اخبار روزفناوری

شایعه شده است که شیائومی در H1 2025 از تراشه گوشی هوشمند سفارشی رونمایی می کند، گفته می شود از فرآیند 4 نانومتری قدیمی TSMC ‘N4P’ با عملکرد مشابه Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می کند.

شایعه شده است که شیائومی در H1 2025 از تراشه گوشی هوشمند سفارشی رونمایی می کند، گفته می شود از فرآیند 4 نانومتری قدیمی TSMC ‘N4P’ با عملکرد مشابه Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می کند.

یک چیپست داخلی توسط شیائومی در حال توسعه بود، اما قبلاً گزارش شده بود که این شرکت کار روی آن را رها کرده است، زیرا این یک سرمایه گذاری پرهزینه است. خوشبختانه، شایعه جدیدی در حال پخش است که ادعا می‌کند گفته می‌شود این شرکت در نیمه اول سال 2025 از راه‌حل سفارشی رونمایی خواهد کرد، با این تراشه که گفته می‌شود عملکردی معادل نسل قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 Gen 1 کوالکام ارائه می‌کند، در حالی که از نسخه قبلی TSMC استفاده می‌کند. -فرآیند 4 نانومتری نسل.

افزایش هزینه چیپست‌های گوشی‌های هوشمند، شرکت‌هایی مانند شیائومی، گوگل و سایرین را مجبور می‌کند راه‌حل‌های سفارشی را دنبال کنند

نام رسمی چیپست سفارشی توسط @heyitsyogesh ارائه نشده است، اما او به جزئیاتی از SoC داخلی شیائومی اشاره کرده است. به عنوان مثال، استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ‘N4P’ به این معنی است که سیلیکون یک نسل کامل پشت سر اسنپدراگون 8 نسل 4 و دیمنسیتی 9400 آینده خواهد بود. با این حال، سازنده چینی گوشی های هوشمند به احتمال زیاد به دنبال توسعه یک چیپست بر روی یک فرآیند تولید قدیمی است. صرفه جویی در هزینه ها همچنین، از آنجایی که شیائومی احتمالاً این چیپست بی نام را با مقدار کمتری تولید انبوه خواهد کرد، استفاده از یک نود پیشرفته منطقی نیست.

همچنین، به یاد داشته باشید که N4P 4 نانومتری TSMC را به سختی می توان قدیمی نامید، زیرا Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 با استفاده از این فناوری ساخته شده اند، به این معنی که SoC آینده همچنان ویژگی های عملکرد و کارایی قابل توجهی را نشان خواهد داد. در مورد عملکرد، آخرین شایعه ادعا می کند که تراشه ناشناس شیائومی برابر با اسنپدراگون 8 نسل 1 است و دارای مودم 5G متعلق به Unisoc، یکی دیگر از شرکت های چینی است. در این مرحله، کاملاً واضح است که چرا شرکت ها به جای تکیه بر Qualcomm و MediaTek، راه حل های خود را توسعه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا