اخبار روزفناوری

رئیس اسپیس ایکس درباره برنامه ناسا برای استفاده از Dragon برای فضانوردان بوئینگ سکوت کرد

رئیس اسپیس ایکس درباره برنامه ناسا برای استفاده از Dragon برای فضانوردان بوئینگ سکوت کرد

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

رئیس و مدیر عملیات اسپیس ایکس گوین شاتول به اشتراک گذاشته است که شرکت او آماده همکاری با ناسا برای بازگرداندن فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز در فضاپیمای Crew Dragon است. سرنوشت ویلمور و ویلیامز توسط ناسا اوایل امروز پس از بررسی آژانس مشخص شد که خطر بازگرداندن آنها به بوئینگ استارلاینر بسیار زیاد است. در نتیجه، ناسا از خدمه دراگون SpaceX برای بازگشت فضانوردان به عنوان بخشی از مأموریت Crew-9 استفاده خواهد کرد، که در حال حاضر قرار است در اواخر سپتامبر به پرواز درآید.

شاتول می گوید:

اسپیس ایکس آماده است تا از ناسا تا حد توانایی هایش پشتیبانی کند

قبل از اینکه خدمه 9 دراگون بتواند برای لنگر انداختن به ایستگاه فضایی بین‌المللی بلند شود، یک بندرگاه باید برای پذیرش کشتی آماده باشد. در حال حاضر، بخش ایالات متحده ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌تواند دو خودروی خدمه را در خود جای دهد و همراه با استارلاینر، ماموریت دراگون برای خدمه-8 اسپیس ایکس نیز به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل شده است.

بنابراین، برای جا دادن اژدهای خدمه-9، استارلاینر باید از ایستگاه فضایی بین‌المللی باز شود و این الزام سخت عامل محرک تصمیم امروز ناسا بود، زیرا در غیر این صورت انجام این کار به این معنی بود که استارلاینر بیش از شش ماه را در ایستگاه و خدمه اسپیس‌ایکس سپری می‌کرد. -8 باید ابتدا باز می شد.

در پست خود در X پس از اعلامیه امروز، شاتول اسپیس ایکس به اشتراک گذاشت که “اسپیس ایکس آماده است تا هر طور که بتوانیم از ناسا حمایت کند.” قبل از اینکه اسپیس ایکس بتواند ویلمور و ویلیامز را روی دراگون به زمین بازگرداند، با ناسا تصمیم خواهد گرفت که کدام فضانوردان با Crew-9 به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز نکنند، زیرا مکمل اصلی این ماموریت شامل چهار فضانورد بود. سپس، اطمینان حاصل می‌کند که صندلی‌های اژدها به دلیل مانیفست به‌روز شده خدمه، روی نمایه مأموریت آن تأثیری نمی‌گذارد.

آگوست و سپتامبر ماه های شلوغی برای ماموریت های خدمه اسپیس ایکس هستند. پس از پرتاب خدمه Crew-9، این شرکت با ناسا همکاری خواهد کرد تا ماموریت Crew-8 را به زمین بازگرداند. قبل از آن، SpaceX یک ماموریت پرواز فضایی خصوصی انسان با برنامه Polaris به رهبری میلیاردر جارد ایساکمن هفته آینده. ماموریت Polaris Dawn اولین در نوع خود برای SpaceX خواهد بود زیرا اژدها را به بالاترین ارتفاع خود برای پیاده روی فضایی پرواز می دهد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا