اخبار روزفناوری

اپل امضای یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 17 را متوقف کرده است و دیگر امکان دانگرید وجود ندارد.

اپل امضای یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 17 را متوقف کرده است و دیگر امکان دانگرید وجود ندارد.

اپل قبلاً نسخه‌های بتا به‌روزرسانی iOS 18 آینده خود را منتشر کرده است، اما لزوماً به این معنی نیست که این شرکت پشتیبانی از آن را برای دستگاه‌های قدیمی‌تر متوقف می‌کند. اپل معمولاً به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای نرم‌افزارهای قدیمی‌تر خود منتشر می‌کند، و در حالی که آنها فاقد ویژگی‌های جدید هستند، این شرکت می‌خواهد از به‌روز بودن آنها با رفع حریم خصوصی و امنیتی اطمینان حاصل کند. امروز، اپل امضای یکی از آخرین به‌روزرسانی‌های iOS 17 را متوقف کرده است، زیرا قصد دارد ماه آینده iOS 18 را به طور رسمی در دسترس عموم قرار دهد.

کاربران دیگر نمی توانند از iOS 17.6.1 دانگرید کنند، زیرا اپل امضای iOS 17.6 را متوقف کرده است

Apple معمولاً پس از انتشار نسخه جدید برای عموم، امضای iOS را متوقف می کند و این شرکت این کار را برای جلوگیری از تنزل دادن کاربران به سیستم عامل قدیمی انجام می دهد. به این ترتیب شرکت می تواند اطمینان حاصل کند که همه کاربران آخرین به روز رسانی های امنیتی را اجرا می کنند. اپل پس از انتشار iOS 17.6.1، جدیدترین نسخه، امضای iOS 17.6 را متوقف کرد. آپدیت برای آیفون کاربران دیگر نمی توانند از آخرین نسخه به iOS 17.6 دانگرید کنند، اما این برای کاربر معمولی معنایی ندارد.

امضای iOS برای برخی از کاربرانی که با آخرین بیلد با مشکل مواجه می‌شوند بسیار مهم است، که به آنها این امکان را می‌دهد که منتظر ساخت بعدی با رفع مشکل باشند و شرکت یک هفته زمان طولانی برای به‌روزرسانی جدید مهلت می‌دهد. خوب بنشین ما معتقدیم زمانی که به‌روزرسانی مشکلی را برطرف کرد، شرکت امضای نسخه قدیمی‌تر را متوقف می‌کند و اگر منصف باشیم، برای شرکت و کاربر نهایی منطقی است.

گروه دیگری از افرادی که امضای iOS اپل را مهم می دانند، انجمن جیلبریک هستند. برای سال‌ها، جامعه جیلبریک تقریباً ساکت بوده است زیرا هیچ ابزار جدیدی برای iOS منتشر نشده است. یکی از دلایل سکوت جامعه جیلبریک این است که این شرکت تمام نقاط ضعف و سوء استفاده در نرم افزار خود را پر کرده است، که توسعه دهندگان را در موقعیت بسیار دشواری برای شکستن کد قرار می دهد. به عبارت ساده، هیچ آسیب‌پذیری وجود ندارد که بتوان از آن برای جیلبریک بالقوه استفاده کرد.

d8a7d9bed984 d8a7d985d8b6d8a7db8c db8cdaa9db8c d8a7d8b2 d8a2d8aed8b1db8cd986 d8a8d987d8b1d988d8b2d8b1d8b3d8a7d986db8cd987 66c1953ea3b9f

سال‌ها از انتشار ابزار جیلبریک جدید و ما گمان می کنیم که به این زودی ها ابزار جدیدی وجود نخواهد داشت. اگر جیلبریک در حال اجرا بود که از iOS 17 پشتیبانی می کرد، به کاربران توصیه می کردیم که به سیستم عامل خود پایبند باشند و به آخرین نسخه آپدیت نکنند، اما در این مرحله چسبیدن به نسخه قدیمی iOS هیچ معنایی ندارد. ما همچنان مراقب جیلبریک هستیم و به محض به‌روزرسانی به شما اطلاع خواهیم داد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا