اخبار روزفناوری

یک کهنه کار صنعت پس از ایجاد اختلافات در مورد استراتژی ساخت قراردادی شرکت و “لایه های بوروکراتیک” آن از هیئت مدیره اینتل کنار می رود.

یک کهنه کار صنعت پس از ایجاد اختلافات در مورد استراتژی ساخت قراردادی شرکت و “لایه های بوروکراتیک” آن از هیئت مدیره اینتل کنار می رود.

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

آشفتگی در دفتر مرکزی شرکت اینتل بی پایان به نظر می رسد، با خروج اعضای هیئت مدیره، اخراج گسترده کارکنان، استراتژی حفاظت از پول نقد که اکنون شاهد کاهش سود سهام و برنده شدن سرمایه گذاری ها بوده است – مانند مواردی که در ARM Holdings – بدون تشریفات و قیمت سهام در حال سقوط است. علاوه بر این، حتی اینتل هم اکنون انتظار هیچ پیشرفتی را حداقل تا سال 2027 ندارد.

برای سه ماهه اخیر، اینتل نتوانست به برآورده کردن انتظارات اجماع تحلیلگران برای معیارهای خط بالا و پایین در Q2 2024، و این شکست را با ارسال نتایج فوق العاده برای بخش کلیدی DCAI تشدید کرد، که نشان می دهد که نمی‌تواند به طور موثر از باد دنباله‌دار متمرکز بر هوش مصنوعی سکولار استفاده کند.

برای تشدید بیشتر مسائل، اینتل راهنمایی‌های خود را برای حاشیه سود ناخالص سه ماهه اخیر به پایان نرسید و به سمت ضعف متوالی بعدی پیش‌رو هدایت شد.

برای حفظ نقدینگی گرانبها، اینتل اخیرا سود سهام خود را کاهش داد و یک تعلیق گسترده دیگر را به میزان 15000 کارمند که 13.6 درصد از حدود 110000 نفر نیروی کار آن را در ابتدای سال تشکیل می دادند. این به دنبال اخراج 5 درصدی است که این شرکت در سال گذشته اجرا کرد.

Lip-Bu Tan کهنه کار صنعت نیمه هادی از هیئت مدیره اینتل خارج شد

این ما را به اصل موضوع می‌رساند. Lip-Bu Tan، یکی از اعضای برجسته هیئت مدیره اینتل، اکنون استعفا داد.

رسما، تان از “تعهدات مختلف” خود به عنوان محرک پشت خروج خود نام برد و اظهار داشت که از استراتژی چرخش اینتل “حمایت می کند”. با این حال، به طور خصوصی، تان او ظاهراً شکایات زیادی را ابراز کرده است.

از نظر Tan، اینتل یک آشفتگی متورم با لایه‌های بوروکراسی القاکننده اینرسی، از جمله ارتشی از مدیران میانی که نوآوری را در بخش‌های دسکتاپ و سرورهای شرکت خنثی می‌کنند، به نظر می‌رسد.

برای نشان دادن نفخ اینتل، برخی از تیم‌ها در حال حاضر با تعداد کارکنانی که پنج برابر تیم‌های داده شده در رقبای این شرکت هستند کار می‌کنند که کار مشابهی انجام می‌دهند.

برخی از مدیران سابق اینتل، به نقل از رویترز، فرهنگ کاری آن را راضی و غیررقابتی می‌دانند، که انحراف مادی از اصل «تنها پارانوئید زنده ماندن» بنیانگذار شرکت، اندی گروو است.

در واقع، با توجه به اینکه اینتل افراد بیشتری نسبت به NVIDIA یا TSMC استخدام می‌کند، یکی از مدیران سابق معتقد است که اینتل باید اخراج‌های اخیر خود را دو برابر می‌کرد و سال‌ها پیش آن را اجرا می‌کرد.

در مورد یک چرخش، اینتل در حال حاضر روی واحد ریخته گری خود تمرکز کرده است تا رشد حاشیه را افزایش دهد. این شرکت انتظار دارد که توسعه مداوم واحد منجر به صرفه جویی در هزینه “بیش از 8 تا 10 میلیارد دلار در خروجی 2025” شود، که باید حاشیه ناخالص غیر GAAP حدود 60 درصد و حاشیه های عملیاتی غیر GAAP حدود 40 درصد را فراهم کند. 2030.

با این حال، به گفته منابع نزدیک به تان، اینتل از پیروی از توصیه‌های او در مورد مراحلی برای مشتری‌محوری‌تر کردن تجارت تولید قراردادی و حذف بوروکراسی غیر ضروری که منجر به ناامیدی او شد، خودداری کرد.

اینتل در سال گذشته با خرید Tower Semiconductors به ​​قیمت 5.4 میلیارد دلار، جدی ترین تلاش خود را برای ایجاد یک تجارت تولید قراردادی پیشرفته انجام داد. با این حال، این قرارداد توسط چین خنثی شد. بدون Tower، اینتل فاقد تخصص لازم برای پاسخگویی به مشتریان شخص ثالث است، زیرا در طول تاریخ فقط تراشه‌هایی را برای استفاده خود ساخته است.

در حالی که اینتل انتظار دارد کسب و کار تولیدی خود در سال 2027 به سوددهی تبدیل شود، هنوز یک مشتری اصلی را فاش نکرده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا