اخبار روزفناوری

مقامات ایالات متحده تنها یک هفته پس از حکم قاضی مبنی بر اینکه غول موتور جستجو یک انحصار غیرقانونی است، گوگل را متلاشی کرده اند.

مقامات ایالات متحده تنها یک هفته پس از حکم قاضی مبنی بر اینکه غول موتور جستجو یک انحصار غیرقانونی است، گوگل را متلاشی کرده اند.

Google توسط قاضی آمیت مهتا به عنوان یک انحصار غیرقانونی اعلام شده است، زیرا این غول موتور جستجو با صرف میلیاردها دلار برای جلوگیری از رقابت و تبدیل شدن به بزرگترین پلت فرم در این فرآیند، قانون ضد تراست را نقض کرده است. تنها یک هفته پس از این حکم، وزارت دادگستری ایالات متحده گزارش شده است که گوگل را به شرکت های جداگانه به عنوان اولین گام برای شکستن سلطه فناوری بزرگ در نظر گرفته است.

گزینه های دیگری که توسط وزارت دادگستری ایالات متحده بررسی شد این بود که Google را مجبور می کرد تا داده ها را با رقبا به اشتراک بگذارد تا از مزیت ناعادلانه علیه آنها جلوگیری کند

منابع آشنا با این موضوع با بلومبرگ صحبت کردند و آنها را در مورد گزینه های موجود مطلع کردند. در حالی که تجزیه گوگل توسط مقامات در حال بررسی است، جایگزین های دیگری مانند شرکت مجبور به اشتراک گذاری داده ها با رقبا نیز در حال بررسی است. غول مانتین ویو از قدرت موتور جستجوی خود برای به دست آوردن مزیت ناعادلانه در چندین محصول هوش مصنوعی استفاده می کند، اما این گزارش اشاره می کند که ممکن است برنامه ای برای جلوگیری از چنین اقداماتی در دست اقدام باشد.

سیستم عامل اندروید گوگل نیز در تیررس وزارت دادگستری قرار گرفت و واگذاری پلتفرم به عنوان یکی از راه حل ها در نظر گرفته شد. مقامات همچنین در حال بررسی تلاش برای فروش احتمالی AdWords، که برنامه تبلیغات جستجوی گوگل است، و واگذاری مرورگر وب کروم بودند. برای هر چیزی که فکر می‌کند غول فناوری در حال مشخص شدن است، ناظران ضد انحصار نهادهای چند میلیارد دلاری مانند متا، آمازون و اپل را در گذشته هدف قرار داده‌اند و ادعا می‌کنند که این شرکت‌ها به‌طور غیرقانونی بازار را در انحصار خود درآورده‌اند.

d985d982d8a7d985d8a7d8aa d8a7db8cd8a7d984d8a7d8aa d985d8aad8add8afd987 d8aad986d987d8a7 db8cdaa9 d987d981d8aad987 d9bed8b3 d8a7d8b2 d8ad 66bc776323d1a

مایکروسافت قبلاً در سال 2004 درگیر درگیری با وزارت دادگستری آمریکا بود، زمانی که ادعا شد که تایتان نرم افزار رایانه های مجهز به ویندوز را مجبور می کند از مرورگر اینترنت اکسپلورر خود استفاده کنند. همچنین مشخص شده است که گوگل میلیاردها دلار به اپل پرداخت می کند تا موتور جستجوی خود را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه های مختلف حفظ کند. از طریق اسناد دادگاه گزارش شده است که در سال 2021، سازنده آیفون به لطف این توافق، 26 میلیارد دلار به جیب زده است. با این حال، ادی کیو، مدیر اجرایی اپل اعلام کرده است که هیچ جستجویی وجود ندارد موتور جایگزین Google، در حالی که همچنین اشاره می‌کند که مایکروسافت هیچ هزینه‌ای نمی‌تواند بپردازد تا اپل از شراکت خود دست بکشد.

منبع خبر: بلومبرگ

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا