اخبار روزاقتصاد

بیت کوین در یک منطقه خاکستری با واگرایی مورگان استنلی، گلدمن ساکس

بیت کوین در یک منطقه خاکستری با واگرایی مورگان استنلی، گلدمن ساکس

قیمت بیت کوین در روز جمعه با کاهش احساسات معامله گران و سرمایه گذاران و اختلاف گلدمن ساکس و مورگان استنلی در محدوده محدودی قرار داشت.

بیت‌کوین (BTC) زیر 59000 دلار تثبیت شد و تقریباً 7 درصد از بالاترین سطح خود در هفته گذشته کاهش یافت. در مقابل، سهام جهانی در مسیری قرار دارند که بهترین هفته در 9 ماه گذشته را با کاهش رکود اقتصادی داشته باشند. 

گلدمن ساکس در بیت کوین سرمایه گذاری می کند

یک رویداد کلیدی در بازار بیت کوین در پرونده های این هفته توسط بانک های بزرگ آمریکایی رخ داد. گلدمن ساکس، یکی از معتبرترین نام‌های وال استریت، افزایش داد که سهام بیت کوین ETF به ارزش بیش از 418 میلیون دلار را به دست آورده است. 

شرکت‌های برجسته دیگری در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند که مدیریت Millenium یکی از بزرگترین خریداران نهادی است. Millennium به رهبری Israel Englander یکی از موفق ترین صندوق های تامینی در سطح جهان با بیش از 68.2 میلیارد دلار است. انگلندر همچنین یکی از ثروتمندترین آمریکایی ها با دارایی خالص بیش از 12 میلیارد دلار است.

موسسات برتر دیگری که در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند عبارتند از Barclays، Nomura، HSBC، Bank of America، Jane Street و Susquehanna. 

با این حال، نهادهای دیگر دیدگاه متفاوتی در مورد بیت کوین دارند. برجسته ترین است Vanguard، شرکت مدیریت دارایی با بیش از 7.1 تریلیون دلار دارایی مدیریت شده. ونگارد از راه اندازی ETF های بیت کوین نقطه ای خودداری کرده است در حالی که رقبای آن مانند بلک راک، فرانکلین تمپلتون و اینویسکو از راه اندازی ETF های بیت کوین و اتریوم به مشتریان خود رد کرده است.  

در همین حال، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد گلدمن ساکس و مورگان استنلی در ETF بیت‌کوین با یکدیگر اختلاف دارند. در حالی که گلدمن دارایی های خود را در طول سه ماهه افزایش داد، مورگان استنلی دارایی های خود را کاهش داد. 

مورگان استنلی همچنان سهام بیت کوین ETF را در اختیار دارد و از مشاوران مالی خود خواسته است تا این محصولات را به مشتریان عرضه کنند. کاهش دارایی ها در سه ماهه دوم احتمالاً به دلیل عقب نشینی قیمت بیت کوین است.

قیمت بیت کوین سیگنال های متفاوتی ارسال می کند

تحلیلگران بنیادی و فنی نظرات متفاوتی در مورد انتظارات در ماه های آینده دارند. برخی، مانند Wolfe Research،باور کنید که مسیر بیت کوین با کمترین مقاومت رو به پایین است. 

دیگران، مانند کریپتوناری، معتقدند که بیت کوین کاتالیزورهای متعددی در پیش دارد، از جمله پایان فصل تابستان، پایان انتخابات ایالات متحده، و شروع کاهش نرخ بهره فدرال رزرو. 


Bitcoin price
نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

از نظر فنی، بیت کوین در منطقه خاکستری قرار دارد زیرا زیر میانگین متحرک نمایی 200 روزه باقی می ماند. این حتی یک صلیب مرگ را تشکیل داده است زیرا میانگین متحرک ساده یک متقاطع نزولی ایجاد کرده است. 

از جنبه مثبت، سکه یک الگوی گوه در حال انبساط در حال سقوط را تشکیل داده است، یک علامت صعودی محبوب. این الگو تنها زمانی جواب می‌دهد که سکه از بالاترین سطح سال گذشته یعنی 73732 دلار بالاتر رود.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا