اخبار روز

مذاکرات پشت در‌های بسته مقام‌های آمریکا، قطر و مصر درباره آتش‌بس غزه

مذاکرات پشت در‌های بسته مقام‌های آمریکا، قطر و مصر درباره آتش‌بس غزه

۰۱:۲۵ ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

مذاکرات ویلیام برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و نماینده کاخ سفید در امور خاورمیانه در قاهره با مقام‌های مصر و قطر درباره آتش‌بس و تبادل اسرا پشت در‌های بسته ادامه دارد.

 هنوز هیچ رسانه‌ای درباره مسائل مورد توافق یا اختلافات در این مذاکره گزارشی ارایه نداده است و در عین این که برخی میانجی گر‌ها ابراز امیدواری کردند که در این مذاکرات به نتیجه‌ای برسند، اما اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی. سیاست‌های بنیامین نتانیاهو یکی از بزرگترین موانع دستیابی به توافق است.

رسانه‌ها و برخی تحلیلگران رژیم صهیونیستی بر این باورند که نتانیاهو و کابینه افراطی او خواهان ادامه جنگ و مخالف هرگونه مذاکرات برای آتش بس هستند. 

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی شنبه شب نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در طول سالیان گذشته ثابت کرده که او استاد مذاکرات جعلی و قلابی است.

هاآرتص نوشت: در این سال‌ها نتانیاهو ثابت کرده که حرف بسیار می‌زند، اما عمل وی صفر است.

خانواده‌های اسرای صهیونیست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر را به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه از طریق تعیین شرط حفظ کنترل نظامیان این رژیم بر محور فیلادلفیا بین نوار غزه و مصر متهم کردند. 

خانواده‌های اسرای صهیونیست تاکید کردند که هنوز امکان نجات دادن اسرا، وجود دارد و ما مذاکرات قاهره را آخرین فرصت برای این کار می‌دانیم. نتانیاهو به دلیل شروطی که درباره محور فیلادلفیا مطرح کرده است به تلاش برای به شکست کشاندن مذاکرات تبادل اسرا با فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد.

این درحالیست که «بدر عبدالعاطی» وزیر امورخارجه مصر نیز گفت: به توافق برای آتش بس امیدوار هستیم، توافقی که براساس آن جنگ در غزه متوقف و تبادل اسرا میان اسرائیل و حماس انجام شود. در تلاش هستیم تا تلاش‌های میانجی گرانه برای کاهش سطح تنش در منطقه راه گشا باشد تا مانع از آن شود که این درگیری‌ها گسترش یابد.

 مشاور رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز با اشاره به سفر هیأت مذاکره‌کننده این جنبش به قاهره گفت که رژیم صهیونیستی از اجرای تعهدات خود طفره خواهد رفت.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا