Arrow Lake Halo اینتل ممکن است توسط محصولات آینده Panther Lake استفاده شود که انتظار می رود سال آینده عرضه شوند. دریاچه پلنگ دنباله‌ای از مجموعه Lunar Lake و Arrow Lake خواهد بود و انتظار می‌رود اواخر سال آینده وارد بازار شود. این تراشه دارای معماری‌های هسته‌ای جدید مانند Cougar Cove P-Cores و معماری گرافیکی Xe3 “Celestial” است که ادامه‌ای از Xe2 “Battlemage” است.

منبع تصویر: Wccftech (AI Generated)

CPU‌های Arrow Lake Halo اینتل برای ترکیب 320 واحد اجرایی طراحی شده‌اند که منجر به یک کاشی گرافیکی یکپارچه بزرگ می‌شود و گفته می‌شود که گونه‌ای از Panther Lake یک کاشی مشابه اما در معماری جدید را اجرا می‌کند. جالب است که ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود، اما به نظر می‌رسد اینتل ممکن است رقابت برای چیپ‌های Halo در برابر AMD را از دست داده باشد، علیرغم اینکه آن‌ها کار توسعه را زود شروع کرده‌اند.

موانعی مانند راه‌اندازی تاخیری Meteor Lake و Arc GPU به راه افتادند که ممکن است دلیلی برای عقب‌نشینی باشد، اما می‌توان امیدوار بود که اینتل به زودی پاسخی به AMD داشته باشد، زیرا این شرکت قصد دارد راه‌اندازی خود را ارائه کند. یک هدف href=”https://wccftech.com/amd-high-end-strix-halo-apu-leak-8-cores-16-threads-32-mb-up-to-5-36-ghz/” =”_blank” rel=”noopener”>CPU های Strix Halo در سال آینده با حداکثر 16 هسته Zen 5، حداکثر 40 واحد محاسباتی RDNA 3.5 و طراحی شبیه به چیپلت با حداکثر توان 130 وات TDP که بسیار مفید خواهد بود. فشار، نه تنها بر روی اینتل، بلکه بخش گرافیکی گسسته سطح پایه نیز.

CPU های Halo Intel و AMD (مقدمه)

نام CPU Arrow Lake Halo Panther Lake Halo Strix Halo
شرکت CPU اینتل اینتل AMD
معماری CPU Lion Cove + Skymont Cougar Cove + Next E< /td> ذن 5
معماری GPU Xe-LPG (کیمیاگر) Xe3-LPG ( آسمانی) RDNA 3.5
هسته‌های CPU (حداکثر) 6+8 (14/20) TBD 16
هسته های GPU (حداکثر) 20 هسته Xe 20 هسته Xe2 40 واحد محاسباتی
کش L4 آدامانتین (TBD) آدامانتین (TBD) کش بی نهایت (32 مگابایت)
پشتیبانی از حافظه TBD TBD LPDDR5X-8533
TDP TBD TBD 55-130W
راه اندازی لغو شد 2025؟ 2025؟

منبع خبر: Videocardz

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا