اخبار روز

گشت مشترک با عراق در مسیر تردد زائران اربعین انجام می‌شود

گشت مشترک با عراق در مسیر تردد زائران اربعین انجام می‌شود

۲۰:۳۸ ۰۳ شهريور ۱۴۰۳

سردار احمدعلی گودرزی در جمع خبرنگاران مستقر در مرز مهران گفت: زائران داخلی و خارجی در اربعین امسال در مقایسه با سنوات گذشته، بدون مشکل و چالش امنیتی خاصی از مرز‌های کشور در حال تردد هستند.

وی افزود: قبل از شروع اربعین تدابیر لازم برای تسهیل در تردد زائران انجام شد و در این راستا ۱۲۴ جلسه هماهنگی و رایزنی با مسوولان عراقی در سطح فرماندهان نظامی ارشد و استانی برگزار شد.

سردار گودرزی از این نیرو به عنوان یکی از پل‌های ارتباطی بین عراق و ایران یاد کرد و گفت: تسهیل در تردد ایمن زائران حاصل جلسات متعدد مجموعه انتظامی و دیگر مسوولان کشور در سطح کلان و استانی است.

وی تاکید کرد: امنیت پایدار در تمام نوار مرز‌های خاکی و آبی کشور با استفاده از انواع تجهیزات و امکانات نوین نظامی و امنیتی به همت مرزبانان غیور ایران اسلامی برقرار است.

فرمانده مرزبانی کشور بیان کرد: علاوه بر مرز‌های ششگانه استان‌های غربی، شرایط تردد زائران اتباع خارجی در مرز‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی نیز رصد می‌شود.

وی از همکاری مطلوب زائران با نیرو‌های مرزبانی و مجموعه فراجا قدردانی کرد و گفت: تاکنون سه میلیون نفر زائر به عراق رفته اند و ۱.۵ میلیون نفر نیز به کشور برگشته اند و روند برگشت زائران شتاب بیشتری یافته است.

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی مهران گفت: زیرساخت‌های پایانه شهید سلیمانی با همت مسوولان استان به ویژه استاندار از توسعه و رشد زیادی برخوردار بوده است.

وی در جریان بازدید از نقطه صفر مرزی، هدایایی را به زائران کودک و نوجوان اهدا کرد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا