اخبار روزاقتصاد

افزایش ذخایر بیت کوین السالوادور: استراتژی Bukele با 5851 بیت کوین فاش شد

افزایش ذخایر بیت کوین السالوادور: استراتژی Bukele با 5851 بیت کوین فاش شد

  • السالوادور از 16 مارس 2024 روزانه یک بیت کوین می خرد و 162 بیت کوین به ذخایر خود اضافه می کند.
  • متوسط ​​هزینه دولت برای هر بیت کوین حدود 44835 دلار است که به طور بالقوه 35 درصد سود را به همراه دارد.

السالوادور، کشور پیشگام در پذیرش بیت کوین (BTC) به عنوان ارز قانونی، به گسترش ذخایر ارزهای دیجیتال خود ادامه می دهد. بر اساس داده‌ها از شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Arkham Intelligence، یک کیف پول سرد مرتبط با دولت سالوادور از 16 مارس 2024 روزانه یک بیت کوین خریداری می کند. این خرید ثابت شاهد افزایش ذخایر این کشور به 5851 بیت کوین تا 23 آگوست 2024 با اضافه شدن 162 بیت کوین بوده است. در حال حاضر ارزش این هلدینگ ها حدود 357.2 میلیون دلار است. 

کف پول سرد دولتی تراکنش های منظم را اجرا می کند

داده‌های Arkham Intelligence همچنین نشان می‌دهد که کیف پول سرد دولت در حال خرید روزانه بیت کوین است. اگرچه اکثر تراکنش ها شامل خرید یک بیت کوین است، اما مواردی وجود داشته است که مبالغ کمتر از 1 دلار انجام شده است.

تحلیلگر رمزنگاری EmberaN href=”https://twitter.com/EmberCN/status/1826802312456929741″ target=”_blank” rel=”nofollow noopener”>متوسط ​​هزینه هر بیت کوین را تعیین کرده است. برای السالوادور در حدود 44835 دلار. اگر امروز اجرا شود، این استراتژی می تواند منجر به سود بالقوه 93 دلار شود. 45 میلیون که 35 درصد بیشتر از ارزش فعلی است. 

رئیس جمهور سالوادور اجازه اتخاذ این طرح خرید روزانه بیت کوین را به منظور حفظ ارز دیجیتال تا زمانی که به اندازه ای گران شود که امکان خرید آن وجود نداشته باشد، صادر کرد. این کیف پول که بوکل از آن به عنوان اولین قلک بیت کوین برای کشور یاد کرده است، اقتباس طولانی مدت السالوادور< /span> ارز دیجیتال. 

طرح بیت کوین السالوادور تنها به خرید و نگهداری ارز دیجیتال محدود نمی شود. دولت هیچ علاقه ای به فروش بیت کوین نشان نداده است و این نشان می دهد که انتظارات زیادی از بیت کوین برای تقویت نمایی اقتصاد دارد. کارشناسان بر این باورند که اگر قیمت بیت کوین مدام افزایش یابد، السالوادور می تواند به یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان تبدیل شود. 

السالوادور وب سایت عمومی ردیابی ذخیره بیت کوین را راه اندازی کرد

در می 2024، دفتر ملی بیت کوین السالوادور، با همکاری mempool. اسپیس وب سایتی را برای ردیابی ذخایر بیت کوین وزارت دارایی راه اندازی کرد. این طرح به دنبال ایجاد بستری است که از طریق آن شهروندان بتوانند از تراکنش های بیت کوین کشور مطلع شوند. 

علاوه بر این، السالوادور از قدرت زمین گرمایی خود برای استخراج بیت کوین از سال 2021 بهره برداری کرده است. استخراج رمزارز این کشور بسیار سازنده بوده است. اخیراً 474 بیت کوین استخراج کرده است که ارزش بازار آن 29 میلیون دلار است. این در راستای استراتژی بیت کوین این کشور است، زیرا فرآیند استخراج از انرژی های تجدید پذیر تامین می شود. 

السالوادور همچنین در تلاش است تا آگاهی از بیت کوین را در میان کارکنان بخش دولتی افزایش دهد. همانطور که ما که قبلا گزارش شده بود، دفتر ملی بیت کوین 80000 کارمند دولتی را برای آموزش و صدور گواهی بیت کوین هدف قرار داده است. استیسی هربرت، مدیر دفتر بیت کوین السالوادور، در پست اخیر X به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت که آموزش با کیفیت بیت کوین تا حد زیادی در بهبود عملکرد بازارهای سرمایه جدید کشور کمک می کند. 

ابتکار «اولین بیت کوین من» که در سال 2023 راه اندازی شد، با هدف معرفی بیت کوین در برنامه های درسی مدارس انجام شد. هدف این برنامه این است که دانش آموزان در مورد بیت کوین بیاموزند تا به آنها در درک دارایی دیجیتال در سنین پایین کمک کند. 

ارزش بازار بیت کوین اکنون بیش از 1.2 تریلیون دلار است و 53 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارد. قیمت بیت کوین نیز در چند روز اخیر به دلیل علاقه و تجارت ثابت بازار، 5.7 درصد افزایش یافته است. 


توصیه شده به شما:
< div class="tl-style" id="tve_tcb2_set-001" data-state="50" data-form-state="">

          بدون هرزنامه، بدون دروغ، فقط بینش. می‌توانید در هر زمانی اشتراک خود را لغو کنید.

 

 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا