اخبار روزاقتصاد

بدشانسی معدنچیان: رودیوم ورشکست می شود

بدشانسی معدنچیان: رودیوم ورشکست می شود

این شرکت در ناحیه جنوبی تگزاس ورشکستگی کرده است.

ماینر بیت کوین ایالات متحده دارای بدهی های 50 میلیون دلاری به 100 میلیون دلار و کل دارایی های شرکت رودیوم از 100 تا 500 میلیون دلار تخمین زده می شود. دادخواست ورشکستگی شامل شش شرکت تابعه، یعنی Rhodium Encore، Jordan HPC، Rhodium JV است. ، رودیوم 2.0، رودیوم 10 مگاوات و رودیوم 30 مگاوات.

مشکلات مالی شرکت با کاهش سود بیت کوین ماینرها تشدید شده است. ، به خصوص پس از آخرین نصف کردن. کاهش پاداش استخراج‌کنندگان، همراه با قیمت‌های بالاتر برق، میزان سود استخراج‌کنندگان را بیشتر کاهش داده است.

در ماه ژوئیه، Rhodium Enterprises نتوانست وام های 54 میلیون دلاری را بازپرداخت کند. در سال 2021، این شرکت 78 میلیون دلار وام برای شرکت های تابعه خود جمع آوری کرد. علیرغم دو طرح پیشنهادی بازسازی بدهی، اختلاف نظر بین سهامداران منجر به نکول شد.

فهرست محتوا

چگونه شرکت های رمزنگاری برای فصل 11 تشکیل پرونده می دهند

پس از فروپاشی اکوسیستم Terra، موجی از ورشکستگی بازار ارزهای دیجیتال را فرا گرفت. شبکه سلسیوس، Three Arrows Capital، Voyager Digital، FTX، و چندین شرکت بزرگ رمزنگاری دیگر اعلام ورشکستگی کرده اند.

بسیاری از این شرکت‌ها در حال گذراندن مراحل مربوطه در ایالات متحده هستند، جایی که تشکیل پرونده تحت فصل 11 قانون ورشکستگی ایالات متحده به آنها اجازه می‌دهد تا کسب و کار خود را سازماندهی مجدد کنند و بدهی به طلبکاران را بپردازند.

بر اساس فصل 11، شرکت همچنین می تواند بدهی های خود را بازسازی کند و به فعالیت خود ادامه دهد. در مورد شرکت های معدنی، در سال 2022، Core Scientific نیز همین کار را انجام داد و از یک پرونده ورشکستگی برای محافظت از خود در برابر طلبکاران استفاده کرد. این شرکت در اوایل سال 2024 از ورشکستگی خارج شد.

بدترین زمان برای استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین در بحبوحه هاوینگ آوریل و کاهش قیمت آن با دوران سختی روبرو شده است ( BTC). کارشناسان مشاور BlocksBridge می گویند که استخراج ارزهای دیجیتال در آستانه سودآوری برای فعالان بازار بدون دسترسی به برق ارزان است. حتی پس از بازیابی قیمت بیت کوین، هش ریت به سختی از 40 دلار در هر PH/s فراتر رفت. .

به گفته کارشناسان، استخراج مستقل در زمینه افزایش هزینه های برق احتمالاً سود خالص پس از کسر مالیات را به همراه خواهد داشت. گزارش های مالی سه شرکت بزرگ MARA (Marathon Digital)، Core Scientific و Riot نشان می دهد که هزینه استخراج بیت کوین آنها در ماه جولای بیش از 60000 دلار به ازای هر سکه بوده است.

علاوه بر این، تحلیلگران CryptoQuant بیان کردند که نشانگر Hash Ribbons نشان می‌دهد که استخراج‌کنندگان بزرگ به تجهیزات کم مصرف‌تر روی آورده‌اند و به بازار باز می‌گردند. کارشناسان CryptoQuant بر این باورند که ماینرها به استراتژی انتخاب شده برای تنوع بخشیدن به سرمایه گذاری ادامه خواهند داد و انتظار دارند ارزش اولین ارز دیجیتال تا پایان سال به 70000 دلار و بالاتر برسد.

متمرکز کردن استخراج

ورشکستگی رودیوم نمونه ای از بیانیه تحلیلگران CryptoQuant شد که پیش بینی کردند استخراج کنندگان به تدریج بازار را ترک خواهند کرد. شرکت های کوچکتر برای خرید تجهیزات گران قیمت به بودجه بیشتری نیاز دارند و مجموعه هایی از شرکت کنندگان بزرگ در بازار شروع به تشکیل خواهند کرد.


Miners' bad luck: Rhodium goes bankrupt - 1
منبع: btc.com 

این را نیز داده‌های BTC.com نشان می‌دهد، که نشان می‌دهد دو استخر استخراج بیش از 50 درصد هش‌ریت فعلی بیت‌کوین را کنترل می‌کنند – Foundry USA و AntPool.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا