اخبار روزفناوری

انویدیا تغییراتی را در پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی بلک‌ول برای بهبود بازدهی تأیید می‌کند و می‌گوید چند میلیارد دلار درآمد بلک‌ول در سه‌ماهه چهارم عرضه خواهد کرد.

انویدیا تغییراتی را در پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی بلک‌ول برای بهبود بازدهی تأیید می‌کند و می‌گوید چند میلیارد دلار درآمد بلک‌ول در سه‌ماهه چهارم عرضه خواهد کرد.

NVIDIA تأیید کرد که تغییرات خاصی در تراشه‌های هوش مصنوعی بلک‌ول ایجاد کرده‌اند تا بازدهی خود را بهبود بخشند و چندین میلیارد دلار واحد در سه‌ماهه چهارم ارسال خواهند کرد.

NVIDIA Blackwell مسئولیت فصل بعدی هوش مصنوعی را بر عهده خواهد گرفت، میلیاردها دلار تراشه در سه ماهه چهارم ارسال خواهد شد

در طول NVIDIA همه شایعات مربوط به تاخیر Blackwell را رد کرد و اظهار داشت که آنها فقط باید تغییرات خاصی را برای کمک به بهبود بازده تولید تراشه‌ها انجام دهند و در عین حال در مسیر افزایش سه ماهه آینده باقی بمانند. در لیتوگرافی از یک الگوی خاص استفاده می شود که به صورت کوتاه عکس ماسک یا ماسک نامیده می شود که برای ایجاد الگوهای روی ویفرهای نیمه هادی استفاده می شود.

NVIDIA تأیید می‌کند که “تغییر” را در ماسک GPU Blackwell که در TSMC با استفاده از گره فرآیند 4NP ساخته شده است، انجام داده است که می‌تواند بیشتر به بهبود بازده تولید کمک کند. این یک تغییر یا طراحی مجدد معماری بزرگ نیست و سیلیکون هنوز در مسیر تولید رمپ است که از سه ماهه چهارم شروع می شود و تا سال مالی 2026 ادامه خواهد داشت. انویدیا همچنین بیان می‌کند که انتظار دارد چندین میلیارد دلار سخت‌افزار بلک‌ول را در سه‌ماهه چهارم عرضه کند که باید برجسته‌ای از درآمدهای آینده آن باشد.

با این گفته هاپر هنوز تقاضای زیادی دارد و انتظار می‌رود محموله‌ها در نیمه دوم سال مالی 2025 افزایش یابد. همین چند ساعت پیش، NVIDIA در دسترس بودن کلی سیستم‌های هوش مصنوعی HGX H200 خود را از طریق شرکای مختلف OEM اعلام کرد که اکنون به راحتی برای مشتریان سازمانی و مراکز داده در دسترس هستند.

نمونه‌های معماری Blackwell خود را برای مشتریان در سه ماهه دوم ارسال کردیم. ما تغییری در ماسک GPU Blackwell برای بهبود بازده تولید انجام دادیم. رمپ تولید بلک ول قرار است در سه ماهه چهارم آغاز شود و تا سال مالی 2026 ادامه یابد. در سه ماهه چهارم، ما انتظار داریم چندین میلیارد دلار درآمد بلک ول ارسال کنیم. تقاضای هاپر قوی است و انتظار می‌رود محموله‌ها در نیمه دوم سال مالی 2025 افزایش یابد.

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیر عامل NVIDIA، گفت: «تقاضای Hopper همچنان قوی است و انتظار برای Blackwell باورنکردنی است. انویدیا به درآمد رکوردی دست یافته است زیرا مراکز داده جهانی برای مدرنیزه کردن کل مجموعه محاسباتی با محاسبات تسریع شده و هوش مصنوعی مولد در سرعت بالایی هستند.

درآمد بازی 16 درصد نسبت به سال گذشته و 9 درصد متوالی افزایش یافته است. این افزایش ها نشان دهنده فروش بالاتر پردازنده های گرافیکی سری GeForce RTX 40 و SOC های کنسول بازی ما است. ما در سه ماهه دوم تقاضای زیادی برای پردازنده‌های گرافیکی بازی خود به عنوان بخشی از فصل بازگشت به مدرسه داشتیم.

از طریق NVIDIA

Blackwell انویدیا قبلاً برخی از عملکردهای قوی را در آخرین معیارهای MLPerf Inference v4.1 و حتی Hopper به لطف بهینه سازی مداوم پشته نرم افزار CUDA و AI بهبود یافته است.

NVIDIA همچنین بالاترین درآمد بازی خود را در سه ماهه دوم سال مالی 2025 با 2.880 میلیارد دلار ثبت کرد که نسبت به سه ماهه قبل 8.8 درصد و نسبت به سال قبل 15.8 درصد افزایش داشته است. NVIDIA می‌گوید که این نتیجه فروش بالاتر سری GeForce RTX 40 و تقاضای زیاد برای کارت‌های رومیزی و لپ‌تاپ‌ها در طول فصل بازگشت به مدرسه بوده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا