اخبار روزاقتصاد

تحلیلگر: بیت کوین در مرحله بی تفاوتی گیر کرده است، اما حرکت های بزرگی در راه است

تحلیلگر: بیت کوین در مرحله بی تفاوتی گیر کرده است، اما حرکت های بزرگی در راه است

قیمت بیت کوین در این هفته با وجود ادامه روند صعودی سهام آمریکایی پس از سقوط دوشنبه سیاه، قیمت بیت کوین کاهش یافته است. 

بیت کوین (BTC)، بزرگترین ارز دیجیتال در صنعت، این هفته در محدوده باریکی بین 58000 تا 60000 دلار گیر کرده است.

بیت کوین سرفصل های مثبتی داشته است

در مقابل، شاخص داوجونز برای سه روز متوالی افزایش یافته است و تنها 2.5 درصد کمتر از بالاترین رکورد خود است. شاخص های نزدک 100 و اس اند پی 500 نیز بهبود یافته اند، در حالی که شاخص دلار آمریکا عقب نشینی کرده است.

بیت‌کوین راکد مانده است، حتی زمانی که شرکت‌های بزرگ آمریکایی سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین ETF خود را در پرونده‌های خود فاش کردند. گلدمن ساکس فاش کرد ۴۱۸ میلیون دلار در ETF بیت کوین سرمایه گذاری کرده بود. شرکت‌های دیگری مانند Charles Schwab، Nomura، Citigroup و Barclays نیز در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در همان زمان، صنعت کریپتو در حال به دست آوردن وضوح نظارتی است. در 14 اوت، چارلز شومر، رهبر اکثریت سنا، اظهار داشت که متعهد به تصویب لایحه مربوط به رمزارز تا پایان سال است. او این بیانیه را در انجمنی بیان کرد که در آن دموکرات ها حمایت خود را از صنعت ابراز کردند.

هنوز مشخص نیست که آیا کنگره تقسیم شده قبل از انتخابات نوامبر چیزی تصویب خواهد کرد یا خیر. شومر برای تصویب لایحه کریپتو، که در سال‌های اخیر دشوار شده است، به 60 رأی نیاز دارد.

به‌علاوه، Marathon Digital، یکی از شرکت‌های برتر استخراج بیت‌کوین، به جمع‌آوری ذخایر بیت‌کوین ادامه داده است. این هفته سکه هایی به ارزش بیش از 250 میلیون دلار خرید و کل دارایی خود را به 25000 رساند..

مهمتر از همه، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد فدرال رزرو اکنون که نرخ بیکاری به 4.3 درصد افزایش یافته است، کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد و تورم در حال کاهش است.

قیمت بیت کوین می تواند بازگشتی را رقم بزند

در یک پست X، مایلز دویچر، تحلیلگر محبوب رمزارز با بیش از 534000 دنبال کننده، خاطرنشان کرد که بیت کوین خسته کننده شده و وارد فاز بی تفاوتی/تسلیم شدن زمان می شود. او مشاهده کرد که تعداد بازدیدهای مربوط به کریپتو در یوتیوب در دو هفته گذشته 30 درصد کاهش یافته است و حجم معاملات 21 درصد کاهش یافته است.

داده‌های DeFi Llama نشان می‌دهد حجم DEX در زنجیره‌هایی مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، و Arbitrum (ARB) در 7 روز گذشته بیش از 33 درصد کاهش یافته است. مایلز معتقد است که این بهترین زمان برای جمع آوری است.


Bitcoin price
نمودار قیمت بیت کوین | منبع: TradingView

از نظر فنی، بیت کوین در میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار دارد در حالی که شاخص انباشت/توزیع در یک روند صعودی قرار دارد و نشان می دهد که انباشت ادامه دارد.

مهمتر از همه، BTC یک الگوی نمودار پرچم صعودی را تشکیل داده است که با یک خط عمودی و یک الگوی مستطیل مشخص می شود. بنابراین، اگر گاوها آن را به بالای نقطه مقاومت 62513 دلار برسانند، احتمال بازگشت سکه وجود دارد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا