اخبار روزاقتصاد

4 دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین به 68 هزار دلار

4 دلیل برای افزایش قیمت بیت کوین به 68 هزار دلار

قیمت بیت کوین برای دو روز متوالی کاهش یافته است، زیرا شتاب هفته گذشته در بازار ارزهای دیجیتال و سهام کاهش یافته است.

بیت کوین (BTC) از یکشنبه، 26 اوت، بالاترین میزان خود را کاهش داد. 64960 تا 62300 دلار. با این حال، چهار دلیل اصلی وجود دارد که سکه ممکن است بازگشتی داشته باشد و نقطه مقاومت مهم را در 68000 دلار دوباره آزمایش کند.

علاقه باز معاملات آتی در حال افزایش است

داده های شخص ثالث نشان می دهد که تقاضا برای بیت کوین در بازار آتی در حال بازگشت قوی است. داده‌های SoSoValue نشان می‌دهد که سود در 26 اوت به 34.7 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان آن است. امتیاز از 2 آگوست و بسیار بالاتر از پایین ترین سطح این ماه یعنی 26.65 میلیارد دلار. همچنین برای سه روز متوالی افزایش یافته است.

سود آزاد آتی رقم مهمی است که تعداد قراردادهایی را که تسویه نشده اند را نشان می دهد. رقم بالا نشانه حضور بیشتر شرکت کنندگان در بازار است که نشان دهنده تقاضای بیشتر در بین فعالان بازار است.


Bitcoin futures open interest
با بهره باز معاملات آتی بیت کوین | منبع: SoSoValue

نقشه ورودی بیت کوین ETF

نشانه های بیشتری از تقاضای بیت کوین در بازار وجوه قابل معامله در بورس وجود دارد. داده ها نشان می دهد که اکثر صندوق های ETF برای هشتمین روز متوالی در روز دوشنبه، 26 اوت، جریان ورودی ثبت کردند. کل جریان ورودی به بیش از 202 میلیون دلار افزایش یافت که نسبت به 252 میلیون دلار روز جمعه افزایش داشت.

این صندوق‌ها هفته گذشته پس از افزایش 32 میلیون دلاری یک هفته قبل، 506 میلیون دلار اضافه کردند و این روند ممکن است ادامه یابد. در مجموع، بیت‌کوین را ETF داشته باشید بیش از 18 میلیارد دلار ورودی داشت، که iShares Bitcoin Trust فعال ترین آنها بود.

جدیدترین پرونده‌های صندوق‌های تامینی نشان داد که شرکت‌هایی مانند Millennium Management، Citadel، Schonfeld و Susquehanna در ETF بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بانک های وال استریت مانند گلدمن ساکس و مورگان استنلی نیز در این ETF ها سرمایه گذاری کرده بودند.

آدرس های بیت کوین در حال افزایش هستند

در همین حال، داده های زنجیره ای نشان می دهد که تعداد آدرس های بیت کوین فعال در حال افزایش است. با توجه به SoSoValue، آدرس های فعال بیت کوین در 6 آگوست به 671,000 رسید، از 538,000 روز یکشنبه. این رقم به 725000 عدد در ماه گذشته نزدیک شده است.

داده های بیشتر نشان می دهد که آدرس های جدید در شبکه بیت کوین در حال افزایش است. آدرس‌های جدید در روز دوشنبه به 264000 رسید که در مقایسه با 253000 روز قبل افزایش یافت. این اعداد به این معنی است که هنوز تقاضا برای بیت کوین در جامعه کریپتو وجود دارد. 


Bitcoin active addresses
آدرس های فعال بیت کوین | منبع: SoSoValue

کاهش فدرال رزرو

علاوه بر این، بیت کوین ممکن است مانند گذشته از کاهش نرخ بهره بهره مند شود. جروم پاول در بیانیه ای در روز جمعه خاطرنشان کرد که بانک احتمالاً کاهش نرخ بهره را در سپتامبر آغاز خواهد کرد.

اندازه کاهش به مخارج مصرف شخصی آتی و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بستگی دارد. یک گزارش مشاغل ضعیف، احتمال کاهش 0.50 درصدی را افزایش می دهد.

وقتی فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش می دهد، بیت کوین خوب عمل می کند، همانطور که در سال 2020 هنگامی که فدرال رزرو به دلیل همه گیری کووید-19 مداخله کرد. همچنین در سال 2017 با کاهش نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافت و سپس در سال های 2018 و 2022 با افزایش نرخ ها معکوس شد. با افزایش تورم، چهار بار در سال 2028 و شش بار در سال 2022 نرخ ها را افزایش داد.


Bitcoin price
نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

علاوه بر این، 68000 دلار سطح مهمی است، زیرا بیت کوین از ماه مارس در امتداد اوج های پایین تر است. اولین مورد 73,800 دلار بود، پس از آن در ژوئن 72,000 دلار و در ژوئیه 70,000 دلار بود. شکست بالای 68000 دلار احتمالاً نشانه ای از شکست صعودی خواهد بود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا