اخبار روزفناوری

ناسا خدمه بوئینگ را به دلیل “خطر زیاد” برای فضانوردان با کشتی اسپیس ایکس به خانه می آورد 

ناسا خدمه بوئینگ را به دلیل “خطر زیاد” برای فضانوردان با کشتی اسپیس ایکس به خانه می آورد 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی چند لحظه پیش، بیل نلسون، مدیر ناسا تأیید کرد که فضانوردان بوچ ویلمور و سونی ویلیامز سال آینده در ماه فوریه با خدمه 9 دراگون اسپیس ایکس به زمین بازخواهند گشت. اعلامیه مدیر پس از ماه‌ها آزمایش و تجزیه و تحلیل داده‌ها منتشر شد که به نظر می‌رسید تا ماه گذشته به نفع بوئینگ بوده است.

نلسون افزود که از هم اکنون، ناسا به همکاری با بوئینگ ادامه می دهد تا اطمینان حاصل کند که Starliner قادر به انجام ماموریت های آینده به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود، و به عنوان بخشی از سخنان افتتاحیه خود، مدیر ناسا بیان کرد که ما “ هنگام درخواست اعتراض برای بازگرداندن خدمه به زمین در Starliner، از همه کارمندان ما بسیار حساس هستم.

تاکید ناسا بر ایمنی فضانوردان به‌عنوان راننده اصلی در پشت تصمیم برای رد شدن از Starliner برای بازگشت خدمه

تصمیم برای آوردن Starliner به خانه نتیجه “تعهد به ایمنی” است، نلسون بیان کرد که نه تنها ایمنی “ارزش اصلی ناسا است. “، اما ستاره شمالی آژانس نیز بود. تصمیم مدیر پس از بررسی دقیق اوایل امروز اتخاذ شد. جیم فری، معاون مدیر ناسا، به اشتراک گذاشت که تصمیم امروز پس از تجزیه و تحلیل در سطح مدیریت و آژانس، از جمله ورودی‌های تیم‌های مهندسی، ایمنی، پزشکی و عملیات پرواز گرفته شده است.

ابهام در حاشیه ما این است که ما به کجا رسیده ایم، اوه، تصمیمی را که مدیر تعیین کرده است گرفته ایم،” Free به اشتراک گذاشته و اضافه کرد که این “عدم قطعیت همچنان در درک ما از فیزیک در حال انجام در رانشگرها بود، و هنوز کارهای زیادی در پیش داریم” او تیم های ناسا و بوئینگ را به دلیل توسعه مدل، آزمایش رانشگر، درک خواص مواد دریچه و همچنین تحسین کرد. فیزیک سیال “پیچیده” پیشرانه درون پیشرانه های Starliner.

بیل نلسون، مدیر ناسا، همانطور که او این تصمیم را اوایل امروز اعلام کرد. تصویر: تلویزیون ناسا

مدیر عملیاتی ناسا، کن باورسوکس، فرآیند تصمیم‌گیری در پس تغییر به دراگون خدمه اسپیس ایکس را توضیح داد. او بیان کرد که “ما یک نظرسنجی انجام دادیم، اوم، همه سازمان‌ها در برگه نظرسنجی نشان دادند که فکر می‌کنند باید بدون خدمه آزمایش پرواز را انجام دهیم.” گام‌های بعدی ناسا پردازش این آزمایش پرواز بدون خدمه خواهد بود، که منجر به بازبینی آمادگی دیگری در هفته آینده برای جدا شدن بدون خدمه Starliner از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد.

استیو استیچ، مدیر خدمه تجاری ناسا، گفت: “یک تابستان طولانی بود.” استیچ با تمجید از تیم‌هایش برای کار «ساعت‌های طولانی، آخر هفته‌ها، شب‌ها، آزمایش‌ها، تحلیل‌ها، بررسی‌ها»، اظهار داشت که پیش‌بینی دمای پیشرانه‌های Starliner و سایر عملکردها دشوار است. استیچ گفت: «بهترین اقدام این بود که استارلاینر را بدون خدمه بازگردانیم»، زیرا «در پیش‌بینی پیشرانه‌ها عدم اطمینان بیش از حد وجود داشت

او افزود که “اگر ما یک مدل داشتیم، اگر راهی برای پیش‌بینی دقیق آنچه که رانشگرها برای باز کردن داک انجام می‌دهند، و در تمام مسیر سوختن مدار، و انجام دنباله جداسازی وجود داشت.، ممکن است ناسا تصمیم گرفته باشد که دو فضانورد را در Starliner بازگرداند.

با این حال، زمانی که ناسا “به داده‌ها نگاه کرد و به احتمال خرابی پیشرانه با خدمه سرنشین، و سپس وارد شدن به این توالی بسیار فشرده از اتمام سوختن دور مدار که وسیله نقلیه را وارد می‌کند، نگاه کرد، و سپس بلافاصله مانور دادن از آن به دنباله‌ای برای جدا کردن ماژول خدمات و ماژول خدمه، خطر زیادی برای خدمه بود.”

d986d8a7d8b3d8a7 d8aed8afd985d987 d8a8d988d8a6db8cd986daaf d8b1d8a7 d8a8d987 d8afd984db8cd984 d8aed8b7d8b1 d8b2db8cd8a7d8af 66ca433384c5c

در نتیجه، ناسا در حال تغییر توالی جداسازی برای یک فرآیند ساده است که باعث می‌شود Starliner سریع‌تر ایستگاه را ترک کند. Starliner در اوایل سپتامبر فرود می‌آید و از فرودگاه خارج می‌شود و ویلمور و ویلیامز تا فوریه در ایستگاه خواهند ماند. به عنوان بخشی از این، ناسا و اسپیس ایکس Crew 9 Dragon را تغییر می دهند تا با دو فضانورد پرواز کند و سپس با چهار فضانورد بازگردد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا